• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Skruttis1979

på tal om mascara som inte förlänger utan bara gör tjockare. Jag har hyffsat långa fransar oc vill jag bara späda på det låga eller bara vill tjocka till dem, använder jag Mary Kay´s maskaror. :)

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

Den ena tjockar till fransarna,
    och sen finns det en som förlänger. 2 olika alltså :)
    (för att förtydliga mitt inlägg ovan)

Elma är världens centrum
  • Tesssi

Nu är tyget inlämnat till skräddaren. Blir en hellång röd axelbandslös klänning med vid i kjolen. Enkelt o klassisk men med färg - precis som jag vill ha det!!

Så det är bara att sätta igång att öva på sotning!

• mjuik

Om man får tull eller inte när man beställer beror väl på vad de skriver på paketet med?
    Har stått fel summa på paketet varje gång jag beställt. Stått att det är saker för typ 25:- när det egentligen varit saker för 300:-
    Fusk kallas det väl egentligen.

Jag har lärt mig att använda min Telescopic nu. Hemligheten (på mig) ligger i väldigt långsamma drag.
    Om jag gör som jag brukar blir det kladdigt och riktigt fult. Tar tid men blir snyggt.

• trollsanna

Macarajakten på den perfekta mascaran fortsätter.....varvar just nu mellan cliniques och Dior. 

Var på stan idag hmm nu är det visst igår...klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.

Natti

• trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-05 01:58:58 följande:
    Macarajakten på den perfekta mascaran fortsätter.....varvar just nu mellan cliniques och Dior.  Var på stan idag hmm nu är det visst igår...klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Jättesnyggt!!
  • Tesssi
    klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Jag har också den ögonskuggan - gillar den mycket. men jag har aldrig vågat ösa på med färg som du gjort. Måste testas för det var jättefint!!
  • Grynet81
    Macarajakten på den perfekta mascaran fortsätter.....varvar just nu mellan cliniques och Dior.  Var på stan idag hmm nu är det visst igår...klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Jättefint! Tycker du passar jättebra i mörkare färger!
  • Shoppingtokig

Hade födelsedagsfest igår och fick presentkort på MakeUpStore på 550Kr så det blir nog en liten sminkkurs där

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!