• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Braxton

critan.... Stoooort Grattis!!!! Magnus kanske ändrar sig nu när det redan "är på gång?"
    Tänker på dig... Han har ju varit med på att haft oskyddat sex, han ve tju vad det kan bli av det, så heeeeeelt emot kan han inte vara tycker jag det känns som...?

• FiaLisa75

critan - grattis till allt, hoppas jag..... Hoppas iallafall att ni får huset sålt.
    Hur är det med det i Säter, finns det kvar?

• critan

Huset i Säter är kvar, men det blir nog lägenhet, Magnus har ju snart gått klart kursen och är då "mellan två jobb" som det så fint heter, så det blir nog svårt med lån.

• lhs73

critan: hoppas ni kommer fram till den lösning som blir bäst för er båda
    håller tummarna ang. grunden på måndag

välkommen anne h !!!!
    å hoppas du kan komma imorgon på träffen i mellsta

jaha annars då
    inget speciellt
    vill ha sol sol sol å ännu mera sol
    fast ja jag vet att även regnet behövs
    men om det regnar på natten å så strålar solen på dagen
    tycker jag att låter bra
    fast å andra sidan oavsett väderlek så strålar solen, bara det att ibland är det en hoper moln ivägen
    ja den strålar även nattetid, fast inte hos oss

• onka

Critan- hoppas allt går bra och att det blir som du vill allting både med hus och barn!

anneh- välkommen till oss!!!!! hoppas du kan komma med till Mellsta imorgon annars så är du hjärtligt välkommen nästa gång det beger sig!

Och ni andra hej på er också!

Hur gör vi i morgon om det ösregnar?
    Jag är flexibel har inget barn hemma i alla fall inte som det ser ut nu och det verkar som hon vill vara kvar hos sin pappa (hemska lilla unge).
    Vi skulle haft ett jättepartytält då spelade det ingen roll på vädret...
    Skulle behövt ett att hänga tvätten i också.
    Skulle precis gå ut med mina handukar och hänga på strecket men då öste regnet ner...
    Det blir torkställning på altan i stället!

Å så kan man med gott samvete sitta här och häcka medans gräset växer och frodas efter allt regnande....

• Moja

Om det regnar imorgon kan vi ju ta serveringen men man får nog inte äta matsäck där. Prognosen ser skaplig ut om jag såg rätt, 19 grader o uppehåll. Håller tummarna för det!

• critan

Jag jobbar till 13.30, men vi kommer så fort vi kan. Skriv in här var ni är om det regnar, så kommer vi dit. Gärna adress också, men den kan ni ju skicka privat. Men det ska väl inte regna, ellerhur?? Kom ihåg att Sanna vet inget om magen, så ingen försäger sig!! Hade glömt det här med illamåendet, inge kul. Får väl konstant stoppa saker i mun, då är det rätt ok. Men då ser man väl ut som en hel blåval innan man är klar!

• onka

Critan-Det där med att stoppa i munnen kommer jag ihåg + 26kg resulterade det i för mig.
    Då ska tilläggas att jag var väldigt smal innan jag fick barn....
    Vad säger Magnus nu då har han hunnit smällt?

• lhs73

håller tummarna för uppehåll imorgon men enligt svt.se så lutar det åt skurar å 20 grader
    men då har jag en liten fråga
    sedan när har alla dessa väderprognoser rätt, jag bara undrar
    tycker aldrig att dom stämmer
    så jag hoppas på att de har fel ang. morgondagen osså
    men för en gångs skull har dom säkert rätt
    men om det är regn kan vi väl sitta inne på serveringen
    eller ute på baksidan

• FiaLisa75

Få se om jag blir med i morgon. Vi ska ha logdans hemma om 3 veckor, så vi måste nog börja städa på logen.....lördagen såg ju ut att bara bli regnig och sen böejar vi ju jobba igen, så det blev bara fredagen kvar.
    Hoppas iallafall att vädret blir bra, så ni kan ha pick-nick som planerat.

Critan - blir lägenheten i Säter då eller?

Svar på tråden Borlängetråden del 3