• Eisa

Använder du Bregott?

Jag använder det både till mackor och stekning. Mycket lämpligt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du Bregott?
  • imsel

Annat: Tål inte bregott.
    jag använder "De goda", ett laktosfritt smör, som smakar ungefär som bregott, men har 75%fett.
    Använder det bara till mackor, det böir så dyrt att steka i det

• pessl

Ekologiskt. Mums. Steker i flytande milda. På något sätt känns det nyttigare med renare smör än alla lättprodukter som innehåller så mycket andra ingredienser

• muffins1

Har haft det på smörgås men slutat pga det stigit så mkt i pris o vi gör av med en hel del smörgås marg...övergått till lätt o lagom oliv som jag tycker ok.
    till bak o stek har jag mestadels riktigt smör, det ger ju sån god smak

• Dino78

ANNAT. På smörgås kör jag Lätta. När jag steker använder jag Milda Culiness flytande margarin.
    Bregott använder jag dock - när jag bakar Bregott-kakor.

DIF i själ och hjärta
  • Manchester

Annat: Nej, vi använder laktosfritt smör/smörgåsmargarin (oftast Flora) eftersom dottern är laktoskänslig. Till stekning använder vi nästan alltid rapsolja.

• Blå Flygare

Nej, är allergisk mot det. Innan jag upptäckte det använde vi det på macka. Till stakning har vi alltid använt olja. Lite svårt att ha olja på macka bara

• Linda1976
    Blå Flygare skrev 2008-09-14 09:25:18 följande:
    Nej, är allergisk mot det. Innan jag upptäckte det använde vi det på macka. Till stakning har vi alltid använt olja. Lite svårt att ha olja på macka bara
    Har du provat att doppa bröd i en blandning av GranRiserva och smaksatt olivolja... MMMM!!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Majakattan

Nej! Vi håller en låg nivå på mjölkproteinet på grund av sonens allergi. Han tål numera mjölkproteinet någolunda men inte hur mycket som helst.

Vi kör med Becel.

• War

Bästa smöret om man har småbarn, skulle aldrig välja lättprodukter till mina barn.

Svar på tråden Använder du Bregott?