• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • anne h

Hallå alla!
    I dag ska min minsta lilla börja inskolning på lekis!! häftigt!!

När vi kommer hem från lekis ska minstingen få byta rum med nästäldsta, så grabbarna delar rum och flickorna har egna, får väl se hur det går eftersom minstingen är en nattvandrare som gärna sätter på tv mitt i natten och tv-rummet är precis utanför grabbarnas rum.. kanske blir ett snabbt byte snart igen.

• onka

Halloj!

Heather- tänker på dig....det är jobbigt att behöva ta beslutet att ta bort ett husdjur!

Anne hoppas det går bra med lekis och rumsbyte. Du får gömma sladdarna på natten

Ha en bra dag allihop!

• Moja

Puffar upp tråden lite...

Har inget spännande att berätta egentligen. Är så trött... *gäspar*

Ska till doktorn imorgon igen. Få se om hon har något uppåttjack åt mig.

• Moja

Nu äntligen har Ellen börjat leka med sin dagiskompis som bor i samma kvarter. Hon har inte haft någon kompis som hon kan gå till själv tidigare.

I söndags plingade det på dörren i 10-tiden, den var kompisen T! Ellen följde med henne hem. Ellen kom hem o åt lunch o T kom hit igen, de tittade på film o lekte ett bra tag. T gick hem. Klockan 20.10 plingar det på dörren igen! T är tillbaka!

Idag gick Ellen hem till T igen...

Det är så kul för Ellen men lite ovant för oss föräldrar. Vi är inte vana att släppa iväg Ellen så här. T har även en bror som är med ibland, då blir det fullt hus.

• jullis

Hejsan svejsan !!

I dag har jag och barnen varit till skogen och plockat svamp och FIKAT. Det var nog fikat som var det roligaste.
    Elsa satte sig i de största kantarellerna
    Sedan har de lekt hela em.

Moja: Skönt med lekkompisar man märker att de blir viktigare och viktigare.
    Hoppas att det går bra hos doktorn.

Onka: Bra tips med sladdarna skulle alldrig kommit på det. *SKRATT*
    Hörde att våra föräldrar slarvat till kl 5 tror jag.

Heather: Tänker på er det är jobbigt med djur när man skall ta detta beslut. Vet hur det var när jag skulle avliva min lilla häst.

Ja snart börjar skolan igen jag gruvar mig fast man skall inte oroa sig i förtid som min pappa säger för då får man ta problemem två gånger.

• Moja

jullis - Va mysigt att plocka svamp o fika i skogen! Borde man göra lite oftare... Lycka till i skolan!

• FiaLisa75

God morgon tråden

jullis - har din mamma hämtat sig efter chocken med Eric på dagis igår? Hon har kanske inte berättat. Men efter han hade sovit middag, ute i vagnen, som vanligt så ställde han sig upp i vagnen - det har han aldrig gjort förut! Han lutar sig mot sufletten och vagnen tippar bakåt. Hur som helst så klarade han sig skapligt, fick en liten bula i bakhuvudet bara. Tror att fröknarna blev mer rädda än vad han blev
    Svampplockning i skogen lät ju inte helt fel. Vad duktiga alla är som hinner med sånt där....

critan - hur går det med huset och grunden? Hoppas att det ordnar sig så att det blir sålt någongång. Har ni berättat om bebisen för (tänker febrilt - vad sjutton heter stora flickan??)?

Braxton - hur gick det med barnvagnen? Har ni köpt någon ny? Vart har du tagit vägen förresten??

Heather - stackars er! Lovar att tänka på er när ni är iväg med Bailey. Hoppas att allt går bra ändå.

Moja - visst är det skönt när dom hittar egna kompisar, så vi "slipper" leka hela dagarna. Men det är ovant, jag vet. Hoppas att doktorn hittar något fel på dig Så du får reda på vad det är, det kanske tom finns medicin mot det hela. Lycka Till!

Nej, nu måste jag jobba lite. Kände att det var längesen jag skrev något, men jag läser varje dag - tänk om jag skulle missa något

• Heather KL

Onka, Jullis, FiaLisa - tack så mycket...

• Moja

Braxton har tagit en paus från FL vad jag förstått från andra trådar. Hon kommer nog tillbaka.

• Heather KL

Jag var oxå nyfiken vart hon var... (Braxton alltså)

Svar på tråden Borlängetråden del 3