• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Auris

Hej tjejer. Jag har läst lite i tråden av och till. Jag använder mest mineralsmink för närvarande men min syrra är ute efter lite ögonskuggor av vanlig typ (hon vill alltså inte söla med pulver utan ha fastare) Är det någon som har tips på någon bra sida där man kan köpa ögonskuggor av bra kvalitet billigt på nätet?

• Fridapida
    Auris skrev 2008-10-13 21:43:03 följande:
    Hej tjejer. Jag har läst lite i tråden av och till. Jag använder mest mineralsmink för närvarande men min syrra är ute efter lite ögonskuggor av vanlig typ (hon vill alltså inte söla med pulver utan ha fastare) Är det någon som har tips på någon bra sida där man kan köpa ögonskuggor av bra kvalitet billigt på nätet?
    Du tänker alltså på bra pressade skuggor? Jag använder enbart pressade från Make up store faktiskt. Men jag vet att NARS ska ha riktigt bra pressade skuggor. Finns på t.ex. hqhair.com.
  • Fridapida
    Auris skrev 2008-10-13 21:43:03 följande:
    Ah... men de är inte billiga. Sorry såg inte det först.
  • Knott

Fridapida: TACK, vad glad jag blir Du har ju helt rätt, man ska verkligen inte ge sig på nåt man inte brukar ha vid ett sånt där tillfälle, bättre att köra ett säkert kort. Men jag vet inte vilket bara

Phantera: åh, vad kul att du röstat på mig, vad glad jag blir!! Fånigt kanske, men jag vill inte outa min outfit innan festen faktiskt, annars hade jag gärna lagt upp en bild och låtit er komma med förslag

Auris: om man kikat i butik och vet vilka nyanser man gillar har www.strawberrynet.com en del "vanliga" ögonskuggor. Jag köpte en hel del skuggor från Biotherm i somras (de reade ut skuggorna pga att de ska sluta med makeup) och var mkt nöjd med formulan. Dessa finns på strawberrynet har jag sett. I övrigt vet jag inte om det finns någon motsvarighet till alla lösa skuggor man kan köpa i sample-storlekar på nätet...

• Fluffguf
    Linny skrev 2008-10-13 20:59:27 följande:
    Ja och gör jag en naturlig sminkning (vilket jag gör oftare än de färgstarka) så tar jag ingen bild. Bilderna jag lägger in är oftast på experiment med mer färger alt. något annorlunda mot vad jag har haft på länge. Så bilderna i mitt galleri är ju inte representativt för vad jag har varje dag. I somras hade jag bara mascara och gloss
    Precis så är det för mig också! På vardagarna är jag ofta osminkad eller har bara mascara och lite rouge, men det är ju inte så kul att lägga upp bilder på som inspiration
  • Auris

Fridapida skrev 2008-10-13 21:46:59 följande:

Du tänker alltså på bra pressade skuggor? Jag använder enbart pressade från Make up store faktiskt. Men jag vet att NARS ska ha riktigt bra pressade skuggor. Finns på t.ex. hqhair.com.
    Ja. Jag menade pressade. Hon blev lite avundsjuk när hon såg alla mina mineralskuggor men hon är lite tveksam till detta med pulver. Jag tycker det är kul med mineralskuggorna att de är så billiga (framför allt när man beställer från USA) så att man kan ha många färger och leka med trots liten budget.
  • Knott
    Auris skrev 2008-10-13 21:56:07 följande:
    Fridapida skrev 2008-10-13 21:46:59 följande:
    Ja. Jag menade pressade. Hon blev lite avundsjuk när hon såg alla mina mineralskuggor men hon är lite tveksam till detta med pulver. Jag tycker det är kul med mineralskuggorna att de är så billiga (framför allt när man beställer från USA) så att man kan ha många färger och leka med trots liten budget.
    Om hon är lite pysslig kan hon ju pressa själv (jag såg en bra tutorial hos Rocketqueen om hur man gör). Det verkar lite meckigt och jag har själv inte fått tummen ur att testa men jag är å andra sidan ganska nöjd med den lösa formulan.
  • Linny

Knott: Var kan jag gå in och rösta??! Fin sminkning!

Fridapida: Fint som vanligt!

• Knott
    Linny skrev 2008-10-13 22:02:24 följande:
    Knott: Var kan jag gå in och rösta??! Fin sminkning!Fridapida: Fint som vanligt!
    Tack!

Här röstar man: www.veckorevyn.com/blogawards/rosta/index.xml

Spana in den snygga (NOT!) thumbnail-bilden de tagit från nåt inlägg för att representera min blogg, snacka om konstig klippning...
  • Auris

Knott skrev 2008-10-13 21:58:14 följande:

Om hon är lite pysslig kan hon ju pressa själv (jag såg en bra tutorial hos Rocketqueen om hur man gör). Det verkar lite meckigt och jag har själv inte fått tummen ur att testa men jag är å andra sidan ganska nöjd med den lösa formulan.
    Så pysslig är hon nog inte. Jag får helt enkelt övertala henne att testa lös formula. När man väl kommit igång med det är det ju inte så svårt. Det är mest i början det är lite knepigt.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!