• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Sueca maluca

Svårt att finna ord för en sådan händelse. Det är så svårt att förstå att en människa kan göra något sådant.

Fäller tårar som jag hoppas når fram till dina änglar, stora varma kramar till dig.

• Fragile Angel
    Mina ögon tåras och det hugger till i mitt hjärta, av att läsa om modiga, modiga Max (i hallen).

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Anatea

Tänker på Max och Saga varje kväll trots att jag inte känner Er. Och varje gång jag tänker på dem kommer tårarna, som en ändlös flod.
    Ändå kan jag inte låta bli att tänka på dem.

Jag och min sambo firade vår 2 års dag den dagen det hemska hände, och vi förlovade oss samma morgon. Men jag kommer aldrig kunna se någon lycka i den dagen. Bara sorg.

Tänker på Er alla!

• Lingonflickan

Världen förändrades den där dagen och blir aldrig densamma mer. Något fattas och vi känner smärta inombords. Emma, ett helt land känner med dig.

• Fragile Angel

Emma, jag har en fråga (svara bara om du vill). Varför fick Saga dropp?

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • MiisPiis
    Lingonflickan skrev 2008-10-26 20:20:53 följande:
    Världen förändrades den där dagen och blir aldrig densamma mer. Något fattas och vi känner smärta inombords. Emma, ett helt land känner med dig.
    Precis! Emma, kanske känner du dig ensam med din helt enorma förlust, men vi är många som är med dig, och kan förstå din smärta......du är INTE ensam!!
  • JohannaMatt

Ja, visst blev världen lite mörkare. Men himlen är mer skinande än nånsin förr, med de vackraste och modigaste änglarna hos sig.

Och hoppas att den hemska, hemska häxan får ruttna i H-etet.

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-10-25 21:43:45 följande:
    Åh, gumman!! Mitt hjärta blöder för dig och tårarna forsar. SÅ fruktansvärt! Så... vad modigt av dig att göra det ändå. Och att du inte gick ända fram känns kanske tufft just nu. Men dina fina minnesbilder av dem som levande, det är dem du skall hålla fast vid, inte de där bilderna. Ibland kan det vara bra att inte se precis allt, för det är ju inte så du vill minnas dem eller hur. Finner inga ord som kan lindra din smärta... Önskar jag kunde göra nåt för dig, men mest av allt önskar jag att dina fina barn klarat sig igenom detta. Jag gråter när jag hör om Max i hallen och jag kan inte förstå hur nån kan göra så. Först av allt hur nån ens kan attackera dessa barn och än mindre jgaa för att attackera till slutet... Det gör så ont och är så fullständigt ofattbart...
    Ja, tack du satte ord på det jag tänker ofta. Korten vi fick se då har vi kvar. De ligger i en låda hemma hos mamma o pappa. Jag har länge funderat på att titta på dom igen.
    Men mina minnen av dom som levande är precis så, levande alltså. Jag minns inte exakt hur de såg ut när de låg där i sjukhussängen, men de bilder jag har av barnen i de fina stunder vi haft, de går att plocka fram och tänka på, precis som att jag hadde de framför mig.  Så du har så rätt, det e ju inte de bilderna man ska leva vidare med. utan de ljusa minnena.
  • Aiwendil

Hej Emma!

Jag har kikat in i tråden då och då men blivit så ledsen och rörd så jag har varit tvungen att gå från datorn och krama om min man och min son.

Livet är så skört. Så oberäkneligt men aldrig att man skulle tro att
    någon kunde göra en sån här sak...

Det gör så ont i mitt hjärta så jag knappt kan andas!

Varför?
    Så fruktansvärt j*vla förb*nnat dumt och onödigt... och så hemskt, hemskt sorgligt.

Gick in och skulle kika på barnens sidor men jag var tvungen att stänga ner fönstret.
    Det gör för ont att veta att dessa fina barn inte lever längre...
    Det gör så himla ont i hela min kropp och själ!

Om det gör så här ont i mig, hur ska inte du känna tänker jag?

Att du orkar leva vidare är beundransvärt. Du är fantastisk, Emma!

Många varma kramar från mig!

/ Anna

Mamma till Isak - 2007 03 09
Svar på tråden Mina två änglar