• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • missmiafia

Hej hej..
    Jag har tidigare skrivit detta i ett inlägg i denna tråd men tror att den försvann lite i den mängd inlägg som kom dagen då tyskan skulle få sin dom, hoppas det inte gört något.

Emma, du är en enormt stark människa trots den enorma tragedi i ditt liv!! Du har gjort ett sådant starkt intryck på mig. Ditt hjärta strålar värme trots allt som hänt och händer just nu!
    Jag har en dikt som min farmor alltid läste för mig och den kan misstolkas men den är inte menad så i detta läge. Jag lever efter den och har gjort sedan första dagen jag fick höra den! Jag läser den ibland för mig son och den ger mig ett speciellt leende på läpparna!! Den är inte tillägnad någon utan bara en sak man kan tänka på... Jag hoppas verkligen den inte upprör folk här inne nu!!

GLÖM EJ
    ATT LEVA MIN VÄN
    DAGEN SOM GICK
    KOMMER INTE IGEN....
    Många Kramar Maria

• MickisG

Hej Emma!
    Det du och dina barn har varit med om har berört mig så fruktansvärt mycket. Jag tänker på det dagligen, och kan inte i min vildaste fantasi förstå att det finns en sådan människa som ger sig på 2 små oskyldiga barn som inte har gjort NÅT.
    Har sett så fina bilder på dina vackra barn, de har glimten i ögat, det verkligen lyser bus i dom små ögonen! Livet är verkligen orättvist! Jag tänker på dig!
    Kram

• emmy840508
    Svar på #1527
    det berömda adoptionsbrevet kom i slutet av februari. Min sambo var i sin gammla lgh, som tagits över av någon som skulle renovera, och hämtade post. Jag satt hemma i soffan och såg på tv. När hon kom in i vardagsrummet såg jag att det var något som inte stod rätt till. Han satte sig ner i soffan och berättade att han fått ett brev från "den där tjejen i tyskland" och berättade att hon delgett honom att han blivit pappa. Till deras gemensamma barn. Men hon ville inte ha barnet, så hon adopterade bort det. Hon skulle enligt brevet ha fött barnet i september 2007. Barnet skulle även ha en blodsjukdom med ett konstigt namn. Vi funderade fram o tillbaka. Vi kom på att hon skrivit ett mail o berättat att hon vart i grekland i augusti, alltså i månad 8. Jag kännde redan då att detta inte stämmde. Jag sa till min sambo att jag inte trodde att man får flyga i månad 8. Min sambo ringde polisen och frågade om han kunnde göra något, de sa att om vi inte upplevde henne som hotfull så kunnde vi inte göra något åt situationen. Sambon gick även in på nätet och sökte på sjukdomen som barnet skulle haft. Det visade sig enligt nätet vara en sjukdom för en viss sorts hundar. Han ringde till en veterinär och frågade om den kunnde överföras på människor el om människor överhuvudtaget kunnde få den. Vetrinären svarade nej på frågan. Vi blev väldigt tveksamma på att det överhuvudtaget fanns ett barn. varför hörde hon av sig nu isf! Hadde det inte vart lättare o få kontakt med min sambo om hon kontaktakt honom när barnent fanns hos henne. Om detta var ett kontakt försök vilket vi trodde. Min sambo ringde också till skatteverket för att se om det fanns något barn registrerat på henne här i sverige. Skatteverket sade att har hon fött barn i sverige så hadde de det registrerat. Men det fanns inget sådant på henne. Min Sambo sökte upp henne på facebook och skrev ett enkelt meddelande till henne. "vart födde du barnet" Han fick inget svar. Utan några dagar senare så fick han ett mail på engleska från någon som påstod sig vara "adoptivpappan". Han bad min sambo lämna tyskan ifred pga hon mådde mycket dåligt. han berättade lite om barnet osv. Polisen har spårat det mailet som skickat från tyskans lgh här i sverige.
  • Bella8

Åhh herregud så sjukt Emma!
    Jag läste din förklaring om brevet. Jag förstår att ni måste ha mått oerhört dåligt av detta enbart men att sedan drabbas av det andra - ja, alltså som jag skrev - är det inte psykisk sjukdom så måste det alltså vara ren ondska!

Och det är skrämmande vad människor kan fantisera ihop i sina huvuden! Fantasier som i fel huvud kan bli en verklighet dom lever i... *brrrr, jag ryser*

Jag önskar av hela mitt hjärta att ni kan finna tillbaka till det du och din sambo hade innan allt detta hände men jag inser att det är många känslor som ska bearbetas och vissa bearbetar man bäst på egen hand. Som du skriver - ofta räcker det att bara finnas där, med en utsträckt hand, en famn, en kopp te eller en blick av ömsesidighet.

Känner med er - verkligen!

Bella

~~*~~Charlie050412~~***~~Cara080402~~*~~
  • malinagirl

Jösses! vilket ufo ni råkade utför,man slutar aldrig att förvånas över det mänskliga släktet.
    Är det inte svårt att lita på människor efter en sån här tragisk händelse?

• SandraS

Ja bara det brevet bevisar juh att allt inte står rätt till. Men sen är steget väldigt stort från att hitta på en sådan sak till att göra det fruktansvärda, vidriga som hon gjorde mot dig, Max och Saga!!!!!

• Thessia

I går kväll när jag stod ute på balkongen så fick jag en känsla, en känsla av Max och Saga som tittade på dej och skrattade, den kom från ingenstans och jag fick tårar i ögonen.
    Vill bara säga till dej att dom vakar över dej Emma och skrattar.

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯)
  • SandraS

Jag blir så arg när jag tänker på det! Jag kan inte förstå, det går inte, hur kan någon göra så och varför?!?!?!

Önskar så att det inte var sant, INGA barn på jorden skulle behöva bli änglabarn...VARFÖR?!?!?

• Bellsam
    Svar på #1533
    Men herregud vilken sjuk människa! Man kan aldrig sluta att förundras av alla vidriga människor som finns i världen och som kan komma på en sådan sak. Finns inte en normal människa som skulle kunna komma på tanken att göra något sådant. Vad bra att din sambo hade dig då så att ni tillsammans kunde söka information om allt och komma fram till att det inte kunde stämma.
    Och om man nu ska säga att barnet har en blodsjukdom så kan man väll ändå så kolla upp en existerande sjukdom till människor!
    Förlåt om jag skriver men jag förstår mig verkligen inte på människor som kan utsätta andra för något sådant.
  • Tibertius

Ja, ni hade ju inte ens i er vildaste fantasi kunna förutse en sån fruktansvärd tragisk händelse. Lider med er!

Hoppas du och din sambo kan ha kvar din tilltro till människosläktet efter detta. Vi finns här och tror på dig och din berättelse.

Kramar

Svar på tråden Mina två änglar