• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Dagg i gräset
    katarina118 skrev 2008-10-13 16:48:55 följande:
    dagg i gräetjasså man kan välja va man vill ha i sitt paket???Ja ha ännu inte anmält mig till att få de där paketen men ja är bra sugen...
    Jag tycker helt klart att beautybagen är värd dom pengarna. Kul att få prova på en massa saker
  • Dagg i gräset
    FruLidgren skrev 2008-10-13 17:15:57 följande:
    Jag fick mail om det idag, valde hudvård med tanke på bebisen som dyker upp snart. Vet inte hur mycket tid och ork man kommer att ha till smink då! Lär väl bara bli mascara tills man kommit ur tvåbarnschocken!!
    Ska bli spännande att se vad man får i denna bag. Ville ju även ha hudvårdsprodukter. Fast man kanske får lite blandat, fast mest av det man valde.

Förresten så var det väl första gången man fick en fråga om vad man ville ha i bagen? Förra gången var det väl övervägande nagelvård, som alla fick.
  • katarina118

man kanske skulle beställa en sådan där bag då...man kan ju testa en gång iallafall..

• Linny
    Charlita skrev 2008-10-13 17:42:37 följande:
    jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag. Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga
    Vissa dagar, speciellt på sommaren vill jag sminka mig så det ser naturligt ut. Men vill man använda lite färger på skuggorna så är det rätt svårt att få det att se naturligt ut

Många av oss gillar dessutom att prova oss fram, experimentera osv. Då blir det mer färger och mörkare. Går man dessutom sällan på fest får man väl se till att piffa till vardagen, eller hur?

En del behöver inte smink alls för att se snygga ut. Jag tillhör dem tyvärr inte..
    En del har sotat till vardags och det är jättesnyggt. Tycker det beror helt på om personen kan bära upp det och på vad personen tex. har för jobb.
  • Grynet81
    Charlita skrev 2008-10-13 17:42:37 följande:
    jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag. Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga
    Min sambo tror att jag ska på fest varje gång jag ska till jobbet! Antar att det är smaksak. Alla gillar olika..
    Vissa väljer färg andra inte. Vissa väljer mycket andra lite..
    Ska jag på fest öser jag på ännu mera, av allt!
  • Charlita

Linny: :) Det är sant! Jag vågar inte använda mig för mkt av skuggor för jag är rädd för att det ska se "för hårt" ut. Men endel bär ju upp det snyggt. Jag har precis kollat igenom min sminkväska och jag har INGEN färgglad skugga såg jag :O endast brun guldiga. Vågar mig inte på nån färgglad. och jag har bruna ögon så ja tror det hade synts lite extra mkt om jag anvönt nån färgglad färg.

• Charlita

Grynet81 : Kul att känna sig fin tycker jag! Mina kompisar brukar ha mkt smink tycker det är fint men ibland ser det lite för mkt ut när dom kommer en måndag till skolan med värsta glitter fejset :D Men det kan ju vara snygt också

• Linny
    Charlita skrev 2008-10-13 20:49:22 följande:
    Linny: :) Det är sant! Jag vågar inte använda mig för mkt av skuggor för jag är rädd för att det ska se "för hårt" ut. Men endel bär ju upp det snyggt. Jag har precis kollat igenom min sminkväska och jag har INGEN färgglad skugga såg jag :O endast brun guldiga. Vågar mig inte på nån färgglad. och jag har bruna ögon så ja tror det hade synts lite extra mkt om jag anvönt nån färgglad färg.
    Men du är ju snygg utan smink så Jag är det inte
  • Charlita

En "vanlig" dag använder jag Truematchminrealfoundattion , en fransböjare och Maxfactor masterpice mascara.

• Charlita

Linny : Hehe tack det tycker jag inte, jag är så blek. Du är söt :) men när man "sotar" är det svårt?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!