• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

trolltyg skrev 2008-10-14 15:52:21 följande:

Jag slank in på FACE idag av misstag hehe och såg att de hade paletter!! Hade jag ingen aning om, då vart jag bara tvungen att köpa en 4 palett som jag fyllde med en mör mörkblå matt skugga som jag nu inte kommer ihåg vad den heter. Kanon att samla dem i en palett istället för att ta plats en och en, dessutom är refillerna mycket billigare än en vanlig förpackning så det art som två flugor i en smäll.Nu är det definitvit köpstopp tills nästa månad.
    Åh nice. Vad kostade den? Är det samma singelskuggor som hamnar i paletten som man annars köper?
  • trollsanna

Tack till alla er som brytt er nu när min farmor gick bort!

Knott
    Har givetvis också röstat på din blogg och din sminkning var superfin idag. Väldigt inne med färg på läpparna. Lite kall färg på ditt men helt okej om man vågar ha lite färg. Är själv lite feg i det fallet. Kanske ska testa någon dag. Har oftast bara läppglans.  

Trolltyg

Låter som en kanongrej med palett. Vill också ha.

Dagens make finns upplagd på min blogg. Samma färger som tidigare men har lagt ena skuggan på ett anant sätt.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Dagg i gräset

Vet inte om jag skrivit detta redan. Så förlåt om jag upprepar mig eller om nån annan tipsat om denna sida.

Iaf så får man helt gratis mineralsminkprover där. Beställde igår natt, fick det idag. Finns bild i mitt galleri på det jag fick om nån är intresserad

www.careoflena.se/

• katarina118

dagg i gräset
    hur hitta man gratisproverna på sidan då??

• Dagg i gräset

katarina118

Man måste skicka ett mail. Gå in under Kontakta oss...
    Där skriver du hur din hudtyp är t ex om du är ljushyade eller mörkare, fet hy mm och att du vill ha lite prover.
    Så plockar hon ihop ett kit med prover.
    Jag har själv inte hunnit testa sminket än, så jag vet inte om jag gillar det.

• trolltyg
    katarina118 skrev 2008-10-14 16:06:04 följande:
    trolltygva kosta en sådan palett??
    Jag köpte en för 4 st och den kostade 55 kr och då kostade själva refillskuggan 110 eller om det var 115 kr. Sedan hade de en större för 8 eller om det var 10 skuggor som kostade 110

www.facestockholm.com/core/PRODS/

Tyvärr kan man inte beställa från deras hemsida till sverige men till usa går bra, konstigt nog.
  • trolltyg
    LMK skrev 2008-10-14 16:08:29 följande:
    trolltyg skrev 2008-10-14 15:52:21 följande:
    Åh nice. Vad kostade den? Är det samma singelskuggor som hamnar i paletten som man annars köper?
    Ja de där större skuggorna eller rougen som är som en 5 kr i storlek. 55 kr för en liten för 4 skuggor och 110 för den för 8 eller om det var 10 skuggor
  • trolltyg

Dagg i gräset skrev 2008-10-14 17:30:06 följande:

Vet inte om jag skrivit detta redan. Så förlåt om jag upprepar mig eller om nån annan tipsat om denna sida.Iaf så får man helt gratis mineralsminkprover där. Beställde igår natt, fick det idag. Finns bild i mitt galleri på det jag fick om nån är intresserad www.careoflena.se/
    Vad mycket du fick, ska kolla in sidan. Tack för tipset
  • Dagg i gräset
    trolltyg skrev 2008-10-14 17:50:40 följande:
    Dagg i gräset skrev 2008-10-14 17:30:06 följande:
    Vad mycket du fick, ska kolla in sidan. Tack för tipset
    Ja jag fick massor! Och så skrev hon utförligt till min mail hur en dagsrutin med rengöring mm kan se ut. Jag ville ha hjälp med min acnehy....
    Hon verkar supertrevlig
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!