• Eisa

Använder du Bregott?

Jag använder det både till mackor och stekning. Mycket lämpligt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du Bregott?
  • cruZZe

Och framför allt. Rapsolja är smakneutral vilet inte olivolja är.

Fru X skrev 2008-09-13 18:12:29 följande:

Har inte läst hela tråden.Om man vill ha omega3 fettsyror så är Rapsolja bra.Dock så skriver aldrig media om detta (media skriver inte sanningen, medierna skriver det journalisterna vill), utan det talas bara om olivolja o lax.Även ur klimatsynpunkt så är rapsolja bäst, för den odlas och tillverkas i Sverige.Så, om du vill bli smart: Poppa Popcorn!!! (INTE micropopcorn, de innehåller transfetter)
  • Fru X

En bonus bara
    Jag känner ingen som gillar olivolja

• Jozzie

Ja mannen har börjat köpa ekologiskt bregott o de e riktigt gott faktiskt!

• cruZZe

Jo till salladsdressingar mm använder jag gärna olivolja, helst en fin jungfruolja. Men just till matlag slipper jag helst olivsmaken.

Fru X skrev 2008-09-13 18:21:23 följande:

En bonus bara Jag känner ingen som gillar olivolja
  • Mrs K

Fru X skrev 2008-09-13 18:12:29 följande:

Har inte läst hela tråden.Om man vill ha omega3 fettsyror så är Rapsolja bra.Dock så skriver aldrig media om detta (media skriver inte sanningen, medierna skriver det journalisterna vill), utan det talas bara om olivolja o lax.Även ur klimatsynpunkt så är rapsolja bäst, för den odlas och tillverkas i Sverige.Så, om du vill bli smart: Poppa Popcorn!!! (INTE micropopcorn, de innehåller transfetter)
    Hurra! Jag som använt rapsolja länge. Då har jag ju inte bara varit snäll mot miljön utan även nyttig. Aldrig fel att få reda på det
  • Mylla

Vi använder Bregott på macka, bara att steka med om smöret är slut.
    Vi aldrig haft problem med att det är för hårt. Men vi äter sällan vitt bröd.

Margarin läste jag om hur det tillverkas en gång, usch vad äckligt.

Olivolja har jag i badet när barnen badar Tycker inte det är så gott men det är bra för huden.

• Linda1976

Annat: Ja, på ost&skinkrullar. Äter inte bröd.

Steker i smör.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Fru X

olivolja funkar bra på torra häst-hovar oxå

Svar på tråden Använder du Bregott?