• Eisa

Använder du Bregott?

Jag använder det både till mackor och stekning. Mycket lämpligt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du Bregott?
  • Heranell

Jag har faktiskt gjort eget "Bregott" en gång! Hade en hel del smör hemma men Bregotten var slut, så jag tog rumstempat smör och blandade med rapsolja och salt. Ställde in i kylen igen. Provade mig fram, tog i mer olja tills det var lagom mjukt. Funderar faktiskt på att göra eget helt från scratch, alltså köpa grädde och göra smör på först.
    Köper annars Bregott mellan, steker i smör eller rapsolja, blir inga mer margariner i mitt hem, vare sig lätta eller fullfeta...

• Filippa06
    Thursday skrev 2008-09-16 14:15:01 följande:
    Intressant. Vad är din källa? Och vad finns det för information om skadligheten i dessa mängder bensin i livsmedel?
    Men du har väl google!? bara att googla fram, finns huuuuur mycket info som helst! Har en bok om allt detta, sojalecitin och konserveringsmedel mm, dte jag läst id en räcker för att jag ska undvika sånt!
  • Thursday
    Filippa06 skrev 2008-09-16 15:02:03 följande:
    Men du har väl google!? bara att googla fram, finns huuuuur mycket info som helst! Har en bok om allt detta, sojalecitin och konserveringsmedel mm, dte jag läst id en räcker för att jag ska undvika sånt!
    Eftersom du verkade ha kopierat texten någonstans ifrån så undrade jag helt enkelt varifrån. Men jag kanske missförstår, och det är du själv som ger ut nyhetsbrev. Isåfall ber jag om ursäkt.
  • Gurkburken

Jag använder inte smör/margarin på smörgås och jag steker i annat (olja och eller flytande margarin).
    Jag köper dock Bregott åt de i familjen som vill ha smör/margarin på smörgås för jag tycker det är ett bra alternativ om man vill ha något.

• Sotardotter

Lillkillen är mjölkproteinallergiker, så det blir mjölkfritt margarin här hemma.

• Carlshägg52

Hej.
    Jag använder blått bregott på bröd och steker i det gröna om jag inte använder smör

• Mithera

Vi använder bregott på smörgåsen och steker i smör eller olivolja. Bakar jag blir det med smör.

• Nina1982

annat använder becel den som är helt vegetabilisk eftersom jag är laktosintollerant, men resten av familjen använder bregott blå. Önskar jag kunde det med då den är mycket godare än min. Men jag har inget annat val...

Svar på tråden Använder du Bregott?