• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Tesssi

Nu har jag prövat EMs foundation som jag beställd. Kanonbra. Gissade rätt på färg också...
    Och för tipset om borsten, det är toppen!
    Tack för all hjälp.

• Linny

Dagens sminkning ligger i galleriet. Dock inget spännande utan "mattare" färger. Min nya Scene (grå från Mac) och sedan gamla trotjänaren Muffin..

• Dagg i gräset

Hoppar in här

Nån annan som fått mail om att beatybagen är på väg snart?
    Och en fråga om man ville ha make-up eller hudvård i sin bag. Skitsvårt val, men jag valde till slut make-up.

• katarina118

dagg i gräet

jasså man kan välja va man vill ha i sitt paket???Ja ha ännu inte anmält mig till att få de där paketen men ja är bra sugen...

• FruLidgren
    Dagg i gräset skrev 2008-10-13 16:19:49 följande:
    Hoppar in här Nån annan som fått mail om att beatybagen är på väg snart?Och en fråga om man ville ha make-up eller hudvård i sin bag. Skitsvårt val, men jag valde till slut make-up.
    Jag fick mail om det idag, valde hudvård med tanke på bebisen som dyker upp snart. Vet inte hur mycket tid och ork man kommer att ha till smink då! Lär väl bara bli mascara tills man kommit ur tvåbarnschocken!!
    Elias 051026 Dante BF 081217
  • Phantera
    Salsoul skrev 2008-10-12 21:32:04 följande:
    Jag hittade en säljare på eBay som hade mycket låga priser både på produkter och frakt (fast nu när jag tänker efter skickade han från Canada..). Fanns flera säljare som skickar till Europa men priserna varierade kraftigt såg jag, vilket är risken med eBay jämfört med renodlade hemsidor som t.ex. strawberrynet.com
    Aha.
    För går man direkt till I.d.'s sida så har de en del erbjudanden som är billiga. Och oavsett om man väljer det eller inte så är det billigare än både Sverige och England. Men då måste jag handla via min mellanhand i Kanada.
    Aja, det funkar ju. Bara drygt med frakt/tull till Kanada och sen Sverige. Fast beställer man över $75 så är det fraktfritt, undrar om det gäller till Kanada också?
  • Shoppingtokig
    Knott skrev 2008-10-13 13:19:20 följande:
    Dagens ögonmakeup i guld och grönt ligger ute! Idag är det en salig blandning av märken; MUS, MAC och FACE makeupoholic.blogspot.com/
    Jättefint, färgerna kändes som löven ute nu, några gröna några orangea
  • Charlita

jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag.
    Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga

• April Mamma
    Charlita skrev 2008-10-13 17:42:37 följande:
    jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag. Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga
    Vad som anses mycket är ju upp till var och en. Vissa vill ha så lite smink som möjligt men ändå se lite fräsch ut, andra vill ha mer så att det syns.
    Det kan även bero på vad man jobbar med osv.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!