• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Knott

Gynet: ja det hade ju varit nåt, men jag lade skuggorna så slarvigt mest bara för att se färgerna. Får se om jag tar nån mer "testkväll" så kanske jag tar lite bilder.

Charlita: tack, vad gullig du är Det står "Klädsel: Galaparty" i inbjudan, skapligt otydligt, eller hur!?

• Charlita

Knott: :D de kommer bli så bra så! hoppa du tar hem äran :D

• katarina118

fridapida

tycker du sminka snyggt å du ha en snygg frisyr...

• Shoppingtokig
    Fridapida skrev 2008-10-13 21:14:27 följande:
    Jag har lagt ut ett nytt inlägg idag.www.svalmarkskan.blogg.se
    Fint!!! Så trevligt att se dig le på bilden, oftast blundar du eller ser allvarlig ut
  • Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-10-13 21:24:44 följande:
    Fint!!! Så trevligt att se dig le på bilden, oftast blundar du eller ser allvarlig ut
    Jag tänkte just säga det jag med, det var nästan så att jag trodde att det var någon annan på den andra bilden

Fint var det och lite kul; sotning i blått och svart var en av två sotningar jag provgjorde igår som alternativ till festen på torsdag
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-10-13 21:05:10 följande:
    På tal om vardags- och festsminkningar, jag går ju inte så ofta på fest just nu (med en 3½-åring och en 8-månaders blir det liksom inte tillfälle lika ofta ) men på torsdag är det äntligen dags! Då är det Blog Awards 2008-galafest och jag är ju nominerad till bästa sminkblogg (huga!!) så då blir det att dra på sig feststassen och snygga till sig ordentligt. Nu har jag landat klädfrågan men börjar få lite smått prestationsångest när det gäller val av makeup; det känns ju som att man måste visa upp en makeup som är lite "extra snygg" när man är nominerad till bästa sminkbloggare... Jag stod och testade lite olika kombos ikväll men blir banne mig inte klokare. Plötsligt känns det jättesvårt att bestämma sig och de lösa skuggorna är svårare än någonsin att bemästra, ångest!!
    Gud vad spännande! Det är så roligt för din skull. Jag håller tummarna. Din blogg är verkligen bra.
    Jag tycker faktiskt att du ska köra ett säkert kort. Det är ofta stiligast. Jag tänker på kändisar som går på röda mattan. De finaste är ofta de med mest klassisk stil.
    Ta det du tycker själv du är snyggast i. Du kommer vara fin, oavsett. Gud vad spännande!
  • Fridapida

Katrina118
    Tack, det är bara sååå tråkigt att vänta ut håret. Jag vill klippa av det ena sekunden för att sedan bestämma mig för att spara. Velar...

Shoppingtokig o Knott

Ja... men det är svårt att le och lägga ut på bloggen. Jag känner mig urfånig. Jag är så trött på att se mitt eget ansikte hela tiden. Men nu så blev det så. Jag är en glad människa IRL.

• Phantera

Knott > Wee! Så kul! JAg gick faktiskt in och röstade på dig. Så jag håller tummarna!

• Phantera

Knott > Kan du inte lägga upp en bild på din outfit så vi kan välja färger...eller ge förslag iaf...på skuggor? *nyfiken i en strut*

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!