• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Heather KL

Godmorgon LHS. Så klart det är en god morgon

• onka

Hallå tråden!

Har varit för varmt för allting ett par dagar, har inte ens orkat plocka fram datorn.
    Då är det illa.
    men nu är det väder i min smak!!!!

Sambon jobbar och Natta är hos sin farmor en hel vecka har hon varit borta nu.
    Förstår inte hur de som bara har barnen varannan vecka står ut, fast det är väl en vanesak antar jag.
    Men mitt största problem är nog att jag är svartsjuk på att hon väljer farmor framför att vara hemma och ha tråkigt hos mig.....
    Fast jag skulle inte heller ha något emot att vara där med sjön ett stenkast från sommarstugan och en massa tremänningar att leka med.

fialisa- hur är det med Erik? Lider med honom och då är ju mitt lindrigare jag har bara en hand som inte får vara i solen efter att jag hällde fett på den i vintras. Vet inte hur ont han har men mitt gjorde bara ont när de skulle lägga om det så länge det inte kom syre i skadan så gjorde det inte så jätte ont!
    Hoppas du inte känner att det är ditt fel! Jag har konstaterat att det var allas fel utom mitt att jag brände mig. hade inte hunden knölat till mattan, sambon haft en så dålig stekpanna och mina föräldrar gjort mig en annan dag så hade det inte hänt!

• FiaLisa75

onka (och alla andra nyfikna) - det är bara bra med Eric. Det märks ingenting på honom att han har ont, han är inte mer kinkig eller så. I dag var vi på vc för omläggning av såren. 8.00 i Gustafs! Han fick lite Panodil vid 7, utifall det skulle göra ont. Det såg så pass fint ut på foten så där behöver han inget bandage längre, på handen sitter det ett litet, men bara för att det inte ska komma in smuts, han behövde egentligen det inte sa hon. Men låret..... Ja, hon sa att det såg jättefint ut...... Men, inte var det trevligt. Alla blåsor hade spruckit så allt var ett enda stort sår.
    Hon tog bort det gamla bandaget, med nät och allt, och han sa ingenting, jo "tack-tack" sa han.... lille vännen.
    Ska tillbaks på måndag få se hur det ser ut då, antagligen slipper han det på handen då.
    Men som sagt var så är ju låret värst!

• critan

"tack-tack", vilken sötis!!! hade det varit jag hade jag nog skrikit rakt ut istället!!! det måste ju göra ont tycker man. men dom är tuffa dom små liven!!

• onka

Godmorgon!

Vaknade med en fruktansvärd huvudvärk. Hade det vart en rolig kväll igår så hade det varit förståeligt.....
    Sambon fick blanda mig en treo innan han for till jobbet och nu har huvudvärken börjat ge med sig.

FiaLisa- han är då artig och väluppfostrad din son

• critan

Idag ska vi ha grillparty hos brorsan i Säter. Känns ju verkligen som man har lust till det i det här vädret! Jaja, bara att hoppas på uppehåll medans grillen brinner, sen kvittar det, dom har takad altan iaf. Linn ska sova hos farmor, ska skjutsa dit henne snart. Vi drar till Säter redan runt 14. Brorsorna har tänkt börja tidigt, så risken finns ju att man blir utan mat, när grillmästaren somnat på toa-golvet eller nåt!!!! Hoppas ni andra får en trevlig lördag, det ska jag ha!!

• Moja

Nu är vi tillbaka från stockholmsresan!

Vi har haft skitkul o allt gick som på räls till vi skulle åka hem. Tåget blev försenat 1 timme o 40 minuter. När vi kom hem fick vi reda på att Joel haft diarré o feber sen vi åkte. Farmor ville inte berätta det o förstöra vår resa så hon sa inget. Hon fick honom vätska i alla fall men hade även stoppat i honom välling t ex som inte är så bra...

Önskar hon hade ringt så jag kunde talat om vad han får äta... Sov dåligt inatt o det blev några blöjbyten men han är ändå ganska pigg idag, leker o pysslar o har ingen feber längre.

• Moja

Kanske ska berätta vad vi gjorde i stockholm också...

På fredan gick vi på grönan i 6 timmar! Ellen älskade det! Ville gå i lustiga huset hur många gånger som helst, lilla fritt fall var också poppis. På lördan blev det junibacken o skansen. Junibacken var jättekul för ellen, svårt att få henne därifrån, men det var jobbigt för trött mamma. Varmt o mycket folk.

Om Djurgården sa hon: "Jag älskar den här ön!"

• lhs73

hallååå gott folk
    solen kommer solen går
    cyklade över med badkläder åt Sebbe
    drack en snabb kopp kaffe å precis när jag druckit klart å ska till å cykla hem så kom regnet
    så det blev till att sitta kvar en stund extra
    jaja
    hem å plaskade ner i poolen å sedan var det solning å korsord som gällde
    ända tills nu när solen går i vågor
    men nu är den framme igen så ut å njuta ska jag nu

• FiaLisa75

Vad du är duktig lhs, som solar. Jag sitter helst i källaren där det är svalt och skönt

Svar på tråden Borlängetråden del 3