• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Heather KL

Ska nog ut för en promenad med barnvagn o Alexander. Det är så het i lägenheten att jag snart smälter. haha...

• lhs73

moja: problemet var bara att jag inte orkade öppna dunken igår
    men annars hade du självklart fått

om du vill kan du ju hänga med upp på stan ikväll
    är snart på väg
    ska bara göra mig iordning först
    ska byta om å slänga på lite kladd i ansiktet först bara, varför jag nu ska göra det när jag aldrig gör det annars

fast först ska jag få barna att sova innan barnvakten kommer, tur det är en av barnas favoriter som kommer då kan jag tryggt ge mig iväg

• Moja

lhs - Vore jättekul o följa med ner på stan... Men jag är sjuk (ja, fortfarande) Det blir inte bättre, snarare sämre. Ska till doktorn på onsdag.

Vill ni ha någon fikaträff är det bäst att nån annan fixar för jag vet inte när jag kan vara med nästa gång, verkar som om det dröjer...

• FiaLisa75

Kopierat från 2:an

Critan - ang. suppar. Förvara dom svalt när det är sommar. Jag smörjer alltid stjärten med lite inotyol innan jag stoppar in den, sen är det ju den trubbiga änden som ska in först, det är bara att trycka, rätt som det är så åker den liksom in av sig självt.....*hmmmm, lät skumt* Om du ska ge flytande så prova med en spruta, om du inte redan gjort det, det tycker jag är lättare.
    Lycka Till!
    Såg att du hade sålt barnvagnen - grattis! - och köpt en ny!

Jag har sett del 3 och lagt den till favossarna

Heather - hoppas att det kommer att gå bra med Diesel. Vad kostar en kastrering då?

När blir nästa fikaträff då?
    Jag jobbar en vecka till, sen har vi semester - samtidigt - i hela två veckor Ni kan ju komma hem till mig och fika om ni vill. Finns stor altan där vi kan fika, studsmatta för dom lite äldre, gungställning, sandlåda och rutschbana finns det också. Så det ska nog gå bra!

• critan

Grattis fia, du fick sista ordet. Som på en räkmacka, vi som kämpat så!!!

• FiaLisa75

Så fränt

Och ni andra som kämpade så tappert.....

Jaja, man lär ju ha tur någon gång också

• Heather KL

FiaLisa- det kostar 4000kr ungefär Men jag ska inte kastrera honom eftersom jag ska ställa ut honom. Men vi får se om han ska gå på hanhund p-spruta kanske som är som en kemsisk kastrering på något sätt eller någonting. Förvirrande är det med de nya saker inom veterinärmedicin.

Var uppe till Mellsta med Magnus, Alex o Diesel nyss. Fint var det. Vi funderar på att köpa en begagnad husvagn o hyra ett plats däruppe. 600kr per år är det inklusiv el för en plats. Vi mött ett par från Ringen som bo där under sommaren.

• lhs73

ja nu börjar det bli dax verkar det som

fikaträff
    förslag på datum
    tis 5/7
    tor 7/7
    fre 8/7
    tis 12/7
    eller
    tor 14/7 (det blev många datumförslag men det är då jag har lediga dagar )
    + att om jag fattat rätt så har fialisa semester då så hon osså kan vara med

var ???
    ja varför inte ta fialisa på orden å åka hem till henne så slipper hon åka till Borlänge för en gångs skull

vad säger ni ?????

• Moja

Nu har maken kommit hem, vi har ätit en god middag med vin på altanen. Nu håller han på med efterrätten (glass o hallonsås tror jag). Sen ska vi ta en prommis innan vi kollar på en film i lugn o ro... Försöker låta bli att fundera hur det går för Joel ute i skogen hos farmor o farfar...

Samlar mod inför att jobba imorgon...

• onka

Godkväll.

Äntligen är det behagligt i luften igen!
    är inte så värst förtjust i gassande sol, det får gärna vara lite lagom....

Fast Natta har njutit i stora drag, hon har varit hos mormor och morfar sedan igår. De bor precis vid vattnet. Hon hade inte badat hela tiden sa morfar, hon gick upp en snabbis för att äta.

träff hemma hos Fialisa låter utmärkt tycker jag!

Svar på tråden Borlängetråden del 3