• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ztampe

Hej Emma.
    Har också läst ditt brev nu.
    Måste säga att du verkar vara en sådan otrolig stark person.
    Hoppas du en dag kan få svar på dina frågor.

Vill också säga att dina barn har otroligt fina minnessidor.
    Visade min 14-åriga dotter sidorna igår och hon blev rörd till tårar när hon såg bilden på dina änglar som gick och höll varandra i handen.
    Den som finns på Sagas sida med texten "Vi har alltid varandra."
    Hon brukar inte gråta så annars mer än när hennes bror gick bort.
    Hon tyckte också att du var otroligt stark.
    Kramar från oss båda.

• Jalica

Hej Emma.
    Läser här lite varje dag. Hur mår du idag? Vad gör du/ni på dagarna? Har du fullt upp eller är det svårt att få tiden att gå?
    Beundrar dig verkligen.

• Mamma till Max och Celicia

Jag vet inte vem som har gjort sidan. Det var bara så skönt att hitta den så man fick skriva av sig där. Kram

• Svartfot

Oj,oj,oj vilket brev!

Helt fantastiskt skrivit Emma.
    KRAM

ღMalte ღWilmaღ
  • emmy840508

Tibertius: jag förstår verkligen att du har behövt prata om detta. Skönt att du KAN göra det, även fast din man inte orkar lyssna. Men det e nog hans sätt att bearbeta. jag hoppas du har vänner som orkar lyssna. Ja, Max dagiskompisar blev informerade på en gång. De satt i ring och fick veta att Max o hans syster är i himmlen, de är döda. De tände ljus och än idag finns det en pärm med kort på honom som barnen kan ta fram och titta på. En del sitter där länge och pratar med honom. Jag och sambom åkte dit i somras för att ta farväl, hämta portfolion och lite andra saker. Det var ett fruktasvärt skönt avslut. När vi var där kom en liten pojke fram till mig som Max lekt jättemycket med. Han frågade mig rakt ut "vart e Max" jag svarade eftersom jag visste att de pratat om det redan att max är i himlen. Han tittade misstänksamt på mig och frågade "själv?" nej svarade jag, han har faktist sin syster Saga med sig. "jaha" svarade pojken. Sen blev han orolig. Han sa: "men har de några leksaker med sig då" -Ja sa jag. Max har sin elefant som han alltid hadde med sig när ha skulle sova och Saga har en docka. (Vi lät dom följa med i kistan, de har sina saker under varsin arm i kistan) Pojken var nöjd med svaren och gick sen tillbaka till sina kamrater och upprepade för dom "Max är död" och sen fortsatte de leka.

• emmy840508
    Svar på #1483
    Jag kan inte citera längre. vet inte varför. men jag hoppas du läser detta iaf. Tusen tack för den utroligt fina bilden på mina änglar på din blogg. Vill inte alls att du tar bort den. Tack för att du gjort så fint.
  • lilla kråkan

Vart kan man läse detta brevet?

Ztampe skrev 2008-10-21 15:48:04 följande:
    Hej Emma.Har också läst ditt brev nu.Måste säga att du verkar vara en sådan otrolig stark person.Hoppas du en dag kan få svar på dina frågor.Vill också säga att dina barn har otroligt fina minnessidor.Visade min 14-åriga dotter sidorna igår och hon blev rörd till tårar när hon såg bilden på dina änglar som gick och höll varandra i handen.Den som finns på Sagas sida med texten "Vi har alltid varandra."Hon brukar inte gråta så annars mer än när hennes bror gick bort.Hon tyckte också att du var otroligt stark.Kramar från oss båda.
  • Lingonflickan
    emmy840508 skrev 2008-10-21 19:44:13 följande:
    Tibertius: jag förstår verkligen att du har behövt prata om detta. Skönt att du KAN göra det, även fast din man inte orkar lyssna. Men det e nog hans sätt att bearbeta. jag hoppas du har vänner som orkar lyssna. Ja, Max dagiskompisar blev informerade på en gång. De satt i ring och fick veta att Max o hans syster är i himmlen, de är döda. De tände ljus och än idag finns det en pärm med kort på honom som barnen kan ta fram och titta på. En del sitter där länge och pratar med honom. Jag och sambom åkte dit i somras för att ta farväl, hämta portfolion och lite andra saker. Det var ett fruktasvärt skönt avslut. När vi var där kom en liten pojke fram till mig som Max lekt jättemycket med. Han frågade mig rakt ut "vart e Max" jag svarade eftersom jag visste att de pratat om det redan att max är i himlen. Han tittade misstänksamt på mig och frågade "själv?" nej svarade jag, han har faktist sin syster Saga med sig. "jaha" svarade pojken. Sen blev han orolig. Han sa: "men har de några leksaker med sig då" -Ja sa jag. Max har sin elefant som han alltid hadde med sig när ha skulle sova och Saga har en docka. (Vi lät dom följa med i kistan, de har sina saker under varsin arm i kistan) Pojken var nöjd med svaren och gick sen tillbaka till sina kamrater och upprepade för dom "Max är död" och sen fortsatte de leka.
    Så fint! Och vad gulligt av pojken att bekymra sig om Max hade leksaker med sig. Barn har sån härlig logik och det är mycket mer än man tror som är naturligt och självklart i deras värld. Vad fint av dagis att ha bilder så de kan sitta och prata med honom. Och vad fint du berättar att de har sina saker under armen, som om de bara sov. Så vacker bild tycker jag (och tårarna rinner på nytt)
  • emmy840508
    Svar på #1495
    Som jag skrivit förut så kan jag inte citera inlägg längre. Verkiligen en hemsk berättelse. Tack för att du delar med dig. Jag vill verkligen inte att folk ska bli rädda av denna situation. Men det e nog oundvikligt. Mitt enda råd är att kontakta polisen ändå, spar alla meddelanen o skriv upp när hon hör av sig. Ta kontakt med polisen och se om de kan hjälpa er att hitta denna människa. Din fråga, om hur mycket hon hörde av sig innan detta hände. Hon skickade någon enstaka mail till min sambo innan o precis första två månaderna efter att vi blev tillsammans. När han berättade att han hadde ett nytt liv nu som var det ganska tyst. Några månader senare så kom det två sms. Sen ett "adoptionsbrev". har du inte hört talas om detta så skriv igen så förklarar jag gärna. Du har rätt, det kan gå många fler galningar där ute. Jag hoppas verkligen att ni inte har kommit i kontakt med en av dem. Men anser hon att din make och hon haft något redan så vete sjutton om hon är riktigt frisk. Hon vet ju mycket om er om ni haft henne hemma hos er. Byt lås och telefonnummer. Om ni har nyckeln ligga ute någonstans så gömm den! jag tror och hoppas verkligen inte att det är något liknande. Men självklart är det så att man får upp ögonen för din egen livssituation nu när detta hänt. Ibland bra o ibland dåligt. Lycka till med allt. hör gärna av dig igen om det händer något nytt.
  • lilla kråkan

Har läst ditt brev nu,så gripande....Så ofattbart sorgligt...

Svar på tråden Mina två änglar