• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • Missboss

I morse när jag gick på toa efter ha duschat så när jag torkade mig så fick jag blod från slidan på papperet å det var slemm i det oxå. Sitter och väntar nu på att hon från sjukvårdsupplysningen skall ringa och meddela var vi ska åka för att kolla det hela. Sen ber jag till gud att det inte är sammandragningar jag känner. Snäll låt allt vara bra *orolig*

• abby78

missboss: tänker på dig och hoppas att allt är bara bra!

• Missboss

Vi ska in på spec. mödravården halv nio. Åhhh, så orolig jag känner mig.

• buebo

Åh,hoppas att det går bra för er Missboss. Sånt är aldrig roligt Jag håller tummar och tår att allt går bra. Kan bara nämna att min vän oxå fick sammandragningar och började öppna sig runt v 20 men allt gick bra och 10 dagar över tiden fick hon en kille. Men hon vart sjukskriven och fick inte göra mkt. Lycka till!

• jummie

Åh nej...Missboss du ska se att allt är ok!!

Hädanefter måste du lova att ta det lungt....du kanske ska sjukskriva dig? Ligga på sofflocket o äta praliner...choklad botar det mesta hos en gravid!

nä fy så läskigt....blir ju nervös

• sofia76

Missboss: Håller tummarna att allt ska gå bra!!

Srattmoster: Skönt att Hugo repar sig så bra!

ica: du har jättefin mage, kom inte och säg något annat!

Inlägg i järnfrågan: Jag har ätit Niferex sen i juni, 1 tablett varannan dag. Låg på 119 vid inskrivningen och 125 sist.

• Mjölk

Srattmoster: Vad skönt att han är OK nu. Såna där händelser är ju sånt man går och oroar sig för redan nu! Och vad bra att åderbråcken inte känns av. Har själv inte haft nåt sånt. Har dock ont i ryggen emellanåt. Måste nog gymma lite mer, det var 2 veckor sedan nu.

Missboss: Håller tummarna för dej! Det går bra ska du se. Precis som buebo sade så verkar det som om det är rätt så vanligt. Kram!

• Missboss

Först och främst tack för alla tummar. Det har gått bra, vi fick komma in på en gång och göra ett ultraljud. Jag var så skärrad att jag såg i stort sett inget tills sambon säger att visst är det hjärtat man ser där. Jo, fick vi till svar så med bebisen var allt bra.

Moderkakan låg väldigt långt nere, inte för livmodermunnen? men ändå väldigt långt nere så det kunde vara det som spökade. Livmodertappet var 4 cm och ej påverkad som de såg på ul iaf.Sedan fick vi träffa förlossningsläkaren för att hon skulle kolla då jag mest troligt har haft oregelbundna sammandragningar och väldigt vattninga flytningar och hennes gissning var att blödningen kommer ifrån att jag har en svampinfektion (igen utan symtom) Men fortsätter sammandragningarna och jag börjar att blöda igen så skulle jag komma in på en gång för hon kunde inte med säkerhet säga att det inte påverkade livmodertappen. Så nu är jag beordrad att ta det lugnt i några dagar och sköta om mig själv. Nu ska jag gå och lägga mig en stund för jag är utslut i både kropp och själ. Utav någon anledning så målar man fan på väggen och jag hade ställt in mig på att nu förlorar vi lillfisen där inne.

Vi fick ju se lillfisen på ul igen och karln som jobbade där skulle gå igenom den nya maskinen för sin kollega så vi fick se lillfisen kort i 3 D. De bjöd tom på en rätt suddig ansiktsbild

Tack för att ni finns tjejer!!!!!! Det betyder oerhört mycket i såna här lägen. Kram

• sofia76

Åhhh vad skönt att allt var bra!! Ta nu hand om dig själv och bebben och låt jobb och sådant vara några dagar, du hinner jobba sen och Ja, de klarar sig ska du se

Kram kram

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?