• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-18 14:14:27 följande:
    Dagens mejk är i galleriet nuBlev ganska nöjd
    Fina färger till dina ögon Testa gärna med lite svart eyeliner också någon gång
    trollsanna skrev 2008-11-18 15:28:47 följande:
    Dagens enkla neutrala sminkning finns i bloggen.Har använt Mary Kays skuggor idag.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint och enkelt

Idag kör jag svart i yttre ögonvrån (celebration), turkost på resten (dream on) och lite skimrande ljus skugga innerst (vanilla). Bild kommer lite senare..
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-17 20:47:08 följande:
    fint till dina gröna ögon
    Tack så mycket   Gillade din naturella make, som du säger så framhävdes dina fransar. Vill också ha sådana fransar istället för mina små stumpar.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Kayn
    trolltyg skrev 2008-11-18 19:24:29 följande:
    Vad kul, vill gärna höra en recension på vilken av id och younbbloods foundation du föredrar
    Min första spontana reaktion är att i jämförelse är Youngblood lite mer "platt" medans id har lite mer lyster. Vilket hon även sa igår på salongen, att dom har båda att välja på men har man lite åt blandhyhållet så rekomenderar dom Youngblood eftersom den mattar ner mer än id. Men som sagt, detta är ju bara efter en dag så jag får återkomme efter några fler gånger
    Mamma till Wilhelm 070114
  • truelove 4 ever

Ja det har jag. Det blir en hel del. Men kunde inte låta bli,gilla verkligen färgerna jag köpte :)

• Mie74

Jag har i.d mineral puder i nyans fairly light men jag har fått en stickande känningar i ansiktet, har läst att Laura Merciers fått bäst i ett test och tänkte prova det men undrar vilken nyans jag ska välja som motsvarar den i i.d´s och undrar också vilken borste som passar till.
    Mie

• Luxor

Någon som är bra på fransk manikyr?
    Jag tänkte måla med en rosa ton och undrar vilken ordning lacken ska målas.
    Ska vita tippen målas före eller efter rosa tonen? Känns ju som om man skulle avsluta med vita tippen för att behålla den "vit" men har läst om båda varianterna och är förvirrad. Vilket problem

• zazzza

jag har nu skickat tillbaka mitt mineralpuder från laura mercier, pga att det inneåller bismuth... hör o häpna, på affären en mycket känd i sthlm, sa biträdet att ALLA mineralsmink innehåller det!!!!!dumt va!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!