• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Dagens sminkning ligger uppe:
    phantera.blogg.se
    Lite längre ner...ja, ni ser ju var bilderna kommer!
    Nattinatti för mig nu!

• Phantera

Just ja! Hur vet man om man ska få en Beatybag? Jag är som sagt anmäld...men kommer jag att få en? Står det någonstans? Ska man få ett mail-utskick om det? ELler får man bara vänta och vänta och se?

• Linny
    Phantera skrev 2008-11-04 22:07:59 följande:
    Jag håller med trolltyg. Du sminkar alltid jättesnyggt. Kanske testa med lite skugga högre upp över globlinjen. (Som trolltyg skrev). Men om du redan testat det och inte tyckte det var så bra så kansle det är så. Skulle vara "kul" att se själv, vi kanske inte håller med. Höhö...Alla har vi ju olika ögonform och ibland passar vissa saker inte.Dagens sminkning var lite mörkare än du brukar göra. Du är ganska ljus och passar så bra i ljusa färger, men det var snyggt med mörkt också. Lite förändring ibland. Jag skulle vilja se dig i något lila/vinrött kombinerat med....guld/svart?
    Trolltyg skrev nog till mig att jag skulle dra ut mer som en vinge, medan hon skrev till en annan att lägga över globlinjen. Men jag trodde också det var till mig först

Jag måste nog ta en bild där jag inte har så öppna ögon tror jag. Jag har rätt "tunga" ögonlock vilket gör att man ser mycket mer av min globlinje normalt, än vad man gör på bilderna. Jag håller dem nog mer öppna på bilderna än vad jag normalt har tror jag Jag har testat att måla högre upp men då jag inte har så mycket mer hud kvar där så blir det nästan i ögonbrynen. Men jag ska absolut testa (inte en dag jag ska till jobbet dock) så ni får se

Hmmm... Lila kan jag absolut. Vinrött har jag inte, just för att jag ser ut som en knarkare i vinrött och plommonfärgat Vet inte varför Men jag kanske har någon lite rödare skugga och jag ska försöka våga mig på det. Får som sagt göra det när jag inte ska till jobbet bara
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-04 22:12:06 följande:
    Dagens sminkning ligger uppe:phantera.blogg.seLite längre ner...ja, ni ser ju var bilderna kommer! Nattinatti för mig nu!
    Fint och enkelt Jag skulle vilja se dig med lite mer färg och eyeliner, bara för att Men jag tycker du lyckas bra med att inte ha några skarpa övergångar. Det är dock svårt (som du själv har märkt) att se exakt hur det är i verkligheten, speciellt på rätt ljusa sminkningar.
  • Charlita

Jag har ett problem. Jag kan varken sota eller lägga en bea ögonskuga eller eyliner då mina ögonlock hänger över och ush ser bara så knasigt ut idag när jag försökte göra en sotning. :(

• Linny
    TigerLinn skrev 2008-11-04 23:04:43 följande:
    har nån nå tips på någon bra sida med fest sminksamt sminkningar till 40? kvinnor?
    Menar du där man kan köpa skuggor och sånt, eller menar du där du kan se festsminkningar? Vad menar du med sminkningar till 40? Fyrtio stycken kvinnor eller kvinnor över fyrtio?
    Charlita skrev 2008-11-04 23:50:00 följande:
    Jag har ett problem. Jag kan varken sota eller lägga en bea ögonskuga eller eyliner då mina ögonlock hänger över och ush ser bara så knasigt ut idag när jag försökte göra en sotning. :(
    Hur menar du med "hänger över". Har du tunga ögonlock som jag, så att all ögonskugga syns jättemycket?
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-11-04 20:14:33 följande:
    Ska absolut testa. Har så mysko ögonlock och så kort mellan globlinje och ögonbryn att det inte blivit bra innan. Men ska prova Jag ber om förslag och tips så ni behöver inte vara oroliga att jag tar illa upp!!
    Vad kul, men dra inte högre upp mot ögonbrynet vid mitten av ögat utan endast vid det yttre V:et.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    trolltyg skrev 2008-11-05 07:58:25 följande:
    Vad kul, men dra inte högre upp mot ögonbrynet vid mitten av ögat utan endast vid det yttre V:et.
    hahaha jag skriver fortare än jag läser, ser att du redan hajjat vad jag menade
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • truelove 4 ever

Idag köpte jag 4 nyx burkar med ögonskuggor,oöppnade förstås för 100 kr på tradera. Gillar deras skuggor,köpte några till dom färger jag inte har

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!