• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

Emma: Bara du säger till om du tar illa vid dig av något.
    Jag har funnits med länge för jag vill det. För jag kan inte heller glömma dina underbara barn. För att jag lider såoerhört för din skull och det tvingats uppleva och leva med.

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-21 20:21:07 följande:
    Jag kom på det. Att efter begravningen så berättade hon som har haft hand om allt från Fonus hur det såg ut i kistan. Vi hadde valt kläder som vi visste att barnen tyckte om som vi ville att de skull ha på sig. Max fick ett par finare jeans och en jättefin och speciell skjorta. Strumpor fick de inte tag på eftersom polisen hade huset avspärrat länge. Men när jag var där på "vallningen" med polisen så bad jag innan jag gick ut igen att de skulle hämta ett par dinosarie strumpor på tvättställningen som Max älskade att ha på sig. Så han inte skulle frysa om fötterna tyckte jag. Jag fick inte gå in själv och hämta dom. Men teknikerna hämtade rätt strumpor åt mig. Saga hadde en jättefin klänning och ett par rosa strumpbyxor. Kistan var klädd i tyg på insidan. De fick täcke och kudde, med sängkläder på. Max låg på rygg, men ena amen utsträckt och elefanten under den andra. Saga låg lite på sidan på Max utsträckt arm. med sin dock i famnen. Jag har själv inte vart med och sett detta. Men de berättade det för att jag skulle känna mig trygg. Jag tyckte kistan såg så liten ut. Men hon försäkrade mig om att de INTE hadde det trångt. Det blev en vit syskonkista.
    Visste inte att det fanns syskonkistor (är hemskt att det ska behöva finnas ) Men vad skönt mitt i allt att de ligger i samma kista, och att Max håller om Saga. *tårarna kommer igen*
  • Jenka73

Hej Emma Hur e det med dig idag? Jag tänker på er mycket.

• Prillan73

Det går inte att hålla tillbaka tårarna när jag läser vad du skriver Emma....det är så fint o sorgligt.....

Varma tankar till dig

• Jenka73

Jag läste ditt brev i tidningen och tårarna bara rinner.

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-21 20:27:00 följande:
    Inatt har jag drömt om tyskan. Jättekonstiga drömmar. Hon inkräktade på mitt liv hela tiden. Jag var rädd att hon skulle strypa mig när hon var i närheten av mig. Känslan från drömmen har setat kvar hela dagen. Annars så har vi vart o tränat idag, det e så skönt att få utlopp för lite känslor på tex en träningcykel. Sen har vi vart i örebro och lämnat kläder till en insamling. De sammlar kläder i en lastbil och sen åker de till bosnien och lämnar på olika barnhem. När vi skulle lägga in allt i bilen så såg jag lite kläder jag hadde vissa minnen till, då blev det tung. kändes lite som att "kasta" bort barnen. Men jag besämmde mig för att göra detta. Jag kommer inte ångra mig, jag har spart en hel säck med kläder som jag ska göra lapptäcke av. Så nu får behövande barn användning av kläderna istället, känns jätteskönt.
    Jag tycker att du är så stark och duktig som orkar ta tag i allt det praktiska.
    Jag säger som "mamma i Småland" Jag kan inte acceptera att de är borta! Det är för hemskt!
  • Bella8

Emma!
    Jag och min man har sparat alla 60 "sjuka" sms från "Städerskan" *huvva, låter ju onekligen ganska så ruggigt* och vi har redan kontaktat polisen... Polisen kan inte göra ett smack om man ej vet vad personen heter i efternamn eller vart hon bor. Det är faktiskt ganska så skrämmande att det finns såna här personer i vårt land som vandrar runt i familjer med barn utan att någon vet vad som rör sig i huvudet på dem...

Jag menar heller inte att skrämma upp människor utan ville bara berätta att det faktiskt finns fler människor därute som kanske inte är fullt friska i huvudet - och detta vi drabbats av är inte riktigt friskt! Men vi hoppas dock att denna "Städerska" är friskare än den andra personen som drabbade er trots att hon skickar bra många fler meddelanden till oss.

Min man har funderat på att byta mobilnummer men han är en person med många kontakter och det skulle bli oerhört krångligt. Dessutom så vill vi alltså inte styras av denna "sjuka" person och spela med i hennes sjuka spel... men vi har tänkt på allt detta.

Jag tror heller ej att sådana här personer har en speciell tanke med det dom gör utan dom "gör bara" utan eftertanke och utan något direkt mål. Att få något svar på varför dom agerar som dom gör tror jag inte på för dom är för upptagna med sig själva och det som dom trodde var rätt... Jag läste att den person som drabbade er ej var "psykisk sjuk" och frågan är faktiskt om detta inte är än värre - för då måste hon vara rent ond och det är ju helt fruktansvärt!

Vi skulle dock önska att det var som när vi själva växte upp - då fanns det sällan såna här skräckhistorier och man växte upp i ett idylliskt litet samhälle - jag själv i Sala. inte alls långt från Arboga. Skulle verkligen önska att man kunde tro alla människor om gott men tyvärr...

Jag har tyvärr inte läst allt gällande detta så "adoptionsbrevet" förstår jag inte riktigt, du får gärna förklara om du orkar...

Jag vill även säga till dig Emma, att jag tror att det är oerhört bra för dig att få ventilera allt och inget på denna sida. Jag själv har varit medlem här sedan 2004 när jag började försöka få barn och har fått många goda vänner genom detta. En av dem är numera min granne mittemot!

Jag önskar dig all kraft i fortsättningen men vet genom egen sorg att tankar och känslor kan komma långt efteråt så var förberedd och storma inte ut i livet direkt utan låt det mer komma till dig, om du förstår hur jag menar... Du verkar även ha en mycket fin, varm familj runtom dig och det måste vara väldigt skönt att känna det.

Många kramar!
    Bella

~~*~~Charlie050412~~***~~Cara080402~~*~~
  • grodanboll85
    emmy840508 skrev 2008-10-21 20:21:07 följande:
    Jag kom på det. Att efter begravningen så berättade hon som har haft hand om allt från Fonus hur det såg ut i kistan. Vi hadde valt kläder som vi visste att barnen tyckte om som vi ville att de skull ha på sig. Max fick ett par finare jeans och en jättefin och speciell skjorta. Strumpor fick de inte tag på eftersom polisen hade huset avspärrat länge. Men när jag var där på "vallningen" med polisen så bad jag innan jag gick ut igen att de skulle hämta ett par dinosarie strumpor på tvättställningen som Max älskade att ha på sig. Så han inte skulle frysa om fötterna tyckte jag. Jag fick inte gå in själv och hämta dom. Men teknikerna hämtade rätt strumpor åt mig. Saga hadde en jättefin klänning och ett par rosa strumpbyxor. Kistan var klädd i tyg på insidan. De fick täcke och kudde, med sängkläder på. Max låg på rygg, men ena amen utsträckt och elefanten under den andra. Saga låg lite på sidan på Max utsträckt arm. med sin dock i famnen. Jag har själv inte vart med och sett detta. Men de berättade det för att jag skulle känna mig trygg. Jag tyckte kistan såg så liten ut. Men hon försäkrade mig om att de INTE hadde det trångt. Det blev en vit syskonkista.
    Å va fint de lät nu har dom varandra för alltid
  • JohannaMatt

Emma...hoppas att den drömmen inte sitter kvar allt för länge...men att man drömmer betyder iaf att man bearbetar, och det är väl bra på sitt sätt. Igår efter att jag lagt barnen så var jag inne på barnens minnessidor. De är verkligen underbara. Men det känns så orättvist, när jag läste Idas och din mammas brev så....jag försöker ju tänka på att barnen skrattar o har det bra och känner ingen smärta, men..för er skull. För dig, din sambo, morföräldrarna och mostrarna...blöder mitt hjärta idag.

• Tibertius
    Svar på #1505
    Tack Emma för att du förstår och orkar svara på min fråga. Barn är helt enkelt underbara med sitt naturliga sätt. Så fint du berättade om deras kista och vad skönt att de får vara tillsammans! Jag pratar med en del vänner och så har jag ju hittat denna sida. Många varma kramar till dig och de dina.
    Hoppas du slipper mardrömmar inatt..
Svar på tråden Mina två änglar