• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

Hej Emma!
    Vad skönt att din sambo kan fina ro i bla musik...så gör jag oxå då jag har det svårt.Som du oxå säger alla kan ej prata o så är det ju men ni har varandra.Kan ej ens i min vildaste fantasi tänka mej vad han gick igenom det är ju som en värsta mardröm!
    Läste ditt brev på expressen...ååååå vad jag önskar du ska få svar på dina frågor.
    Det är du verkligen värd.Har ställt vissa av dem men svar får man aldrig.
    Däremot är jag fullt övertygad om att då vi går över till andra sidan så får vi glädjen att träffa våra nära o kära där.Du ska se att Max o Saga väntar på dej där.O en sak som jag tycker känns bra det är att många säger att tiden där borta är inte alls räknad så som vår tid räknas här.1år för oss är bara ett ögonblick där.Alltså behöver de ej vänta lika länge som vi....
    Önskar dej många lyckliga år här o att du får uppleva många positiva saker.
    Mer hemskt än det här kan väl ej finnas?Att någon ska behöva vara med om detta ska bara ej ske....men...tyvärr har du behövt vara med om det.
    Oj det blev långt detta men vill delge dej lite av mina tankar..
    Stor varm Kram till dej o din sambo.Hälsa honom att vi finns här även för honom.

• Tibertius

Mina tankar på dig och barnen och din sambo blir bara fler och fler, vet ej hur jag ska bearbeta detta. Jag tror aldrig förr jag har blivit så fruktansvärt tagen av något tidigare som detta. Kanske är det att det känns så nära, speciellt som mina egna barn är i samma ålder. Jag beundrar din styrka något oerhört, vet ej om jag skulle kunna vara lika stark om det hade hänt mig. Vi har alla olika sätt att möta svårigheter i livet. För mig har det varit ett stort behov av att prata om det som har hänt dig, älta allt om och om igen. Min käre man däremot vill ej höra talas om detta, ej se några nyheter om det eller läsa i tidningar. Han tycker det är lika fruktansvärt som andra men det är hans sätt att bearbeta och överleva antar jag. Känns så skönt att kunna skriva några ord till dig. Vilka fina minnessidor du och din familj har gjort! De är så otroligt vackra barn både Max och Saga. Hur har barnen på Maxs dagis tagit detta? Måste vara svårt när det handlar om så små barn. Många varma kramar till dig och din familj!

• SandraF

Precis som många andra har även jag svårt att förstå hur man kan beröva 2 små barn livet. Denna händelse har fått mig att inse hur mycet jag älskar o avgudar mina små busungar. Tänker på Max o Saga varje dag, fast jag inte kände dina små änglar så gör det ont ända in i själen när jag tänker på vad de råkat ut för. Min pojke är född 2004 o min flicka är född 2006, tror det är därför jag tagit denna fruktanvärda händelse så hårt. Får tårar i ögonen när jag tänker på hur stark du är för dina små änglars skull. Vet faktist inte om jag själv hade kunnat vara det men beundarar som sagt dig  för ditt sätt att sörja o din vilja att gå vidare för Max o Sagas skull. Min make vill inte prata om händelsen o det kan jag tycka är jobbigt i bland då jag behöver få prata med någon som förstår hur jag känner. Dina änglars öde har fått många av oss att tänka efter en gång extra o ta till vara på den tid vi får med våra nära o kära. Du ska bara veta vilken fin människa jag tycker du är Emma, Max o Saga kommert att finnas även i mitt hjärta livet ut fast jag inte kände dessa goa små barn. 

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
  • SandraF

nej verkligen inte o kommer aldrig att bli heller.......

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
  • sladdenskåne

Många kramar till dig Emma, Max och Saga finns i mina tankar hela tiden kramar Maria

• pheeeps

Till en mamma från en annan.
    Har tänkt på er sedan dag ett och känner så för dig, du stackars men starka mamma som tvingas leva utan dem som för dig vart ditt allt. Dina älskade små troll.
    Men ni är fortfarande tillsamman,deras själar lämnade dom kvar hos dig. Dom är med dig varje dag, precis som du är med dom. Ett band som aldrig kan brytas. Varje kväll efter dom lekt färdigt med dom andra änglarna kommer dom till dig och tittar till dig, pussar dig på kinden och viskar godnatt.
    Ni kommer alltid vara tillsammans i själarna tills ni möts igen.

Många styrke kramar till dig.

• Tussan66
    emmy840508 skrev 2008-10-20 19:25:57 följande:
    www.expressen.se/Nyheter/1.1340577/emmas-brev...Länk till mitt brev till Tyskan....
    Hejsan Emma!!

Jag hoppas du mår bra och att ni haft många härliga dagar sedan domen kom, ni har ju hunnit med att fira sambons födelsedag och haft en liten semester som ni är mer än väl behövda båda två. Jag hoppas även det går bra för Niklas o önskar dem Grattis till den lilla i magen :)

Nu är det länge sedan jag skrev här inne, det beror på att jag mått dåligt själv. Men mina tankar är med dig o barnen hela tiden och jag har läst o läst i denna tråd varje dag, då flera gånger per dag..Du är helt otrolig Emma, vi är många som beundrar dig o helt klart är du årets kvinna!!!

Brevet du skrivit var så underbart skrivet, hoppas bara du får ett svar från henne som talar om hur & varför? (det är inte för mycket begärt)

Jag skickar all min kraft o styrka till er, massor med kramar till dig o din familj
  • SandraS

Hej Emma!

Jag har fått ett mail där man ska skriva på och skicka vidare, det är en protest mot bilderna som ligger ute på Max och Saga.
    Jag inboxar detta till dig så kan du väll kika på det och avgöra om du tycker att det som står stämmer och om jag ska skicka vidare det.

Svar på tråden Mina två änglar