• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-10-05 01:58:58 följande:
    Macarajakten på den perfekta mascaran fortsätter.....varvar just nu mellan cliniques och Dior.  Var på stan idag hmm nu är det visst igår...klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Det ser jättefint ut!
  • trollsanna

Tack så jättemycket allihopa, vad snälla ni är!
    Vad kul att höra, då törs jag nog ösa på så mycket med skuggorna.

Nu har jag faktiskt suttit och fixat mig en egen blogg så ni är välkomna att kika in där. Kommer skriva här när det blir någon uppdatering.
    Har tänkt skriva lite om olika typer av borstar jag använder men ska bara få till bra kort på dom. Nu är det mäst om sådant som redan finns här på familjeliv.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Shoppingtokig
    trollsanna skrev 2008-10-05 18:02:53 följande:
    ShoppingtokigGrattis!Du kommer säkert hitta snygga produkter också. 
    Tack!
    Ja, det lär jag garanterat göra
  • Knott
    trollsanna skrev 2008-10-05 17:51:14 följande:
    Tack så jättemycket allihopa, vad snälla ni är! Vad kul att höra, då törs jag nog ösa på så mycket med skuggorna. Nu har jag faktiskt suttit och fixat mig en egen blogg så ni är välkomna att kika in där. Kommer skriva här när det blir någon uppdatering. Har tänkt skriva lite om olika typer av borstar jag använder men ska bara få till bra kort på dom. Nu är det mäst om sådant som redan finns här på familjeliv. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jag är också väldigt förtjust i Vampyre, det var jättesnyggt med riktigt mörkt på dig - det tycker jag att du ska ha oftare.

Sen får jag hälsa dig välkommen till bloggträsket också, vad kul!!
  • Charlita

Tänkte utmana mig själv. Gå utan något smink alls i en hel vecka!!!
    Spelar ingen roll vart jag ska om jag så ska ut på krogen eller träffa någon speciell. Jag känner att jag måste vänja mig vid mitt naturliga ansikte. För när jag tvättar av mig sminket känner jag mig så naken och blek och ful. O så ska det inte vara :) Haha jag tror inte jag kommer klara det men det är värt ett försök iallafall :) .

• trollsanna

Knott
    Tack!
    Ja jag kommer säkert blogga som en tok i början. Ska försöka upopdatera lite då och då..

• Skruttis1979
    Charlita skrev 2008-10-05 20:21:51 följande:
    Tänkte utmana mig själv. Gå utan något smink alls i en hel vecka!!! Spelar ingen roll vart jag ska om jag så ska ut på krogen eller träffa någon speciell. Jag känner att jag måste vänja mig vid mitt naturliga ansikte. För när jag tvättar av mig sminket känner jag mig så naken och blek och ful. O så ska det inte vara :) Haha jag tror inte jag kommer klara det men det är värt ett försök iallafall :) .
    Det ÄR en utmaning!
    Innan jag fick barn gick jag knappt å handlade i närbutiken utan att iaf ha lite mascara på mig. Nu har jag intalat mig själv att jag är så himla fin (och inte ser så j-a röd och trött ut) även utan smink!! :)
    Det funkar faktiskt, kanske inte att jag alltid tycker att jag ser fin ut - men har fått tanken då istället att "vem f-n ska bry sig om inte ens jag gör det"... :)

En skön känsla
    Elma är världens centrum
  • Shoppingtokig

Nu har jag beställt Laura Mercier mineralpuder från Strawberrynet, hoppas verkligen jag valde rätt nyans och att det är bra, annars får jag väl klaga på Linny som gjort mig så nyfiken på detta puder

• Shoppingtokig
    trollsanna skrev 2008-10-05 17:51:14 följande:
    Tack så jättemycket allihopa, vad snälla ni är! Vad kul att höra, då törs jag nog ösa på så mycket med skuggorna. Nu har jag faktiskt suttit och fixat mig en egen blogg så ni är välkomna att kika in där. Kommer skriva här när det blir någon uppdatering. Har tänkt skriva lite om olika typer av borstar jag använder men ska bara få till bra kort på dom. Nu är det mäst om sådant som redan finns här på familjeliv. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Den bilden du har högst upp på bloggen var riktigt snygg, sedan gillade jag din Vampyresminkning, så snyggt!!!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!