• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Heather KL

Godmorgon! Nu har ni fått solväder iaf.. =\ =P Kanske ska ner till stan med dom yngsta hundarna o Alex o ta en kopp te/kaffe hos den kristen kafé.

Vi måste ta bort vårat äldsta cockerhane snart =( Han har blivit envis, obstinat o sur i hans gammal ålder... 11,5 år... o trögare o långsammare o blivit aggressiv när han blir bett att gå ut för en promenad eller nåt annat roligt ibland... så jag mailade till veterinären för att få tid; omkring den 25:e för då har vi råd för det kostar en hel del att avliva en hund. =(( Vi är jättelessen över detta också men vi vill ej har han kvar som är oberäknelig när vi har Alexander som ska krypa om några månader. Skulle aldrig förlåta oss själva om nåt hände till Alexander. Våra andra två cockrar som är 3 år är hur snäll som helst o älskar Alexander. Baileys uppförandet hände sedan förra vår men har blivit sämre denna månad.. o han är ju frisk annars. Inte mentalt dock.

Kram.

• Moja

Idag kommer jullis hit o hälsar på!

Igår testade jag ett nytt recept "blåbärsbrownies" för att bjuda jullis o tjejerna på. Smeten var kanongod! Idag skulle jag skära upp bitar o det går inte! Det är alldeles för löst o kladdigt. Ändå fick det stå inne i ugnen 5 min längre för jag tyckte att det såg ofärdigt ut. Får nog ställa mig o baka chokladmuffins som vanligt... Det kan jag i alla fall!

• Moja

heather! Så sorgligt att behöva avliva kompisen...

• Heather KL

Ja =(( Det är jättesorgligt =((

• Moja

Jisses, va trött jag varit idag!

Tur att vi fick besök av jullis o tjejerna. Dagen hade blivit mycket mycket lång annars.

Jag har ju sovit bra i natt men det kanske kommer efter. Har ju varit ensam med barn, tidiga morgnar osv några dagar.

• lhs73

idag har jag varit duktig mamma, lekt "slösa" å varit social
    började dagen med att hälsa på på linus lekis
    sedan vidare för att linus å fanny skulle träffa logopeden
    sedan har jag släpat på 2 barn å en karl på ikea å valbo köpcenter
    sedan vidare för att vara social hos min farmor å farfar
    sedan fick jag slappa lite nere vid stugan ihop med vin å mina föräldrar ja min familj osså + att det var där jag hittade sebbe, han valde att vara med mormor å morfar istället för att följa med till ikea, konstig unge

moja: trötthet brukar komma efter
    det är det jag känner nu, så nu ska mina barn i säng (bara kvällsmaten är uppäten) så att jag sedan kan få höra någon trevlig saga av min kudde, om jag inte fastnar här eller vid teven vill säga, här håller jag mig kanske tom vaken, vilket knappast kommer ske vid teven

• Moja

lhs - Gjorde du allt detta på en dag?!

Känner mig lika förlamande trött idag också. *gäääspar* Jag o ellen tog en promenad men det hjälpte inte mycket.

Idag ska jag o maken på teater i grycksbo (livet på bruket tror jag den heter) o barnen ska vara hos farmor o farfar. Jag fick biljetterna i present av dem. De ville väl ha en anledning till att vara barnvakt .

• lhs73

godermorgon gott folk

moja: det låter värre än det var
    ha en trevlig kväll, hörde om den där teatern på radion i torsdags, den verkade bra

• onka

Godmiddag.

Jag har skadat min tumme, så nu kan jag inte städa mer!!!!
    Skar mig på grillen när jag försökte torka på undersidan......
    Det kommer nå folk hit som ev ska köpa den och eftersom grillen varit sambons ansvar så har jag inte brytt mig om hur den sett ut....min sambo är en typisk karl - när det ser rent ut är han nöjd.
    Så nu är jag lortig hel och med en skadad tumme, men jag kan i alla fall sälja grillen med gott samvete!

Sambon har tagit Natta och hennes kompis med sig till jobbet så det är så lugnt och skönt här hemma. Det kan jag behöva tycker jag! Det har varit en massa nu i flera dagar så jag behöver lite "semester".

• onka

Nu tror jag det slutat blöda så jag kan återgå till städningen.
    Suck, suck,suck.......

Svar på tråden Borlängetråden del 3