• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • sandra1978

Oj vad ditt brev berörde mig, du är så stark!

Skickar denna låt en gång till för jag tänker alltid på Max och Saga när jag hör den!
    Tyvärr har dom tagit bort videon till den men låten är ju samma och det är texten som är så fin.

">

• Jalica
    Svar på #1560
    sandra1978 skrev 2008-10-22 20:13:16 följande:
    Oj vad ditt brev berörde mig, du är så stark!Skickar denna låt en gång till för jag tänker alltid på Max och Saga när jag hör den!Tyvärr har dom tagit bort videon till den men låten är ju samma och det är texten som är så

Jättefin låt o text.
  • Tibertius

Hej Emma, ville bara titta in och säga hej, hoppas du har sluppit mardrömmar inatt. Mina tankar går som vanligt till dig och din familj. Vad fint att du har skänkt bort kläder och saker till barn som kommer att bli så glada.

Många kramar

• Minja

Emma att du orkar sitta här och berätta för oss alla....
    Många hade nog bara , ja vad blir man? när man förlorat det underbaraste man har?

Barnen i Västerås på lekterapin kommer att vara jätte glada för sina nya leksaker och kläderna du skickade kommer att värma på flera sätt, inte bara på barnet utan även andras hjärtan...

Det låter som att Max och Saga har det jätte fint där de ligger tillsammans för att få ligga nära storebror och som som storebror få krama sin lillasyster det kan inte vara bättre...

Sov gott i natt!!

• Lingonflickan

Jag kan bara hålla med minja, du är otrolig som orkar. Och jag är så glad för att du orkar det för den sista tiden har jag lärt känna två helt underbara barn. Barn som jag ofta tänker som levande. Tack!

• nr3

ger dig en varm gonatt kram o önskar dig en riktigt god natts sömn.hoppas de hemska drömmarna håller sig långt långt borta för dig!
    läste ditt brev till *ondskan*. *gråter* vilka känslor, så perfekt skrivit!måste varit skönt få ur dig dessa ord.hoppas hon lider när hon läser!
    låter så fint när du berättar om dina barns begravning.vad underbart det finns syskonkistor!vilken tur för max o saga som alltid ville hålla ihop!
    tänder ljuset för er
    du är fantastisk!

• JohannaMatt

Tack vare dig, Emma, så kommer barnen alltid vara levande...i våra hjärtan och för att de är en del av dig.

Godnatt alla, både där uppe och här nere.

• Floria

Jag hamnade här av en slump, och önskar att jag hade de rätta orden. Eller finns de? Jag kände att jag kan inte bara släppa och gå vidare utan att ha sagt, skrivit något. Det går inte att föreställa sig, jag ser på min dotter och känslan av ofattbarhet är total - och tårarna de bara kommer. Hoppas att du har människor omkring dig som verkligen kan ta hand om dig, och att du har ljuspunkter i tillvaron trots allt.
    Kramar!

Svar på tråden Mina två änglar