• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Heather KL

LHS: JA! Rose & Maloney heter den!

• Moja

Nu går jag ut på en prommis. Får se om regnet håller sig borta. Det störtade ju ner alldeles nyss...

• anne h

Hemma igen!

Så var vi hemma, efter 2 veckor ute med husvagnen.
    Först upp till Norrland för att hälsa på hos vänner och bekanta, lämna av ett stycke kanin i Piteå, sedan över till Finland och all släkt där.

Efter drygt en vecka där så åkte vi till Muminvärlden i tisdags, träffade alla Mumintrollen samt deras vänner, Chrisse tog sig ett dopp i havet -med kläderna på..

Hem på onsdag morgon med FinnLink, helt ok, stora hytter, bra sängar, ok lekrum för minstingen, mat ingick i priset för resan. Vad mer kan man begära? =)
    Äldsta jäntan fick egen hytt (ingår också i resans pris) så hon var lycklig, slapp dela med syskonen för en gångs skull.

Hemma sent i går kväll efter att ha shoppat lös på IKEA -hade ju husvagnen att lasta i.
    Nu återstår det värsta; plocka ur allt ur vagnen.. fast ALLT ska inte ur, bara kläder och mat, resten får bli kvar där, så den är klar att åka iväg med igen snart.

Väder har vi haft, både bra och dåligt, fast dåligt?.. nä, ungarna har varit ute och fiskat varje dag, oavsett väder, finns ju regnkläder!
    Tisdagen bjöd på 27°, skönt att vara i Muminvärlden då!

Nu ska vi äta lunch, lilljäntan har just lagat till den, hon förbarmade sig över sin mor med skallebank.. Tur jag har henne!!

hoppas ni alla haft det gott!!

• critan

Välkommen hem, anne h! Vilken underbar semester ni verkar haft!

• jullis

Hejsan svejsan !!!

Tar en liten paus, ungarna är ute och leker och den stora passar den lille en sväng.

Har haft 6 barn till lunch och lagat pannkaka till dem, ni må tro att de skrattade.
    2 stekpannor och sedan skulle det skäras och hämtas papper och spillas mjök som det sig bör när man skall äta afst allt går.

Jag är så trött på detta vädret skulle önska att det kunde bli lite bättre och varmare.

Onka: Jag tror att mamma och pappa har varit och hälsat på mor och far din och sovit över.

• jullis

Nu blev jag påkörd av en trådlös bil, skall gå och se vad de små liven gör.

Instämmer med critan ni verkar haft en mysig semester Anne h

• onka

Nu har vi gjort sommarland......
    Vi klarade oss nästan från regn, det kom en kort skur men då var vi under tak. Natta hade sin bästis med så jag och sambon har sluppit springa runt så mycket, desto mer kaffe blev det för min del. Så nu vet jag hur de flesta toaletter ser ut på sommarland!

Ungarna badade.....inte bara en gång utan två. Stack ner ett finger i vattnet och konstaterade att de var inte kloka.
    Det har varit en bra dag fast inte solen ville titta fram. och inga större skador än ett blodigt knä och en blodig stortå......

Jullis- våra föräldrar har slarvat hela natten tror jag. Våra pappor hade tydligen inte kommit i säng förräns framåt morgonkvisten.......

• Moja

anne h - Va kul ni haft! Välkommen hem!

jullis - Ser pannkaksscenen framför mig... Välkommen hit imorgon förresten!

onka - Det regnar ju alltid på sommarland! Enligt min erfarenhet i alla fall.

• lhs73

godermorgon gott folk

dax att väcka tråden

Svar på tråden Borlängetråden del 3