Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

SandraS skrev 2008-09-28 18:09:40 följande:
    zoomin.se kan du lägga in bilder, filmer och ha en blogg. Du har även en gästbok och kan välja till lite annat om du vill.Jag har en sida där och jag tycker det är en ganska enkel sida att förstå sig på.
    Tusen tack för tipset. ska kolla runt lite.
  • emmy840508
    frökenE skrev 2008-09-28 18:20:08 följande:
    Inte nog med all sorg, så var du ju tvungen att vara på rättegången med. Kännde du verkligen inget hat mot denna kvinna? Som förstörde ditt liv och sen säger att det inte var hon... Det måste ha varit väldigt frustrerande.Du har ju även varit ganska uppvaktad av press från från alla håll och kanter. Hur känns det? Känns det bra att få prata av sig eller är det jobbigt att inte bli lämnad ifred? Hoppas du inte tar illa upp av mina frågor, det är inte meningen. Jag är bara lite nyfiken. Du behöver absolut inte svara om du inte vill...

Tack för att skriver o tack för att du undrar. Det kanske också är svaret på en av dina frågor ang pressen. Ja, det e faktist som du gissade. En bearbetning att få prata om det igen igen o igen. De har visat mig stor respekt, jag har fått godkänna både bilder o text hela tiden. Allt har vart på mina villkor. Att det sedan har gått ut till hela svenska folket om inte mer är också positivt. Jag behöver aldrig berätta för någon som inte vet. För alla VET vad jag har vart med om. Varför jag e rädd för vidda saker o varför jag inte är på topp. Jag har fått stöd från hela landet, till om med fån finland. Det behövs, det känns som att jag har hela svenska folket i ryggen o det ger mig kraft.

I rättegången, jag kännde fortfarande inget hat. Jag bröt ihop, för scener från den kvällen spelades upp igen o igen när jag hadde henne framför mig, kvinnan som stod utanför min dörr och i min hall. Kvinnan som såg mina barn i livet EFTER att jag själv gjorde det. Jag kännde inget hat. Men jag blev frukstansvärt ledsen, självklart vill man ha ett erkännande. Jasg vet, hon vet.... men ingen annan.

• emmy840508
    Mamma Lotta skrev 2008-09-29 12:24:46 följande:
    Hej Emma!När den tragiska nyheten om dina barns öde nådde allmänheten då kändes det rakt i hjärtat av smärta jag har själv en kille på snart 4 och en tjej på snart 2 och jag vet inte hur jag skulle klara om nåt hände något av mina 4 barn, och att mina minsta var i dina barns ålder gjorde att det kändes extra. Du har visat prov på en styrka och en mognad som saknar motstycke och jag beundrar dig massor. Tänker på dig massor och skickar styrkekramar, jag önskar dig allt gott!Kram Lottis

Snälla se inte min historia som något man ska vara rädd för. Uppskatta o upplev dina barn, för dom finns där. Krama dom gärna en gång extra om dagen från mig.

• emmy840508
    nonayti skrev 2008-09-29 13:42:12 följande:
    När jag läser det du skriver blir jag mer och mer övertygat att dina barn hade den bästa mamman som de kunde få. Och när jag tänker på det mer och mer så blir jag mer och mer ledsen att de inte fick stanna kvar och växa och bli godhjärtade och varma som deras mamma, för sådana människor som du behövs här i världen. Människor som inte hatar utan bara älskar. Sen jag förlorade min lilla flicka tänker jag "varför jag" hela tiden. Jag blir liksom arg att det drabbade mig. Jag önskar att jag kunde vara lite som dig. Spara min kraft till att gå vidare istället för att slösa den på bitterhet och ordet varför.Kram Noura

Tack, tack så enormt mycket för dina fina ord. Som mina föräldrar sa i ett ganska tidigt skede till pressen: att barnen var mitt allt. Det stämmer så bra. Vems barn är inte det. När man får höra något liknande som du nu har skrivit till mig så blir man övertygad om att jag iaf gav allt under den tiden de fanns hos mig. De levde ett lyckligt liv o det märktes så tydligt. Både pojken o flickan strålade som solen själv. Jag har aldrig tvivlat på att jag vart en bra mamma. Men det värmer ännu mer när man får höra det från någon som till o med är utomstående.

Jag beklagar verkligen din flickas bortgång, jag är säker på att min prins tar hand om henne uppe i himlen så som han alltid vart noga med att ta hand om sin syster.

Och du, det är OKEJ att tänka "varför jag" det är okej att bli arg. Det har man all rätt att bli. Jag önskar ibland att jag kunnde uttrycka mig på det sättet.

• emmy840508
    SandraS skrev 2008-09-29 14:46:12 följande:
    Tror aldrig det brunnit så många ljus samtidigt i sverige som det gjorde när detta fruktansvärda hade hänt.Jag hade tre ljus tända varje kväll.
    Jag sov fortfarande i min trygga sjukhussäng när det brann som mest i hela sverige. Men det e en så enormt fin gest. Jag blir alldeles varm när jag tänker på allas enorma känslomässiga stöd. Jag har sett bilder från brinnande ljus i varje fönster. Tack
  • emmy840508
    LillaFrun skrev 2008-09-29 16:59:15 följande:
    EmmyJag har själv inte förlorat något barn, så jag kan inte helt och fullt förstå det du gått igenom, har en nära vän som förlorat flera barn.När jag snuddar vid tanken på om mina barn skulle lämna mig så tar det stopp, hela kroppen stannar, det känns som om jag inte ska kunna andas.Barn kan tas ifrån en under många omständigheter, men det du har upplevt finns inte ord för.Har följt er i tidningar och många tårar har det blivit, ibland har jag inte ens kunnat läsa.Kommer ihåg när min son 8år läste i tidningen vad som hänt, hur i hela friden förklarar man att det finns människor som kan göra något dylikt.Min son blev så ledsen, hur kunde någon göra så här.Berättade för honom att du var här och skrev, så här kommer några ord från honom till dig:Jag vart jätteledsen när jag läste om dina barn, hade du varit här hade jag gråtit och kramat dig massor/AlexJag beundrar dig som kan ta dig vidare i livet, jag tror inte jag skulle klara det.Minnen är det finaste man har, dem ska du vårda ömt.Dem finns i ditt hjärta och det kan ingen ta ifrån dig, min tro är att dina barn är på en underbar plats med alla sina lyckliga minnen av dig och en dag får ni fortsätta det liv ni påbörjade på jorden.Jag önskar dig all styrka och lycka i livet.Massor kramar från oss
    ååå, jag blir så himmla rörd. Din sons ord var som en stor varm kram. Tacka honom så mycket från mig och säg att det är okej att vara ledsen. Men påminn också om att allt man läser i tidningen ska man inte tro på. Undrar han något så skriv direkt till mig så lovar jag att svara. Tack för erat stöd
  • emmy840508
    Champagne skrev 2008-09-29 21:33:03 följande:
    Tänker på vad en gammal vän berättade för mig, vad hennes dotter sa till henne.-Jag älskar dig, sa hon till sin dotter-Jag älskar dig mest, sa dottern-Nä för jag älskar dig ännu mer, sa hon.Nä, sa dottern, för jag älskade dig först, för det var jag som valde dig.Så tänker jag mig dig Emma, att det var dina barn som valde dig, att de älskade dig först och valde dig som mamma. Ingen kunde vara en bättre mamma än du, och fast att du inte var på samma ställe när deras hjärtan slutade slå, så fanns nog era medvetende nära varandra och ni fanns där för varandra.

Otroligt fint skrivet. Fint sagt av dottern, även fast hon kanske inte var medveten om det då. Det e nog som du säger, barnen som väljer sina föräldrar, och då är jag otroligt lyckligt lottad. Jag e så glad över den tiden jag fick med mina små. Så mycket kärlek....

Max sa ofta, "mamma vet du? jag älskar dig" De orden kommer jag för alltid bärja med mig. Jag hoppas han kan höra mitt svar där uppe i himlen fortfarande. Att jag älskar honom också. Massor....

• emmy840508

Tack till alla er som tänt ljus för Max o Saga. Tack också till er som finns här o ger erat stöd. Trots att många av er har erat egen sorg att hantera. Många skriver att de inte vad vad de ska skriva. Skriv inget då, det e ett enormt stöd att bara veta att ni kommer hit o läser, el skriv bara några få ord om ni vill visa er. El ni som vill skriva, skriv av er massor, berätta om eran sorg, säg till om jag kan hjälpa till på något sätt, var inte oroliga att jag tar illa upp av någon fråga el komentar. För om jag vart orolig för det hadde jag inte börjat skriva här. Alla ni som vill ge stöd, el bara en kram ska veta att sen jag började skriva här så känner jag mig starkare. Datorn har blivit en lillflyktspunkt att skriva o skriva. Min sambo e nog lite trött på att datorn får mer uppmärksamhet än han.
    Jag använder bloggen på minnessidan lite som en länk mellan mig o barnen, jag berättar för dom vad jag skulle sagt till dom om de fanns i livet o jag tex skulle prata med dom i tel...

Svar på tråden Mina två änglar