• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • kokoskärlek med bubblor

Emma

Oj vilken styrka det lyser om dig! Den går genom datorn och in i den som läser.
    Vilken gåva du har! Den kan du göra mycket av.
    Din värme lyser igenom - tänk att det skrivna ordet kan säga så mycket förmedla sådan kärlek och sådan tro - på livet.
    Detta är saker jag tänkt o känt även de gånger jag sett dig i tv. Wow!
    Jag grät floder genom hela Kalla Fakta-programmet. Naturligtvis pga det hemska som hänt dig; men också över den styrka du uttrycker..det ger tro.. på människan!

Massa tankar, värme och kärlek till DIG och de dina, Emma!

• malinagirl

Jag önskar att jag hade lite av din personlighet.MEN du får verkligen mig att tänka till och reflektera över vad som är viktigt
    i vardagslivet mer barnen och annat oxå.Det där lilla extra som jag kanske inte är så bra på att ge alltid. Det är märkligt jag är äldre än du, men du känns ändå så mycket visare och klokare.
    Men men Sara var nitti brukar de säga, det är väl aldrig försent att ändra på saker och ting
    Kram Malin

• Lingonflickan

Tittar in på morgonkvisten och läser vad som skrivits och återigen rullar tårarna. Tårar över en tjej som är den mamma jag tror vi alla önskar vi var mer av och antagligen blivit bättre på. Jag vet att iallafall jag också tar mig mer tid i den stressade vardagen och gärna söker kramar hos mina barn. Jag tittar på desssa små som redan innan var två små mirakel som kom till efter flera missfall, och förstår att än mer att jag aldrig för en sekund får glömma vilka mirakel de är. Mitt i trotsålder och kiss-och bajs-ålder så får jag inte glömma bort att fokusera på det viktiga.

Du hade en trygg uppväxt och förde den tryggheten vidare till dina barn. Du tog dig tid och fanns där för att göra dem till de harmoniska små underverk de är (Har så svårt att skriva i förfluten tid det får du förlåta mig).

Nu måste jag snart köpa nya ljus för mitt stora lager börjar ta slut och jag vill fortsätta tända ljus för dem och hoppas det är OK med dig.

• Annli
    Svar på #1754
    Hej Emma! Du är ung men som du säger så kommer den psykiska smärtan vara länge, länge. Jag hoppas att du går på terapi.
    Det hände något mig när jag var barn och det gör så ont fortfarande. Jag tror att terapi hade kanske hjälpt mig att bli mindre olycklig människa men valde att inte genomföra det.
    Det ångrar jag idag men det är ju inte för sent att påbörja terapin nu. Men det känns att jag inte orkar.

Vad jag vill säga till dig med mitt inlägg är att smärtan i själen kanske blir så stor med tiden att det blir svårt att leva med den.
    Därför är det bra om man tar emot den professionella hjälp som finns. Hoppas att du inte tar illa upp om mitt inlägg.
    Jag tänker så mycket på dig och hur du orkar hantera allt det svåra och smärtsamma.

Du verkar ha en älskande och omtänksam familj och sambo. Om du kan prata mycket om händelsen med dina nära och kära kan också hjälpa läka din själ.

Jag önskar dig Emma all lycka i framtiden.

Hoppas att du och din sambo får en trevlig höstresa till London!
  • frökenE

Jag förstår inte varför de skulle vilja testa ditt minne igen... Jag tror då på dig till 100%, för om du inte vore säker så skulle ju "den riktiga mördaren" vara på fri fot... Så jag vet att du verkligen är säker på din sak!

Hoppas du förstår hur jag menar...Du skulle ju inte anklaga nån om du inte var säker...

Ibland funderar jag...tänk om du inte hade vaknat efter attacken, då kanske hon aldrig blivit fast.(hemska tanke) För några andra vittnen fanns ju inte. Tänk vilken lyckoträff att Englas mördare åkte fast med, nån råkade ta bilder med en ny mobil på både Engla och mördarens bil. Annars hade nog han aldrig åkt fast.

• oskarzakknikkis mamma

hej hej emma...

vad nice med en england tripp det e ni värda!
    kikar in här ibland, hittar inte bloggen som d pratas om!

hoppas allt e bra med dig och T kramar från våran lilla familj!!

• Neelah

Hejsan! Hoppas ni får en underbar resa till London. Ladda batterierna och ta hand om varandra (och ta med regnkläder).

Massa kramar

Svar på tråden Mina två änglar