• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • SandraS

Emma, jag vill tacka dig!!!
    TACK för att du låter oss lära känna dina barn, ja för det känns faktiskt som så.
    TACK för att du delar med dig av dina fina minnen.
    TACK för du har fått mig att uppskatta det jag har ännu mer!!!

• Filles Mamma

Hej Emma!

Har precis varit inne på Max o Sagas minnessidor igen, de är ju bara för söta! Det lyser BUS om deras ögon!!!

Idag har jag tänkt på er hela dagen i stort sett. Känns som jag gått i vakuum på nåt sett, känner mig så ledsen för er skull.
    Men så tänker jag på dig Emma, som försöker vara så himla stark!
    Du är helt otroligt underbar som person! Tänk om det fanns ännu fler sånna "Emmor" här i världen...Då skulle hela världen vara perfekt!

Vill bara säga godnatt till dej och Er andra härinne. Hoppas att du slipper mardrömmar inatt gumman.

Många styrkekramar från mig

• Helena77

Kikar in som jag ofta gör och läste ditt brev.Oerhört starkt gjort av dig...beundrar dig något enormt.
    Många kramar till både dig och din sambo/Helena

• Leefen

Vilken kvinna du är!!! Så stark!!

Alfred MELWIN Andreas Bf 30/1 2009
  • love 69

Jag känner er inte, men ni finns ändå i mina tankar. Ofta! Jag beundrar din styrka och jag är säker på att Max och Saga finns kvar hos dig, på något sätt.

kram

• Viewsonic

Många kramar till er från oss!

dator heter det. datOR...
  • Cillasmurfis

Finner inga ord för hur jag känner nu.
    Tårarna trilla ifrån min kind.
    har varit inne på Max o Sagas sidor och tittat, ska in och tända ljus nu för dem.
    Många kramar

• s v e a

Hej igen Emma.

Jag tänke ofta på Max och Saga. När jag läste här hur dom ligger i sin kista brast det och tårarna forsade ner! Dom ligger där och rår omvarandra i sin grav, fast deras själar lämnade deras små kroppar mycket tidigare! Dom var nog aldrig medvetna om vad som hände dom, ni tre var långt borta vid det tillfället.

Jag hade en gång en liten fågel som jag älskade mer än något annat. Han blev sjuk och veterinären kunde inte göra något, och han dog inom en vecka. Han dog i min hand, men hans själ lämnade lille kroppen några minuter innan själva kroppen gav upp... Hans ögon tittade på mig och på något sätt förstod jag att det var då han faktiskt dog, även om kroppen kämpade på ett litet tag till.

Det är så kul att läsa här om Max och Saga hur dom är! Vilka små underbara personer som dom faktiskt är! Och det kan ju aldrig dö bort!

Tänker ofta på er!
    Många kramar!!

• UngMorsa

God Morgon Emma.
    Inatt drömde jag om er.
    Jag drömde att jag träffade dig i en lekpark.
    Våra barn lekte så bra tillsammans, dom skrattade och busade.
    Det var så härligt att se! Det var så himla verkligt och jag kunder verkligen höra hur roligt dom hade tillsammans

Jag önskar dig en underbar dag.
    Kram

• SandraF

Tänker på er hela tiden Emma..... har så svårt att förstå varför Max och Saga inte längre fick vara med oss. Tack vare dig så lär jag känna dessa små änglar mer o mer för varje dag som går. Du är helt otrolig som delar med dig av all den kärlek som finns i dig, att du orkar berätta för oss alla om dina innersta känslor o delar med dig av två helt underbara små¨barn som tyvärr fått lämna denna värld alldeles för tidigt. Känns skönt att jag hittade hit till din tråd, du får mig att bli starkare och jag beundrar dig för din styrka.

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
Svar på tråden Mina två änglar