• Eisa

Använder du Bregott?

Jag använder det både till mackor och stekning. Mycket lämpligt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du Bregott?
  • ALisaE

Jepp. Bregott mellan (eftersom den är lite mjukare). Det tog lite tid att tvinga sambon att köpa bregott när han handlade, men jag tror att jag har lyckats nu (efter 3 år).

• ALisaE

Emre o Leo skrev 2008-09-13 11:28:49 följande:

Jepp. Bregott mellan (eftersom den är lite mjukare). Det tog lite tid att tvinga sambon att köpa bregott när han handlade, men jag tror att jag har lyckats nu (efter 3 år).
    På smörgåsar (och ibland till palt), steker i olja eller smör.
  • W W

Bästa som finns till mackor ju. Använder det jämt när jag får tag på det. Här finns det dock inte så...

Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
  • En lyckans tår i månens sken

Ja till både och. Min sambo äter inte smör och vår bebis är för liten för det så det blir bara jag som ska ha smör på macka och det är onödigt att lägga ut pengar på ett paket lätta t.ex då det hinner bli för gammalt innan jag använt klart det. Bregott är med ekonomiskt i vår familj

• Eisa
    W W skrev 2008-09-13 11:37:36 följande:
    Bästa som finns till mackor ju. Använder det jämt när jag får tag på det. Här finns det dock inte så...
    Nej just ja. Har ni nåt gott smör då?
  • En lyckans tår i månens sken

Ps, varför är tråden grå till viss del? Har sett det i andra trådar också.

• Longwayhome

Vi äter mellanbregott. Bättre att ta lite mindre om man nu är rädd om midjemåttet. Vägrar använda de andra alternativen. Tycker de är äckliga och plastiga.

Snygg tvåbarnsmor helt enkelt
  • W W
    Eisa skrev 2008-09-13 11:38:49 följande:
    Nej just ja. Har ni nåt gott smör då?
    Jupp, det som används i den familjen jag bor hos är faktiskt rätt likt bregott fast det är något "skivligare" (kommer inte på ett bättre ord just nu). Sålänge jag slipper något istil med lätta och sånt så är jag helnöjd
    Jag röstade ändå på att jag använder det på mackor, hade ju iofs kunnat tagit annat också men det känndes inte helt rätt
    Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
Svar på tråden Använder du Bregott?