• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Moja

jullis - Jag har jobbat i 2 dgr bara o Johan har semester då. Imorgon börjar han jobba igen.

Ska du till tandläkarn? Jag vet ju att du älskar det!

• Moja

Imorgon ska jag till doktorn igen. Undrar om jag blir nå klokare av det... Har haft ett par "bra" dagar nu (=temp under 38). Har säkert inte feber när jag kommer dit. En arbetskompis tipsade om att jag kanske kan ha urinvägsinfektion. Man kan tydligen ha det utan att ha problem med kisseriet. Feber är tydligen ett symptom dessutom. Hon gav mitt ett rör att ta med kiss i. Känns lite knepigt... "Jag tog med lite kiss ifall du vill ha..."

• lhs73

godermorgon gott folk

vad konstigt det känns
    barna är i stugan hos mormor å morfar
    nog för att barna kan vara hos barnvakt men det är väldigt sällan som dom sover borta
    så igår kväll kunde jag prata i telefon å se på teve utan att någon störde mig
    (ja gubben höll sig snäll han osså )

men men
    nu är det frukost som väntar
    å sedan jobbet som lockar
    fast lockar är att ta i för tillfället
    är alldeles för trött idag

ha en skön solig dag

• FiaLisa75

Ja, god morgon var väl kanske att ta i.......

Vi var på Speedway i går kväll, jättefin väder, bra match och allt var bra, men det dammade en hel del.....orkade inte duscha igår kväll, utan tänkte göra det i moese istället, det är så jobbigt att gå och lägga sig med blött hår. Visste att min bil var på verkstan idag på morgonen, så jag ställde klockan på 6 istället för på 5, behövde ju inte stressa och vara på jobbet till 6.45. Vad händer? Jo, sambon stänger av klockan utan att väcka mig! Vaknar 7.16 med ett jätteryck! Hann varken duscha eller äta frukost! Slängde på mig kläder och in i bilen. Var på plats i Avesta 7.50. In på OK för att köpa frukost, yoghurt och torr ostmacka...... Sitter nu här, utan bil, och med grus i hela huvet.....
    Vill bara åka hem och duscha och lägga mig ute i solen..... Till råga på allt så ska jag på ett möte efter jobbet också, så jag kommer inte hem förrän vid 21.30.....

Hoppas att ni andra haft en bättre morgon

• critan

Fia - vägbeskrivning tack, om vi kan komma! Våra vänner från Göteborg är ju i stan, men om dom inte ska umgås med oss på fredag, så dyker vi ut jag och barna. Önskar dig en fortsatt trevlig dag!!!

Önskar ALLA en fortsatt trevlig dag i solen!

• Moja

Nu har jag varit till doktorn igen! Hon säger att det ingen fara med att jag träffar andras småbarn, när det gäller smitta alltså.

Jag FÅR fika med er!! Tyvärr kan jag inte på fredag för då fyller jag år o jag o Ellen har gemensamt kalas härhemma.

Fortfarande har jag feber nästan alla dagar men vissa dagar är jag ganska pigg o då skulle jag gärna vara lite social i nån lekpark eller så. Doktorn hittade några saker som ska utredas vidare när det gäller min feber, så än är jag inte botad!

• FiaLisa75

Verkar bara vara lhs och ev. critan som kan på fredag, ska vi köra ändå, eller ska vi ändra dag tills fler kan?

Svar på tråden Borlängetråden del 3