Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

C r e d o skrev 2008-10-25 22:13:56 följande:

Gråter igen när jag läser ditt svar om Max i hallen, kan ju ändå inte handla om många sekunder innan det var över och minnet och själen var borta ur rummet. Tror att de knappt hann förstå vad som hände. Så vill jag tro och då gör jag det (om jag får citera dig). Kram igen
    Ja, man får hoppas det men vilken skräck ändå.... Jag mår så dåligt när jag tänker på dig, vill bara "rusa in i det ögonblicket" och hålla om honom, skydda honom... det gör mig fysiskt ont det som har hänt.
  • Lingonflickan

Världen förändrades den där dagen och blir aldrig densamma mer. Något fattas och vi känner smärta inombords. Emma, ett helt land känner med dig.

• Lingonflickan

Emma: Jag undrar lite hur det var tänkt att bli med Sagas näringsdropp, skulle hon behöva leva med det resten av livet eller fanns det enchans att man kunde göra nåt när hon blev äldre? För jag är säker på att hon blivit en riktig killmagnet. Max definitivt en tjejtjusare.

Om detta är jobbigt att svara på eller tänka på så behöver du inte säga nåt alls. Överhuvud om du upplever att jag säger nåt du tar illa vid dig av så säg bara till.

• Lingonflickan

Emma: Vad säger man? Tårarna forsar nerför kinderna och det värker i hjärtat. Jag önskar precis som du av hela mitt väsen att det vore en ovanligt seg mardröm och att få vakna och höra deras skratt som jag föreställer mig som klingande och porlande...

• Lingonflickan

Tittar in på morgonkvisten och läser vad som skrivits och återigen rullar tårarna. Tårar över en tjej som är den mamma jag tror vi alla önskar vi var mer av och antagligen blivit bättre på. Jag vet att iallafall jag också tar mig mer tid i den stressade vardagen och gärna söker kramar hos mina barn. Jag tittar på desssa små som redan innan var två små mirakel som kom till efter flera missfall, och förstår att än mer att jag aldrig för en sekund får glömma vilka mirakel de är. Mitt i trotsålder och kiss-och bajs-ålder så får jag inte glömma bort att fokusera på det viktiga.

Du hade en trygg uppväxt och förde den tryggheten vidare till dina barn. Du tog dig tid och fanns där för att göra dem till de harmoniska små underverk de är (Har så svårt att skriva i förfluten tid det får du förlåta mig).

Nu måste jag snart köpa nya ljus för mitt stora lager börjar ta slut och jag vill fortsätta tända ljus för dem och hoppas det är OK med dig.

• Lingonflickan
    emmy840508 skrev 2008-10-28 21:30:06 följande:
    Nej, inte vad jag vet. Ingen har sagt att de hörde någonting. Tyvärr
    Det gick ju så fort, antar jag.
Svar på tråden Mina två änglar