• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Karisma

Anna83: Tips på bra lösögonfransar. Tycker det gör så mkt då man ska göra sig riktigt urläcker. Har provat ha dem själv en gång men de satt inte så bra.

Tips på märken, köpställe?

Bor i Umeå så inte allt för avancerade affärer.

Hoppas du får bra tips från tjejerna i tråden.

/K

• Pokergirl

Karisma: Vi har ju Satines showroom här i Umeå, där finns hur mkt fint som helst och dessutom finns möjlighet till gratis makeup! Kika i deras webshop, satine.se

• Karisma

hmmm ska kika in på den sidan, har aldrig hört talas om det. Bor 6mil utanför Umeå, så jag hänger inte alls med på allt.

/K

• Lejån

Karisma;
    tråkigt att du inte blivit nöjd när du blivit sminkad! Vet inte vilka som jobbar på MUS i umeå nu längre, men när jag bodde där jobbade en tjej som heter Elin och hon var duktig.

• Karisma

Lejån: Ahhh nu fattar jag vad ni menar då ni skriver MUS. Skulle som sagt gärna se ett arbetsprov eller vad man ska kalla det. Se bilder på tjejer de sminkat tidigare. Lite surt att känna att man hade kunnat göra det bättre själv. Men men jag överlever.

Ska ge lillsyrran en makeup på Wish hairdressing när hon fyller 18år. Ska kräva att få följa med åxå, så då kan jag se om jag tycker de är duktiga eller inte.

/K

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-18 16:53:53 följande:
    trollsanna: Var inne i din blogg och tittade. Har en liten fråga. Vad använder du för att få en svart/mörkare linje ovanför fransarna på ögonlocket? Jag älskar smink, men känner att jag inte riktigt vet vad man ska använda för märken eller vad för slgas smink överhuvudtaget. Sotade ögon är jättefint om man gjort det rätt.Ni får gärna tipsa på mascara som gör dem fylliga och långa och on ni har ngt som man bara måste äga i sminkväg. Svärfar kommer snart börja tjata vad jag vill ha i julklapp (alltid lika svårt att komma på ngt), iår blir det presentkort på ngn sminkaffär. Kanske Kicks, lr vad tror ni? Bor i Umeå så det finns nog inte hur mga ställen som helst./K
    Jag tycker Max Factors mascaror är jättebra. Har testat massa dyrare märken men återvänder alltid dit

"Måste ha" för mig är mitt mineralsmink (Laura Mercier), lite olika skuggor från Makeupstore tex, bra rengöring (använder mycket Clinique där), bra fuktkräm (älskar Dermalogica) och lipgloss/läppstift (Make up store, cake eyeliner från Makeupstore och en bra fransböjare (den bästa är Shiseidos!!).
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-18 22:21:38 följande:
    Har varit på sminkkurs på make up store samt kicks (som svärfar betalat ), såg ut som en drake då jag kom ut från båda ställena. Och inte en snygg sådan. Känns så tråkigt att inte veta att den som kommer sminka mig är duktig och kan ge mig bra tips. Funderar på om de är duktiga på wish tror jag det heter, de har makeovers där. Men skulle först vilja se foton av tjejer som blivit sminkade.Jag är inte apdålig på att sminka, men vet inte vilka märken man ska använda, har noll koll. Eller vilka sminkprodukter man inte får vara utan. Kollar mkt i tidningar hur tjejer är sminkade men kopplar inte direkt vilka produkter de använt för att åstadkomma sån "konst". Vill ju vara lika snygg som alla andra eller kunna fejka mig till skönhet iaf. Vet jag vad jag ska köpa så tror jag att jag kan kladda det snyggt i fejjan. Leijån: Men annars så var det ett bra tips. /K
    Synd att du inte varit nöjd på Make up store! Jag har ofta varit nöjd med deras sminkningar. Men man får vara rätt bestämd på vad man gillar och föredrar. Om man säger "lite mer färg" (och kanske menar "bara något liiiiite mer än brunt och ljusgrått" så finns kanske risk att de öser på med påfågelblå i kombination med neongrön och orange Men det är klart; du kanske fick någon som helt enkelt inte var något vidare.
  • Linny
    Anna83 skrev 2008-10-18 22:27:16 följande:
    hej hej! Jag är makeup artist och på Måndag ska jag göra sminkningar till ett nytt sminkmärke. Men just nu har jag idé torka! ska göra nån ganska enkel sminkning men jag vill ju också ha lite mer fantasirika. Det måste iallafall vara lösögonfransar =) ääälskar lösögonfransar =) Hjälp med idéer =)
    Idétorka själv tyvärr Lite trött kanske jag är
  • Karisma

hur vet man vilka färger man passar i/inte passar i ang ögonskugga?

Ska skriva upp de där märkena och se om jag hittar dem. Kanske är de ngt för mig. jag tycker det är snyggast att markera ögonen mkt och ha lite på läpparna, vill hitta den perfekta lipglossen, precis som alla kändisar verkar hitta av.

Känns som det viktigaste är ögonfransarna, vill ha dem långa och fylliga. Var hittar man den fransböjaren?

ingen som har tips på bra lösögonfransar som inte ser ut som dragqueen fransar.

/K

• Karisma

De gånger jag blev sminkad så använde de lila och andra gången grön/guld. På makeup store lyxade de till med en vit mascara på topparna. Såg inte klok ut, men vågde inte den gången uttrycka min missnöjdhet. Vill ju att det ska synas att jag fått en makeup, men det ska inte synas att de använt 50 olika produkter/färger. Allt ska bara flyta ihop snyggt.

Troligtvis hade jag båda gångerna väldans otur med de som sminkade mig, men det skrämmer mig från att "slösa" mer pengar på att bli sminkad. Skulle vilja att ngn sminkade mig i en riktigt snygg sotad look.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!