• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Knott

Tack söta ni för alla era röster!

TigerLinn: nä, jag är inte utbildad (inom makeup i alla fall ). Intresset har gett mig egna erfarenheter och fått mig att hitta hit för ungefär ett år sedan och här har jag lärt mig massor!

• Knott

trolltyg: äsch, det är inte så speciellt, klänningen är en "little black dress" med lite 60-talsstuk Andra färger i min planerade utstyrsel är en mörk lila som nästan går mot vinrött och guld.

• Salsoul
    Phantera skrev 2008-10-13 17:25:48 följande:
    Aha.För går man direkt till I.d.'s sida så har de en del erbjudanden som är billiga. Och oavsett om man väljer det eller inte så är det billigare än både Sverige och England. Men då måste jag handla via min mellanhand i Kanada.Aja, det funkar ju. Bara drygt med frakt/tull till Kanada och sen Sverige. Fast beställer man över $75 så är det fraktfritt, undrar om det gäller till Kanada också?
    Kanske? I alla fall borde det ändå blir billigare att skicka dit. Ber du dem märka paketet med "gift" brukar man slippa tullen, speciellt om det är mindre paket. Jag betalade 8 canadian dollars (ungefär lika mycket som USD) för frakten ( 5 id items) och det tog bara 3 dagar hit
  • trolltyg
    Knott skrev 2008-10-14 07:54:16 följande:
    trolltyg: äsch, det är inte så speciellt, klänningen är en "little black dress" med lite 60-talsstuk Andra färger i min planerade utstyrsel är en mörk lila som nästan går mot vinrött och guld.
    Oh då låter det som om en vinröd/plommonrödlila sotning vore snyggt till.
  • trolltyg

Har hittat en annan tjej på youtube som är jätteduktig tycker jag på olika typer av sotningar och många olika skuggor. Lite övermakeat kanske någon kan tycka men det går ju att inspireras och tona ner.

www.youtube.com/profile_videos&user=QueenofBlendingMUA&page=1

• Knott

Dagens ligger uppe. Det blev en nedtonad ögonmejk men rejält mörkröda läppar. Dessvärre var det inte riktigt min färg på just det här stiftet, men då har jag testat det i alla fall www.makeupoholic.blogspot.com/

• LMK

Knott skrev 2008-10-14 14:07:00 följande:

Dagens ligger uppe. Det blev en nedtonad ögonmejk men rejält mörkröda läppar. Dessvärre var det inte riktigt min färg på just det här stiftet, men då har jag testat det i alla fall www.makeupoholic.blogspot.com/
    Så du har köpt dig en Umbria? Använder den jätte ofta till vardags. Underbar färg!
  • trolltyg

Jag slank in på FACE idag av misstag hehe och såg att de hade paletter!! Hade jag ingen aning om, då vart jag bara tvungen att köpa en 4 palett som jag fyllde med en mör mörkblå matt skugga som jag nu inte kommer ihåg vad den heter. Kanon att samla dem i en palett istället för att ta plats en och en, dessutom är refillerna mycket billigare än en vanlig förpackning så det art som två flugor i en smäll.

Nu är det definitvit köpstopp tills nästa månad.

• katarina118

trolltyg

va kosta en sådan palett??

• katarina118

kan man beställa FACE på nätet???

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!