• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Socialen

Hur går det för er?

Idag blir det omstart för min del. Jag har vräkt i mig onyttigheter i en vecka och gått upp ett kilo. Får vara tacksam att det inte är mer...

Så nu står vågen på 68,8 . Men men... Om 10 dagar åker vi på semester till varmare breddgrader och jag tänkte sköta mig prickfritt fram tills dess så att jag vågar titta på korten efter . Målet tills dess är 67,0 eller mindre. Vi får se om det går...

Vi har satt oss ner och gjort matsedel för hela veckan. Enda riskmomentet är på söndag när vi ska på barndop, men det ska vi kirra!! Håll tummarna!!

• MARIA99

Går bra här, hade gått ner 800 gram i lördags =) Nu har jag fått en värstingförkylning med hes hals =/ det förstör mina motionsplaner så tror inte denna veckan blir så bra p.ga det

• ELLY78

Socialen- Oj då det låter som du och jag festade i hop förra veckan Vet inte vad som hände, för mycket barnkalas tror jsg och godiset jagade mig och skrek mitt namn
    Jag skom skulle vara stark hahahhaaaa...

Men men är laddad för en ny vecka ligge på totalt -3 nu efter en månad. Hade gått ner 4kg förra måndagen så det är lite tråkigt men men vem kan jag skylla på om inte mig själv!!
    I morgon ska jag gå och simma och det känns bra

• zazzza

jag ligger oxå på -3 på en månad, men har stått still i 2 veckor nu, hoppas det blir bättre på torsdag!!!!!!

• Socialen

Hittills har det gått hyfsat, bara några mindre snedsteg under veckan (kanske 3-4 p för mycket under några kvällar). Hade gått ner till 67,8 igår. Men sen sprack det. Satt och drömde om godis hela förmiddagen. Började göra små satser av chokladbollar, och sedan gick jag till affären och shoppade olika typer av snask för mer än 150:-! Men jag har försökt ha som regel att bara äta en sak i taget när jag gör snedsteg, eftersom man då tröttnar snabbare. Den här gången var det choklad, så jag hade köpt 8 sorters choklad. Jag smakade inte ens på alla och de flesta tog jag 1-2 bitar av. Så det gick i alla fall bättre än förväntat. Idag är dopet. Tror faktiskt att jag lättare kan stå emot nu när jag minns gårdagen.

• zazzza

oj! har du inte provat v.v.s godis? det äter man ju med gott samvete!!man kan ju lägga in det i pointsn o äta godiset varje dag o ändå gå ner. choklad bars o dylikt.

• Socialen
    zazzza skrev 2008-10-26 11:24:17 följande:
    oj! har du inte provat v.v.s godis? det äter man ju med gott samvete!!man kan ju lägga in det i pointsn o äta godiset varje dag o ändå gå ner. choklad bars o dylikt.
    Gillar inte det i smaken och tycker faktiskt inte det är så pointsbilligt heller. Jag äter nog hellre två bitar "riktig" choklad för färre p i så fall. Billigare för plånboken också
  • Mammis70

Jag förstår precis hur du känner det men tyr
    värr är det nog bara du själv som kan ta dig ur din känsla av försoffning. men ta inte så stora steg utan gör små små förändringar i taget. Ex börja med att promenera till jobbet,affären e dyl 1 gg varje dag eller försök komma ut och gå 30 minuter i veckan och var nöjd med det all rörelse är bättre än ingen alls. jag har som mål att gå ut minst 30 min 1 gg/vecka och oftast klarar jag det. Sedan har jag genom jobbet börjat gå på afrikansk dans 1 gg veckan det är kul för där kan du se ut hur du vill alla storlekar finna och rörelserna gör du som du orkar men man rör på sig jag blir faktiskt både svettig och nöjd. kolla om det finns något du kan lägga till i vardagen som ger rörelser och var nöjd med det ett tag innan du försöker utöka med mera. Varje litet steg är ett steg i rätt riktning. Lycka till. Jag finns på forumet hos VV som du kanske kommer ihåg tror vi har haft gemensamma inlägg där.

• Mammis70
    Detta är tråden för oss som kämpar för att gå ner i vikt.

Vi peppar varandra, överöser varandra med beröm och lyckoönskningar, delar med oss av framgångar och motgångar.

Dela med er av tips och råd.

Du behöver inte vara men jag skäms verkligen över att jag väger 110 kilo. Började gråta när jag ställde mig på vågen. Nu måster någonting göras!

Mitt mål är 70 kilo behöver hjälp att kläderna ska passa mig innan pingst.
    Vad väger du? Din målvikt? Varför vill du gå ner i vikt?
Svar på tråden Viktväktarvänner