• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • zazzza
    ELLY78 skrev 2008-10-03 10:31:32 följande:
    zazzza-Jag är precis som du. Har väldigt svårt att unna mig utan att det går överstyr. Kör jag VV helt strikt så är jag jätte duktig men så fort jag börjar tänka att jag kan "smaka" något utöver är det köört!!! Hemskt egentligen vilken USEL karaktär!!!Det jag är ute efter är att hitta ett bra förhållande till "mat"! Äta vettigt och kunna få något extra på helgen utan att det blir något galet frosseri!!Jag är ändå ganska stolt över att det började gå dåligt i början av veckan men jag bröt det och har kört vå dagar helt prickfritt YAY
    visst ett sunt förhållande till mat, balans i självkänslan vore väl helt perfekt!!!hejja! att du bröt efter en sämre start och kom igen!!!kämpa på.....kram
  • aktuelle

la in ett före och efterkort i galleriet precis :) bilderna högst upp :)

• Socialen

aktuelle: du ser ju jättesmal ut, så smal kommer jag inte ens vara vid målgång. Men du såg inte så stor ut innan heller.

Jag tror jag hade BMI 29 vid start och kommer ha typ 23 vid målgång.

• aktuelle

beror ju helt på vad man själv är bekväm med. jag är ca 173 lång och som minst har jag vägt 55 innan jag fick barn. Som bekvämast är jag när jag väger strax över 60 någonting. Nu när jag började på allvar vägde jag 71, men jag har vägt mer, men det har jag gått ner utan ansträngning, från ungefär 78 skulle jag tro. vid målgång kommer jag nog ha bmi 20-21

Socialen skrev 2008-10-03 20:38:12 följande:
    aktuelle: du ser ju jättesmal ut, så smal kommer jag inte ens vara vid målgång. Men du såg inte så stor ut innan heller.Jag tror jag hade BMI 29 vid start och kommer ha typ 23 vid målgång.
  • ELLY78

Aktuelle- vad kul att det redan är så stor förändring Nya kjolen är ju pytteliten Jag kan ju bara drömma om en 36a!!!

zazzza- Tack Och grattis till -1,1!! Nu vet du ju att du garanterat kommer få en stjärna nästa gång

I dag har jag lyckats simma 1000m, sen fick jag inte simma längre för min sambo han hade tröttnat på att åka ruschkana med vår galna son så då var det min tur
    HERREGUD!! Min 2½ åring ville åka själv på mage med huvudet före i nån lång snurrig grej och skrek så de trodde att han var rädd när han inte fick det för mig. Blev lite rädd att badvakterna skulle slänga ut oss Sen lyckades jag klämma in en långpromenad på kvällen också så jag är riktigt nöjd med dagens motion (och points intag )

• MARIA99

Duktig du varit Aktuelle! =)Tror mkt på den egna envisheten jag med. Vägrar att ge upp ! försökt en gång tidigare men då gav jag upp efter 6 kg. Jag hade gått ner 100 gram på dagens vägningen nöjd med det faxx då jag trodde jag skulle stå still eller gå upp.

Min målklädstorlek är nog 38 & att den ska sitta bra! Började på 42 och är på 40 nu efter 10,6 kg. Är sååå nära 25 i bmi nu & det känns som ett bra delmål iaf att räknas in som normalviktig..började ju på 29 vid midsommar! aldrig varit så stor i mitt liv innan! sockerberoendet & latheten var extremt stor.

Nästa vecka blir det hårda promenadtag! Brukar lägga upp veckoscheman för mej själv vilka rundor & antal gånger jag ska ut och oftast funkar det bra att följa så länge inget oväntat händer , kan ju vara ett tips=)

• aktuelle

vägde mig igår, det är knappt ett kg kvar nu :) men det är som dåligt fördelat, fortfarande mer runt magen :S nåväl, det är väl huden som ska dra ihop sig också, tydligen ska lite fil varje dag göra susen :)

• Socialen
    ELLY78 skrev 2008-10-03 09:33:49 följande:
    Socialen- Funkar det bra med att ha en ätardag? Du blir inte sugen på mer sen dagen efter? Det är mitt problem att jag liksom ger upp och känner att nu har jag förstört veckans ponits så nu kan jag skita i det till på måndag Eller sparar du ihop points innan?
    Nja, det går sådär. Men förra veckan misskötte jag mig 7 dagar, denna vecka "bara" 4 dagar, så det går framåt i alla fall
  • zazzza

ja...jag kan inte ens unna mig en ätardag...får i mig för lite points i bland o är rädd för att det ska gå åt andra hållet, o de vill jag ju inte heller,ikväll ska vi äta räkmacka med sallad o tomat o ägg.. jummie. jag har fått hungerkänslorna tillbaka nu efter förkylningen.. men det tar emot att äta, känns inge vidare det heller....

Svar på tråden Viktväktarvänner