• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Mamma Lotta

Hej Emma , jag tror säkert att man kan gråta i hjärtat all sorg och ledsenhet måste inte komma i tårar, vi sörjer alla på olika sätt. Kan inte tänka mig hur tufft det är när sorgen och saknaden sköljer över dig, önskar man fick ge dig en stor kram och bara finnas där när det är som värst!

Jag tror liksom alla andra här att Max o Saga har det bra och jag tror de busar med allt o alla här nere på sitt sätt, för att vi inte ska glömma dem, men jag vet att jag aldrig glömmer!

Kram på dig!

emmy840508 skrev 2008-10-25 19:02:38 följande:
    Svar på #1628På Max och Sagas födelsedagar åkte vi till huset och tände ljus. Tårtljus, precis som de hadde fått om de fått stanna här nera på jorden. Jag köpte också några ballonger som dock smällde ganska fort av att hänga där utanför huset på staketet, men jag inbillade mig att det var barnen som visade att de var där genom att förstöra ballongerna. Men jag grät inte.... Jag grät inte ordetligt förrän de fick sin gravplats. Kan man gråta i hjärtat? det känns som jag gör det ofta.
    Life is what happends while making other plans...
  • Rastafairy

jag tror det tar ett tag innan man kan gråta på riktigt...din kropp och hjärna kankse fortfarande tror de är levande i levande livet. Men ditt hjärta känner att de bara är där och därför gråter du i hjärtat än så länge.

• Rastafairy

jag tänkte fråga nått jag undrade över. Fick du se barnen innan de begravdes eller se kort eller något?

Måste kännas overkligt annars att de är borta. Så fruktansvärt. Overkligt är de ju endå men utan att ha sett dem efteråt...

• unclaf
    emmy840508 skrev 2008-10-25 18:03:36 följande:
    Hejsan! ingen fråga är konstigt, Så oro dig inte för det. Huset var ett hyreshus. Så vi sa upp kontraktet med byggnadsfirman och de hjälpte oss på alla sätt och vis. Vi trivdes något enormt i huset, men minnen kommer sitta kvar, så vi kunnde bara inte flytta tillbaka. Grannarna önskade att det skulle rivas. Men rykten säger att det e intressenter på huset redan. Familjer som är intresseade av att hyra det. Jättestarkt och bra att människor kan tänka sig att bo där trots det hemka som utspelats i dess hall.
    Att huset får barntramp och skratt i sig igen kanske är det "bästa". Att det bara skulle stå tomt som ett spökhus låter så ledsamt :(.

Tänker på dig ofta Emma! Du är en inspirationskälla för mig!
  • caliju
    emmy840508 skrev 2008-10-25 19:02:38 följande:
    Svar på #1628På Max och Sagas födelsedagar åkte vi till huset och tände ljus. Tårtljus, precis som de hadde fått om de fått stanna här nera på jorden. Jag köpte också några ballonger som dock smällde ganska fort av att hänga där utanför huset på staketet, men jag inbillade mig att det var barnen som visade att de var där genom att förstöra ballongerna. Men jag grät inte.... Jag grät inte ordetligt förrän de fick sin gravplats. Kan man gråta i hjärtat? det känns som jag gör det ofta.
    Man kan absolut gråta i hjärtat. Tårar är inget kvitto på den sorg man känner. Vissa har lätt för att gråta och andra har inte lika lätt men sörjer så klart ändå. Sorgen har ju många ansikten, och olika faser. Låt det bara vara och följ med din kropp och själ.

Jag önskar att jag bodde närmare så jag kunde få gå till barnens fina grav och tända ljus. Jag tänder ljus här hemma istället, och vid kyrkan när jag går till min pappas grav. Kramar till dig och din familj..
  • Lingonflickan

Alldeles självklart kan man gråta i hjärtat, det är den sorgen som gör mest ont. Att gråta är förlösande men inte det enda beviset på sorg. Din sorg är så stoor att den kanske blir ohanterbar och även om du vill gråta är det undermedvetna är kanske rädd att släppa taget och kontrollen på det sättet. Jag hoppas att du ska få gråta så fritt när du behöver det för hjärtats gråt är tung att bära.
    Många kramar
    MiS

• lizagirl
    emmy840508 skrev 2008-10-25 17:59:21 följande:
    Hejsan! tack för att du finns här tillsammans med mig. Jag svara gärna på din fråga. Det jag menade när jag sa att Max hadde stått upp är att teknikerna har kommit fram till att Max har stått upp när han har fått slagen. Han har befunnit sig jäms med mig och i stående position fått slag mot huvudet. De har kunnat fastställa det pga sänkbildernas positioner. Han har öven rört sig genom hela hallen efter att han blivit attacerad första gången. Det är så otroligt jobbigt att höra, att tänkta på och förstå. Jag har länge önskat att de misste medvetandet efter första slaget. Han var otroligt modig, stark och troligtvis min hjälte. Jag vet inte hur jag ska hantera denna information om vad som troligtvis hände.Jag känner ju igen Max, han skulle alltid vara duktig, modig och en stor kille. Jag kan mycket väl tänka mig att han handlade så i denna situation. Men, det var jag som var deras mamma, det var jag som skulle skydda de två.Förlåt om detta blev för ingående......
    Alltså jag grinar och grinar när jag läser detta...
    ♥ Julia & Alice ♥
  • Dittelina

Jag vill bara skicka en hälsning och en kram till dig du underbara flicka(du är det för mig, min dotter är lika gammal).Kram Helene

• vildaungarnasmamma
    emmy840508 skrev 2008-10-25 17:59:21 följande:
    Hejsan! tack för att du finns här tillsammans med mig. Jag svara gärna på din fråga. Det jag menade när jag sa att Max hadde stått upp är att teknikerna har kommit fram till att Max har stått upp när han har fått slagen. Han har befunnit sig jäms med mig och i stående position fått slag mot huvudet. De har kunnat fastställa det pga sänkbildernas positioner. Han har öven rört sig genom hela hallen efter att han blivit attacerad första gången. Det är så otroligt jobbigt att höra, att tänkta på och förstå. Jag har länge önskat att de misste medvetandet efter första slaget. Han var otroligt modig, stark och troligtvis min hjälte. Jag vet inte hur jag ska hantera denna information om vad som troligtvis hände.Jag känner ju igen Max, han skulle alltid vara duktig, modig och en stor kille. Jag kan mycket väl tänka mig att han handlade så i denna situation. Men, det var jag som var deras mamma, det var jag som skulle skydda de två.Förlåt om detta blev för ingående......
    Starka lilla modiga Max.
    Fruktansvärt att få veta en sådan sak.
    Massa kramar till dig
    och vi skall tända ljus ikväll igen för dina fina barn.
Svar på tråden Mina två änglar