• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • onka

Fredag låter bra!
    Men jag kommer nog utan barn, Natta ratar mig, tycker fortfarande att det är roligare i sommarstugan än hemma hos mig.

Fick "låna" hem henne natten mot måndag. Igår cykla hon och jag till stan och gick på biblioteket. Sedan när vi kom hem hann vi bara äta sedan kom farmor och hämtade henne.

Idag har jag varit på "utflykt", har åkt buss med sambon.....
    Jääääätte kul.........

• Moja

Vi kom iväg till Säterdalen men allt blev väl inte som vi tänkt...

Enligt väderprognosen skulle det bli sol, på vägen dit började det regna.

Glömde först packningen så vi fick vända.

När vi kom fram regnade det. Vi tänkte att vi börjar med lunch (vi har ätit mat där tidigare år). De hade ingen mat där! Det blev våfflor.

Joel blev trött. Försökte söva honom i bärselen, gick inte. Gav honom frukt o försökte söva honom i vagnen, gick inte.

Vädret blev jättefint till slut men vi blev tvungna att åka hem så Joel skulle få sova o få mat.

• lhs73

godermorgon gott folk
    regn å rusk, tråkigt, men får väl se det positiva i det hela, det behövs för marken
    ja jag slipper iaf vattna ute idag

• FiaLisa75

Kikar in en snabbis - sambon fyller 30 idag, så jag ska ta och städa lite.
    Var i Leksand på sommarland hela dan igår, och sen på överraskningsfest med brandkåren, sambon är brandman, Sent blev det så trötta är vi, men sambon är nog mest trött - somnade sittandes på toa i natt

Kikar in mer i kväll eller i morgon

Ha en bra dag!

• onka

Å vad jag tycker om det här vädret!
    Slipper att svettas och så slipper jag klippa svärmors gräsmatta!!
    Jag slipper vattna och slipper åka och bada.

Ska nog sluta klaga över att det regnar för det var ju en massa man slipper då!

Fast det lär väl vara fullt med folk som ska handla istället, både regn och barnbidrag på samma dag. men det gapar tomt i kylskåpet så vi har nog inget val. Fast i och för sig så eftersom Natta inte är hemma så behvs det inte någon mat...
    Men svärmor vill ha handlat så då kan man väl passa på samtidigt.

• Moja

Hur gör vi på fredag om det regnar? Har vi tur kan vi ju invadera lusthuset i Mellsta eller finns det fler tak man kan ha picknick under?

• critan

jag har ett STORT problem, kan inte säga mer nu. men huset kanske är sålt iaf.

• Braxton

critan... Grattis grattis grattis! Äntligen! Hoppas problemet löser sig oxå..

Svar på tråden Borlängetråden del 3