• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fluffguf
    roxana85 skrev 2008-10-03 19:16:52 följande:
    vilken mascara använder ni???jag har ganska tunna ögonfransar och vill ha fylligare... jag ahr provat loreal och tycker att den är okey...men isadora tycker ja inte alls om och maxfactor torkas ut jätte snabbt...
    Min favorit är diorshow, den ger verkligen fylliga fransar!
  • Knott
    vilken mascara använder ni???jag har ganska tunna ögonfransar och vill ha fylligare... jag ahr provat loreal och tycker att den är okey...men isadora tycker ja inte alls om och maxfactor torkas ut jätte snabbt...
    Jag vill också helst ha volym men inte förlängande och gillar Max Factor 2000 calorie samt de flesta volymmascaror från Nivea Beauté och Maybelline (dock ej den rosagröna, den suger...). L'Oréals mascaror har jag däremot aldrig varit nöjd med, tycker att de smular och att allt sitter under ögat efter en halv dag!
  • roxana85
    Knott skrev 2008-10-03 19:37:54 följande:
    Jag vill också helst ha volym men inte förlängande och gillar Max Factor 2000 calorie samt de flesta volymmascaror från Nivea Beauté och Maybelline (dock ej den rosagröna, den suger...). L'Oréals mascaror har jag däremot aldrig varit nöjd med, tycker att de smular och att allt sitter under ögat efter en halv dag!
    tycker inte du att maxfactor blir uttorkad jätte snabbt???
  • Phantera

Åh...L'Oréals Telescopic/Telescopic Carbon black tycker jag är suveräna! Har aldrig smulat för mig! Gillar dessutom "gummi"(?)-borstarna som separerar och förlänger bra!

En ny favorit jag har är I.d's Big Tease Mascara! Borsten är "tät" på ena sidan, och "längre strån" om du snurrar på den. För att få tjocka långa fransar. Jättebra tycker jag!

• Grynet81
    Säger som Fluffguf- Diorshow, bygger finfint!
  • Knott
    roxana85 skrev 2008-10-03 19:51:30 följande:
    tycker inte du att maxfactor blir uttorkad jätte snabbt???
    Nä, jag tycker nog inte det faktiskt...Inte dem jag provat i alla fall.
  • Shoppingtokig

Idag ska jag ha födelsedagsfest och en massa vänner ska komma, så ikväll måste jag få på mig en makeup. Ska ha en blank (utställd, är ju i vecka 18) tubtopklänning från Gina Tricot med guldmönster på, blir det allt för tråkigt om jag tar guldögonskugga eller funkar det?

Har nämlingen lånat ut alla mina pressade ögonskuggor till min kollega som skulle ut igår och var trött på sin två färger (hon är en mamma i 42årsåldern som mest håller sig hemma), så jag ville hjälpa till med lite färgval Så jag har bara mina lösa ögonskuggor hemma att välja på men det är ett par stycken det i olika färger

• Fridapida
    Tesssi skrev 2008-10-03 18:46:26 följande:
    Handskar är nog inte ett måste... Kanske ska kika på ett snyggt armband istället. Är ju bara i planeringsstadiet så jag har lång tid på mig att ändra mening. cremevit väska o svarta skor?? Åh, nagelförlängning vore nåt - jag som aldrig har långa naglar. Det skulle verkligen kännas glamoröst. Dags att springa iväg, ska på after work som kommer bli ett stort party. Kvällen går i lila o svart/grått. Använde MUS vampire som jag verkligen gillar!Got to go!! Tack för alla tips!
    Jag tycker att man kan ha det (cremevitväska + svarta skor) om inte skorna är otroligt stor del av outfiten utan bara skymtar fram under klänningen. Men är det en kortare klänning så kan jag hålla med om att det är snyggare om de är matchade. Snyggaste vore att hitta en tvåfärgad, svart vit alt rödvit. Men samtidig, det finns faktiskt massor av snygga svarta väskor att ha. Håll mig gärna underrättad under letandet.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-10-04 10:27:23 följande:
    Idag ska jag ha födelsedagsfest och en massa vänner ska komma, så ikväll måste jag få på mig en makeup. Ska ha en blank (utställd, är ju i vecka 18) tubtopklänning från Gina Tricot med guldmönster på, blir det allt för tråkigt om jag tar guldögonskugga eller funkar det?Har nämlingen lånat ut alla mina pressade ögonskuggor till min kollega som skulle ut igår och var trött på sin två färger (hon är en mamma i 42årsåldern som mest håller sig hemma), så jag ville hjälpa till med lite färgval Så jag har bara mina lösa ögonskuggor hemma att välja på men det är ett par stycken det i olika färger
    Det är inte alls trist med guld. Guld funkar för det mesta tycker jag.
  • Shoppingtokig
    Fridapida skrev 2008-10-04 11:26:54 följande:
    Det är inte alls trist med guld. Guld funkar för det mesta tycker jag.
    Hmm, tror jag tar guld, frågan är vilken mer färg jag ska ha...Blir nog någon färg med lite guldskimmer i
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!