• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • MARIA99

700 gram ner för mej denna veckan . Rätt nöjd med det faxx. Har gått bra med motionen oxå så det e bara att ta nya tag i morrn idag har jag fridag =)
    är föressten nere på 24,9 i bmi nu så räknas iaf som normalviktig nu *hihi* kul det iaf.

Zazzza: När det går dåligt för mej en vecka brukar jag försöka omvandla det till jävlar anamma & tänka att jag ska kämpa ännu mer kommande vecka! Röra mej som ett svin osv! brukar faxx hjälpa. Verkar gå ner väldigt ryckvis jag, ibland bara 100 gram & ibland 1-2 kg! men bara det går åt rätt håll så får man tänka =) Kan ju vara mkt som spelar inte & för endel gör ju mensen det.

• zazzza

jag får hoppas det, kan vara att jag ätit för lite oxå, men nu ska jag äta kebab, med vitlökssåsen breve. det har jag räknat in som 9 point....

• ELLY78

Ah det är jobbigt när man vet att man skött sig och resultaten inte blir som man önskar.. Men ge inte upp!!!

Själv har jag haft en ganska dålig vecka tyvärr så jag räknar väl inte med något ras direkt.. Har fått grymt ont i ryggen så jag har inte ens kunnat promenera. Maten är inget problem alls men kvällarna!!! Jag blir sjukt sugen på nåt gott och två kvällar den här veckan har det slunkit ner the och smörgås fast pointsen varit slut!! BLÄÄ DÅLIGT AV MIG!!!! Jag som skulle vara stenhård..

Men jag känner som du MARIA99 (fast du verkar ju ha mycket bättre karaktär än mig ) Ann nu jävlar ska nästa vecka ska jag kämpa

Trevlig helg på er!!

• zazzza

ja det är ju rätt tänkt, men då tänker jag ,tänk om jag har gått upp nästa vecka, då blir jag tokig!!!!!har tom köpt en våg nu ,fast jag har inte använt den, kanske var onödigt köp! använder ni den?

• MARIA99

Ja jag använder mej av hushållsvåg rätt ofta faktiskt.. Är ganska petig av mej *hehe*
    Ett till knep jag har är att jag bloggar lite om det hela & även har bilddagboken med före & efter bilder osv Vet jag att många vet vad jag gör så klarar jag inte att fuska liksom. Har lyckats hålla mej sen midsommar iaf .

• ELLY78

MARIA99- du är verkligen grymt duktig!!!

• ELLY78

Jag väger mig för ofta.. Ska försöka låta bli att väga mig nu på 2 veckor för att försöka få in maten mer som ett beteende än som ett "viktminskningsverktyg".

• MARIA99

Ja jag fatta inte riktigt vilken slags våg det menades där *hehe* jag väger mej bara på lördagar på morgonen . Några gånger har det hänt att jag tagit 2 emellan. Äger ingen egen personväg men lånar en väns nu som va med mej i viktkampen från början men verkar tappat motivationen.

• zazzza

jag har fortfarande inte använt vv-vågen(till mat)!men de ska väl bli,väger mig aldrig hemma, än, skulle jag få ett dåligt resultat på vågen hemma, är risken stor att jag ger upp. det känns bättre att få det på mötet för då får man peppning direkt!
    längtar tii jag å kan använda det som beteende
    o inte som viktm inskningsverktyg!!!
    Maria 99: duktigt att du hållt dig sen midsommar!!!!hoppas jag o kan!

• MARIA99

Vill man verkligen till 100 % så kan man så tror jag zazzza =)

Svar på tråden Viktväktarvänner