• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-18 10:07:58 följande:
    Kom på en till sak att fråga Vet ni om man kan köpa nånstans en tom burk för mineralfoundation? Alltså en sån med hål i? Jag har nämligen två olika mineralfoundation, en som är aningens för ljus och en som är lite för mörk  Funderade på om jag helt enkelt kunde blanda ihop dem (de är från samma märke), eller tror ni det är en heldum idé?
    Bättre att ha dem åtskilda och så blandar du lite för varje gång. Så gör jag.. Nu är jag i ett mellanläge då jag är för ljus för den jag hade i somras, men inte tillräckligt blek för den ljusare. Om någon månad kommer jag säkert vara tillräckligt blek för den ljusa. När våren kommer så kommer jag säkert få börja blanda i den mörkare mer och mer för att till slut övergå helt till den

Så jag blandar lite i locket varje gång och nu går jag då gradvis åt ljusare och tar mindre och mindre av den mörkare när jag blandar..
  • Emeraldy

Linny:
    Hmmm, det kanske är smartare, men det låter lite bökigare  Får kolla runt lite om jag hittar nån billig burk. Jag behöver ju inte ta allt ur båda burkarna, utan ha dem var för sig och så ta lite i blandburken

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-18 10:25:47 följande:
    Linny:Hmmm, det kanske är smartare, men det låter lite bökigare  Får kolla runt lite om jag hittar nån billig burk. Jag behöver ju inte ta allt ur båda burkarna, utan ha dem var för sig och så ta lite i blandburken
    Ja det är ju ett alternativ också Tycker bara inte du ska blanda ihop allt. Det kommer du förmodligen ångra i vinter och även nästa sommar
  • truelove 4 ever

Nu har jag smink så det räcker,köpte nyss 72 st mineral ögonskuggor och glitter :D

Så kicks blir det inte,kankse hm istället :)

• truelove 4 ever

Dagens mejk är i galleriet nu

Blev ganska nöjd

• Emeraldy

Tack för alla burk-tips

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!