• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Socialen

Mammis 70: det verkar som du försökt lägga in inlägg till någon specifik i inlägg 100? Kakan i inlägg 99, hur många p är den? Troligen mer GI än VV med allt smör, och choklad, men god låter den! I Montignacmetoden är det mycket sånt. Slurrp!!
    Bio Life Slin, låter som ett bantningspulver, är det det?

• Mammis70
    Socialen skrev 2008-10-27 21:39:04 följande:
    Mammis 70: det verkar som du försökt lägga in inlägg till någon specifik i inlägg 100? Kakan i inlägg 99, hur många p är den? Troligen mer GI än VV med allt smör, och choklad, men god låter den! I Montignacmetoden är det mycket sånt. Slurrp!!Bio Life Slin, låter som ett bantningspulver, är det det?
    Det är bantningspulver.
  • Mammis70
    Socialen skrev 2008-10-27 21:39:04 följande:
    Mammis 70: det verkar som du försökt lägga in inlägg till någon specifik i inlägg 100? Kakan i inlägg 99, hur många p är den? Troligen mer GI än VV med allt smör, och choklad, men god låter den! I Montignacmetoden är det mycket sånt. Slurrp!!Bio Life Slin, låter som ett bantningspulver, är det det?
    Tacka.
  • buffyla

Har varit med i en vecka och i dag på mötet hade jag gått ner 2,3 kg! JIPPIE!

• Mammis70
    zazzza skrev 2008-10-28 11:09:10 följande:
    funkar det?
    Ja!
  • Mammis70

V.44!
    Första delmål: 98 kg (10%).
    Målvikt: 70 kg.
    Uppdaterat: 28/10-08.

v.35 108kg Inskrivningsdag 26/8-08.
    v.36 ?
    v.37 inställt
    v.38 107,8 (-0,2)
    v.39 108,2 (+0,4)
    v.40 109,4 (+1,2)
    v.41 108,8 (-0,6)
    v.42 109,6 (+0,8)
    v.43 110,2 (+0,6)
    v.44 109,6 (-0,6)
    v.45
    v.46
    v.47
    v.48
    v.49
    v.50
    v.51
    v.52

• SweetLove

Då är jag med igång efter allt sött man slängt i sig. Vilket har blivit ett par kilon.
    Är nu mer peppad .. så detta ska jag klara!

• Hattifnatt

Jag är opckså med igen! Var ett par hekto från min målvikt i augusti ( min målvikt är 60 kilo f ö) men har sedan haft en alltför intensiv jobbperiod, som gått bra men enbart med hjälp av cocacola och snickers sent om kvällarna....Nu jobbet klart, och tre kilo upp totalt. Men de skall vara borta till jul! Och aldrig aldrig komma tillbaka igen!

Mammis: lycka till! Det är svårt ibland att komma igång om det känns väldigt långt till målvikt. En väninna till mig som gått ner trettio kilo och hållit sin nya vikt i två år nu, började med en modifastkur för att komma igång med viktminskningen och bryta alla gamla vanor, kanske kan det vara någonting? I vaje fall för henne fungerade det väl, hon gick ner tio kilo ganska snabbt med den och tyckte sedan att det var lättare att börja med VV mat.

• Fidelis ad urnam

Var och vägde mig igår, efter lite mindre än en vecka har jag gått ner 4,7 kilo!!!! Helt chockad men oerhört glad

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
Svar på tråden Viktväktarvänner