• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-05 08:12:02 följande:
    hahaha jag skriver fortare än jag läser, ser att du redan hajjat vad jag menade
    Får nog göra båda för jag upplevde att du tyckte jag skulle testa lite mer "vingat" men att Phantera tyckte det skulle vara kul att se mer över globlinjen som så. Får se om jag orkar sminka mig idag. Jobbar hemma och då är det oftast rätt skönt att bara låta bli. Fast jag vill inte köra de varianterna på jobbet då det blir för mycket (jobbar ju i en miljö där man förhandlar, sitter i chefsmöten osv och då är inte min vanliga sminkning den mest diskreta heller)

Längtar efter mina nya macskuggor! Hoppas det inte dröjer så länge till!
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-05 08:24:14 följande:
    Idag köpte jag 4 nyx burkar med ögonskuggor,oöppnade förstås för 100 kr på tradera. Gillar deras skuggor,köpte några till dom färger jag inte har
    Känner inte till märket. Men det är bra säger du? Har du provat några av Mac´s, Makeupstores, Pureluxes osv så du kan ge en jämförelse?
  • truelove 4 ever

Jag är jätte nöjd,kände inte heller till det förrän jag köpte det i oktorber på tradera. Är mkt känt i USA men finns inte i svenska butiker än.

Make up store gillar jag inte,har testat deras märke,det vill liksom inte sitta på plats

• trolltyg
    Linny skrev 2008-11-05 08:43:08 följande:
    Känner inte till märket. Men det är bra säger du? Har du provat några av Mac´s, Makeupstores, Pureluxes osv så du kan ge en jämförelse?
    NYX jämförs ofta med MAC och att det ska vara ett mycket bra men billigare alternativ. Pigmentrika skuggor osv, här är deras hemsida http://www.nyxcosmetics.com/index.htm

Jag har själv inte testat deras grejjer men skulle gärna göra det om jag får möjlighet någon gång.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Charlita

Linny ja.. eller jag vet inte hur jag ska försklara riktigt men typ "fettet" under mina ögonbryn typ hänger nästan över ögonlocken :(

• Charlita

o så har jag små asiatiska ögon så det brukar se konstigt ut när jag lägger ögonskugga

• LMK

Ny dag, ny sminkning! Idag kör jag på vinrött från en IsaDora pelett som heter Frosted Mulberry. Den är riktigt snygg!
    Bild kommer ikväll hoppas jag.
    Kul att flera lägger upp bilder. Det ger så stor inspiration!
    Vill såklart oxå ha tips på förbättringar, färgönskemål etc.

Trollsanna- Kul med nytt i bloggen! Fina sminkningar oxå. Du skulle kunna testa att lägga den mörka skuggan även i yttre ögonvrån. Det ger ögat lite mer djup & du kan lättare skugga globlinjen lite högre upp.

Evenflow- Wow vilken partysminkning i turkost! Hur läckert som helst! Glitter har jag aldrig vågat mig på.

Linny- Tycker du sminkar grymt snyggt! Skulle även vara kul att se något i grönt tex. Sprout el. Golden Olive

Truelove- Brukar du fylla i ögonbrynen? Det ger ansiktet en fin inramning, speciellt om man använder eyeliner som är ganska intensivt i färgen.

Dagg i Gräset- Trist att du är missnöjd över BB'n. Får inte alla samma innehåll? Hade du valt makeup?

• truelove 4 ever

Ibland gör jag det som idag ska till sjukhuset så fattar inte varför jag sminkar upp mig

• Linny
    Charlita skrev 2008-11-05 10:08:32 följande:
    Linny ja.. eller jag vet inte hur jag ska försklara riktigt men typ "fettet" under mina ögonbryn typ hänger nästan över ögonlocken :(
    Alltså; jag har ju kollat på kort på dig och jag fattar verkligen inte Du ser ju ut att ha PERFEKTA ögon att sminka Kan du inte testa och sedan lägga upp? Ser inget som hänger ner, tvärtom.. Jag har ju så att man ser hela jäkla ögonlocken när man tittar, men på dig ser det inten alls ut så och jag ser inget som hänger..
  • trollsanna

Trolltyg
    Har lagt skuggan lite högre än vanligt. syns kanske inte så bra på bilden eftersom jag valt lite mer naturliga färger idag. Ska testa fler gånger.

LMK
    Tack, ska lägga lite mörkt i yttre vrån imorgon. Brukar variera med det ibland men det var ett tag sedan. Kikar in här ikväll och hoppas du har bild på sminkningen. Låter snyggt.

Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Igår gjorde jag även ansiktsbehandling. Så skönt så och huden är som en babyrumpa. Fast jag skulle noppa mina bryn också....men orkade inte så idag kan man se lite småstrån...grr. Nu åker jag och jobbar. Ha en bra dag allihopa.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!