• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • onka

Hejsan hoppsan vad varmt det är!
    Satt ute på altanen en stund men det var för varmt, det är svalare inne.

Natta är hos sin farmor som har sommarstuga vid Runn, pratade med henne nyss och hon ville inte komma hem. Jag förstår henne!
    Har tillbringar många somrar där ute när jag fortfarande var tillsammans med Nattas pappa. Hon har nästan hela släkten på sin pappas sida där och flera tremänningar i samma ålder och en egen badstrand......

Själv funderar jag på om jag ska sätta upp Nattas lilla badbasäng och lägga mig i, får kanske vatten på halva kroppen i alla fall, den sida som är neråt.....
    Fast grannarna håller fortfarande på med sin bastu så det låter så illa så det blir nog till att stanna inne om jag inte ska ta och lura med sambon till någon sjö....

• Heather KL

LHS - Du bor inte i en betonghus säkert där värmen sugs upp ifrån solen!! Usch.. Nej jag älskar höst - det är så vackert med alla färger och friskt kyligt luft... samma sak med vinter Jag har aldrig varit en sommarmänniska haha

• Moja

heather - Ja, alex är så söt!

• FiaLisa75

Hej hej
    Här har datorn fått värmeslag, den bara la av, vimsa nåt om fel adresser, fattade inget.... Men nu är den fixad

Hoppas att ni har det bra i värmen allihopa. Det åskar och blixtrar, men inte kommer det något regn heller. Våran gräsmatta är alldelens brun på baksidan, så det skulle inte göra nåt om det regnade lite, men helst på nätterna så det är fint på dagarna. Men å andra sidan så är det väl inte så konstigt om vädret blivit sämre - min semester har ju börjat

• lhs73

godmorgon

tittar ut genom fönstret
    blå himmel så långt ögat når
    men så jobbar jag ju idag

gubben blir hemma med barna idag
    å snacka om svårt att kliva upp när han ligger bredvid å snarkar
    å jag som är såååååå trött
    jaja
    en dusch väkte mig hjälpligt
    få se om frukosten fixar resten
    annars kanske cykelturen gör det
    oavsett så hoppas jag iaf att jag håller mig vaken under dagen
    för tillfället känns det inte så
    + att jag är i startgroparna för att bli förkyld, bläääää
    men är ungarna snoriga så blir jag det osså

nej nu måste jag sätta fart
    sitta här å svammla går inte ska iväg om 30 minuter å jag har inte merän duschat än idag
    inte ens fixat håret

njut av denna dagen
    tänk på att den aldrig kommer åter

• Moja

Godmorgon!

Nu har jag uppdaterat mig. Går nu vidare till kaffebryggaren...

• Moja

Men hallå!!? Vad har hänt med tråden? Tuppat av i värmen...? Det gör nästan jag i alla fall.

Försökte hålla oss hemma idag o få lite gjort, men värmen tar kål på oss. Joel blir så himla kinkig o jag blir tråkig också... När maken slutade jobbet åkte vi alla fall iväg o badade. Då satt Joel på filten o var supernöjd! Hela tiden. Fantastiskt!

Ska nog flytta till Tunaåstrand...

• critan

Moja - Är det mycket folk vi Tunaåstrand? Har aldrig badat där. Vi har köpt en stor pool, så jag håller mig hemma på gården, ingen som ser mig då!!!

Svar på tråden Borlängetråden del 3