• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • MossaQ

Luxor: när jag målar franskt så tar jag först den rosa över hela nageln. Sen vitt på toppen och avslutar med transparent över hela nageln. Dessa tre lager tar tid att torka rakt igenom, har mer än en gång vaknat upp på morgonen med ränder utav håret inpräntat i lacket

• Linny
    zazzza skrev 2008-11-18 23:30:31 följande:
    jag har nu skickat tillbaka mitt mineralpuder från laura mercier, pga att det inneåller bismuth... hör o häpna, på affären en mycket känd i sthlm, sa biträdet att ALLA mineralsmink innehåller det!!!!!dumt va!
    Nähä! Vad knäppa de är. Det innehåller inte alls alla mineralpuder..
  • Linny
    Linny skrev 2008-11-19 09:01:45 följande:
    Nähä! Vad knäppa de är. Det innehåller inte alls alla mineralpuder..
    Det innehåller oftast antingen Bismuth eller Mica. EM innehåller tex. Mica och inte Bismuth..
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-18 17:32:30 följande:
    Jättesnyggt Linny! true love 4 ever ------> Jösses så mkt ögonskuggor, då har du att testa färger och kombinationer nu
    Tack Lite mörkare för att vara en vardag. Men jag skulle ut och äta.. På närbilden (och kanske på den längre ifrån också..?) hade jag dock glömt lägga mörkt på tårranden. Det gjorde jag precis innan jag gick hemifrån..
    Mie74 skrev 2008-11-18 22:34:42 följande:
    Jag har i.d mineral puder i nyans fairly light men jag har fått en stickande känningar i ansiktet, har läst att Laura Merciers fått bäst i ett test och tänkte prova det men undrar vilken nyans jag ska välja som motsvarar den i i.d´s och undrar också vilken borste som passar till.Mie
    Har inte testat Id så jag kan inte säga vilken färg den du har motsvarar i Laura M´s. Älskar Laura M´s produkter dock När det gäller borste så kan jag varmt rekommendera Everydayminerals flat top kabuki (för mer täckning) eller longhandled kabuki (för "vanlig" täckning). De kostar runt 70 kronor och slår lätt 400-kronors borstarna på marknaden

Däremot skulle jag vara lite försiktig med LM ifall du nu har problem med Id. Det sägs att stickningarna kommer från Bismuth och det finns ju även i LM. Då kanske du ska prova en produkt med Mica i istället... Om du inte kan få tag på prover av LM. Lite synd att köpa fullstorlek om du reagerar likadant som på Id menar jag..
    Luxor skrev 2008-11-18 22:39:33 följande:
    Någon som är bra på fransk manikyr?Jag tänkte måla med en rosa ton och undrar vilken ordning lacken ska målas.Ska vita tippen målas före eller efter rosa tonen? Känns ju som om man skulle avsluta med vita tippen för att behålla den "vit" men har läst om båda varianterna och är förvirrad. Vilket problem
    När jag har gjort så har jag målat först rosa, sedan vita och sedan avslutat med genomskinligt överlack.
    trollsanna skrev 2008-11-18 23:40:59 följande:
    Tack själv
    Tack
  • truelove 4 ever

Har en bild på dagens sminkning. OBS: eye linern är mkt tunnare irl,gick inte att få ngn bra bild på det

• nekoi
    Luxor skrev 2008-11-18 22:39:33 följande:
    Någon som är bra på fransk manikyr? Jag tänkte måla med en rosa ton och undrar vilken ordning lacken ska målas. Ska vita tippen målas före eller efter rosa tonen? Känns ju som om man skulle avsluta med vita tippen för att behålla den "vit" men har läst om båda varianterna och är förvirrad. Vilket problem
    Det beror nog lite på vilken effekt man är ute efter :)
    När jag målar så målar ja det vita först (två lager eller fler om det behövs), och sen det rosa (ett lager) och på så sätt tycker iaf jag att resultat blir lite mer naturligt, lite mjukare :)

Men tror att det är upp till var och en, det finns nog inget rätt eller fel sätt att göra det på :)
  • trollsanna
    truelove 4 ever skrev 2008-11-19 09:29:21 följande:
    Har en bild på dagens sminkning. OBS: eye linern är mkt tunnare irl,gick inte att få ngn bra bild på det
    Fint med eyelinern, skulle vara snyggt om man försökte göra linjen lite tunnar i inre ögonvrån. fast du skrev att den är tunnare irl så det kan ju vara kortet som luras lite men till dina ögon tycker jag att eyelinern är jättesnyggt! så fortsätt med det är mitt tips.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!