• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • FiaLisa75

onka - stackars dig, som måste återgå till städningen menar jag

Här ska festas Sambons förra chef fyller 40 och har fest idag, ska bli jättekul! Men allt höll på att gå i stöpet. Andreas skulle sova hos en kompis, men när han vaknade i morse så är hela han full med små, små prickar. Han har ingen feber och inte ont någon annanstans. Men det är ju så typiskt! Har ingen aning om vad det kan vara, dom fick iofs nya tröjor på fotbollen i går, om det kan vara någon sån rekation, men det har han aldrig haft förut. Har läst i en sån där barnsjukdoms-bok, men hittar inget som stämmer in på hans prickar och symptom. Jaja, han ska iallafall vara hos mormor & morfar, fast jag egentligen inte vill det. Hon är så himla konstig i humöret...... Har inte pratat med henne sen i onsdags eller nåt, då blev hon sur för att jag inte visste hur pojkarna mådde. Till saken hör att jag precis kommit hem från jobbet, så jag hade inte riktigt hunnit dit än...

Jaja, han får ju kolla på Speedway på tv iallafall, då är väl han nöjd.

Nu ska jag gå och lägga mig i badet, skjutsen kommer vid ½4 eller nåt.

Hoppas att ni får en trevlig lördag kväll allihopa!

• jullis

Hejsan svejsan !!!

Ha en skön lördags kväll vad ni nu skall ta er till med fest, teater,städnig, vila mm.

Själv skulle jag oxå vilja ut på något KUL
    Nej dags att rycka in ungarna vrålar skit unge så nu får jag rusa *skratt*

Ha det bra!!!!

• onka

Nu har vi slagit hastighetsrekord i handling!
    Sambon slutade 15.00 och 15.30 skulle de komma och hämta grillen,därimellan skulle vi handla mat. Vi var hemma 15.22 med tre smockfyllda matkassar. Och ingenting hade jag glömt att handla!

Nu är vi äntligen av med kolossen till gasolgrill som bara stått och samlat damm och tagit plats på altanen. Det var sambon som tjatade sig till att få köpa den förra sommaren och snäll som jag är så sa jag ja.
    Tror vi max använt den 5 ggr. Jag var allt annat än nöjd med resultatet och inte ens grillat luktade det.

Nu ska jag ta och utfodra "ungen"

• anne h

Hejsan!
    Vi har varit på sjörövarkalas i Falun i dag, Christian var bjuden. Han var den klart snyggaste sjörövaren *inte alls partisk*

Det bästa på hela kalaset var att leka med bilar och se på video, om man ska tro C, de andra barnen tyckte nog fikat och sjörövarbåten var bäst.

Matdags här. Ha det gott!!

• Moja

Nu är vi tillbaks från teatern, eller bygdespelet kanske man ska kalla det. Makens syster o hennes man var med. De har en häst som spelade med också, mannen var kusk o systern var gamla frun som spökade. Det var riktigt trevligt men vi kände oss lite udda i sammanhanget, det var vi o PRO Oj va ung man kände sig!

• lhs73

godermorgon
    eller kanske heter det godförmiddag
    ja oavsett så har då jag precis klivit ur sängen

• onka

Tidig morgon idag lhs?

Hoppas du hade kul FiaLisa!
    Och ni andra oxå för den delen!

Själv så har jag gjort tappra försök att sätta familjen på städning, men någonstans måste det ha blivit nått fel...
    De sitter/ligger här i soffan brevid mig och här är det städat för det gjorde jag igår!
    Sambon fick det hederfyllda uppdraget att städa förrådet men det verkar som han gav upp när han tittade in där......
    Jag har full rätt att sitta här för jag städade ju mitt igår! Och så har jag en deg på jäsning!

• lhs73

onka: lika tidigt som det brukar, ja förutom på lördagar om jag orkar när jag löser tantvarningskrysset

jag har äntligen blivit faster, ja för 9:e gången iofs men ändå
    det var beräknat att krypet, som jag nu får kalla för tjej, skulle komma 28/7
    men nu äntligen är det klart
    så jag ska få åka å nosa på bäse imorgon

• lhs73

godermorgon gott folk

onka: lite tidigare morgon idag
    men så kan det bli när jag ska upp å jobba

å hemska tanke sedan då
    om 1 vecka börjar skola å lekis, så då är det garanterat slut på sovmornar
    ja åtminstone på vardagar

ha en trevlig dag

• Heather KL

Godmorgon;

Hur mår ni? Allt är okej här. På onsdag eftermiddag måste vi göra det mest ledsamt sak i hela världen att göra... ta Bailey till veterinären för att avliva honom... Jag avskyr denna del av hundägarskap... men det måste man går igenom ändå.

Så när det är onsdag kl 15.30, snälla, säg några bön för oss om ni kan. Den dan kommer jag att minnas precis som dan min mor dog förra året o dan min familjs hund dog i 1994.

Tack.

Kram, Heddan

Svar på tråden Borlängetråden del 3