• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Tibertius

Hej Emma,

Ville önska er en trevlig helg. Tänker på er..

Kram

• xxmeyaxx
    Emma!

Jag har nu suttit och läst vartenda litet ord du har skrivit i denna tråd.
    Och jag kan inte göra något annat än att känna hur mina tårar rör mina kinder.
    Det ni har fått uppleva ska man inte få göra.

Man jag tycker att du är en så otroligt stark kvinna! Jag beundrar dig verkligen.

Jag tittar på bilder på de två små och känner hur pass saknade dom är.
    Trots att man själv inte har träffat dom, så känns det som om man ändå gjort det, genom att se på bilderna. Man ser deras närvaro i deras små busiga barnaögon. Man ser envishet, nyfikenhet och en stor upptäckarglädje..

När jag ser kortet på hur de håller varandras händer när de promenerar visar får mig att tänka på vilken underbar storebror Max måste ha varit. Och hur mycket lilla Saga såg upp till bror. Hennes förebild.

Jag tror att de har det bra tillsammans. De sitter säkert i Nangijala just nu. Har precis vandrat hand i hand till närmaste damm. Och skrattar när de matar ankorna. De är lyckliga, tillsammans.
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • vildaungarnasmamma
    Rastafairy skrev 2008-10-24 19:58:25 följande:
    tror också på änglar och jag tror att när denna onda kvinna var i eran hall så stog två ljusa änglar bakom dina barn och höll för deras ögon viskade vackra ord i deras öron. De höll också om dem när de hemska och ofattbara hände och tog dera smärta och tog dem sen i fammnen och förde dem till andra sidan där de nu leker och inte minns något av denna händelse. Alla ler på andra sidan och jag tror att de ler åt dej lilla starka mamma.
    så vackert skrivet.
    precis så tror jag också att det är.
    än en gång, så himla vackert skrivet...
  • Mamasnest

Det är så fruktansvärt att man inte ens kan ta in det.
    Jag hoppas att ni finner den styrka ni behöver.

Trebarnsmamma på heltid
  • Jenka73
    Rastafairy skrev 2008-10-24 19:58:25 följande:
    tror också på änglar och jag tror att när denna onda kvinna var i eran hall så stog två ljusa änglar bakom dina barn och höll för deras ögon viskade vackra ord i deras öron. De höll också om dem när de hemska och ofattbara hände och tog dera smärta och tog dem sen i fammnen och förde dem till andra sidan där de nu leker och inte minns något av denna händelse. Alla ler på andra sidan och jag tror att de ler åt dej lilla starka mamma.
    Så vackert skrivet
  • emmy840508
    UngMorsa skrev 2008-10-23 07:12:15 följande:
    God Morgon Emma.Inatt drömde jag om er.Jag drömde att jag träffade dig i en lekpark.Våra barn lekte så bra tillsammans, dom skrattade och busade. Det var så härligt att se! Det var så himla verkligt och jag kunder verkligen höra hur roligt dom hade tillsammans Jag önskar dig en underbar dag.Kram
    Åååå, villken underbart fin dröm. Tack för att du berättade.
  • emmy840508
    C r e d o skrev 2008-10-23 12:50:11 följande:
    Hej igen Emma! Tankarna går till dig och barnen flera gånger varje dag, såg någon med en sådan overall som Saga har på bilden och då tänkte jag direkt på henne. Vad fint att utsatta barn nu får glädje (och värme) av deras kläder, det tror jag att Max och Saga vill.Har tänkt mycket på en sak jag läste i media, du sa att det jobbigast under den dagen i rättegången var att höra att Max hade stått upp. Vad menade du med det? Inte stod han upp när din sambo kom hem? Hoppas inte frågan blev jobbig för dig, har funderat och funderat på det bara...Ha en så bra dag du bara kan!
    Hejsan! tack för att du finns här tillsammans med mig.
    Jag svara gärna på din fråga.
    Det jag menade när jag sa att Max hadde stått upp är att teknikerna har kommit fram till att Max har stått upp när han har fått slagen. Han har befunnit sig jäms med mig och i stående position fått slag mot huvudet. De har kunnat fastställa det pga sänkbildernas positioner. Han har öven rört sig genom hela hallen efter att han blivit attacerad första gången.
    Det är så otroligt jobbigt att höra, att tänkta på och förstå. Jag har länge önskat att de misste medvetandet efter första slaget. Han var otroligt modig, stark och troligtvis min hjälte.
    Jag vet inte hur jag ska hantera denna information om vad som troligtvis hände.
    Jag känner ju igen Max, han skulle alltid vara duktig, modig och en stor kille. Jag kan mycket väl tänka mig att han handlade så i denna situation. Men, det var jag som var deras mamma, det var jag som skulle skydda de två.
    Förlåt om detta blev för ingående......
Svar på tråden Mina två änglar