• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • trollungar

har följt hela den hemska händelsen i media,tv,tidningar mm.
    gråtit,lidit med er.kan aldrig förstå vad ni går igenom,bara tänka mig vilken mardröm det måste vara.
    sänder er en tanke och en varm kram

• Ellan 76

Tänker på er Emma och hoppas ni får en mysig helg. Många varma kramar Elin.

• xtatianax

Vill bara säga att det är många som tänkt på dig och din familj, som känt med er och önskar er allt gott i framtiden..

• Humbla

Emma, Hoppas ni får en bra helg med mycket mys och kramar!
    Skickar en stor helg kram, och en extra till din sambo!

Var nere på kyrkogården idag här i samhället, för att tända ljus på min sambos mammas grav, och passade då på att tända ett ljus till max och saga på minneslunden, och satt där en stund. Jag hoppas att dom kunde se det, det var blått och luktade blåbär.

Kram

• Nadjis

Jag ville bara sända massa kramar ill dig. Jag är så hemskt ledsen för det som hänt dig och dina jättevackra barn...

• Majas Sida
    TrissiPrinsessor skrev 2008-10-24 14:57:01 följande:
    Jag kopierade det ljuset och la i min presentation, hoppas det va ok för dig! Och även för dig Emma annars säger ni till så tar jag bort det! Kramar om er alla där ute som har det jobbigt!
    Ja för min del är det absolut oki....Sen får du Emma säga ifrån så tar vi bort dom isåfall...
    Kram allesammans ikväll
  • Filles Mamma

Hej Emma!

Vill bara önska en trevlig helg och så skickar jag styrkekramar i mängder till Er!

Tänker på Er
    KRAM

• JohannaMatt

Tänkte bara dela med mig av en sak som min farmor berättade idag. Hennes syster låg inne för en stor operation nu i dagarna och svävade mellan liv och död efteråt. Sjuksköterskorna hade berättat att en vit duva hade slagit sig ner i fönstret på kvällen och sovit där hela natten, på morgonen när systerns tillstånd blivit stabilt och hon vaknade så hade duvan flugit sin väg... personalen hade reagerat på detta såpass att de berättade för min farmor efteråt.

Min farmor tror att det var deras mamma som kom för att se om systern behövde följe, men det visade ju sig inte behövas just då...

Jag tror att änglarna finns, och den dagen det är dags för oss så kommer de och följer oss över till andra sidan. Känns tryggt att veta på nåt sätt.

Tänkte på er när jag hörde detta, Emma. Hoppas ni har en bra helg. Kram

• Rastafairy

tror också på änglar och jag tror att när denna onda kvinna var i eran hall så stog två ljusa änglar bakom dina barn och höll för deras ögon viskade vackra ord i deras öron. De höll också om dem när de hemska och ofattbara hände och tog dera smärta och tog dem sen i fammnen och förde dem till andra sidan där de nu leker och inte minns något av denna händelse.

Alla ler på andra sidan och jag tror att de ler åt dej lilla starka mamma.

• PrinsArthur

Finns inga ord..men tusen tankar...

Tänker på er o beklagar sorgen.

Jag hoppas o tror att Max och Saga har det bra i himlen tillsammans med min kusin (och många andra änglar) som oxå lämnade jorden alldeles för tidigt.
    Det är de bästa änglarna som hämtas hem först!

Stor kram till dig.

Svar på tråden Mina två änglar