Mina två änglar
Ja Max är född Maj 04 och Saga Maj 06.
Det började ju kämpigt för oss, med Sagas sjukdom och allt. Max insåg, trost sina blott 2 år att det var nåt som inte stod rätt till med lillasyster. Vi fixade så mycket vi kunde så han kunde vara med på sjukhus och så vidare. Vi gjorde vårat bästa så han skulle känna sig speciell och få uppmärksamheten han var van vid. Han fick även vara med i vården vad gällde Saga för att känna att han kunnde göra nåt för henne han med. Det där gjorde så att Max alltid höll ett vakande öga över Saga. Han tog hand om henne, lekte tillsammans med henne och ville alltid ha med henne på allt. Saga såg sin bror som en perfekt lekkamrat och sökte tröst hos honom och lekte helst av allt med honom. De kunnde varandra utan och innan. När vi åt mat och Saga fick sin välling så hällde vi upp lite välling i en skål. Sen satt Max och matade Saga med välling på sked.
Men jag såg till att det inte blev för mycket, Max skulle få vara barn, inte någon som passade upp på lillasyster. Det tror jag att jag lyckades med, för Max blev arg när han inte fick hjälp mig med att ta hand om lillasyster. Han hadde sin fristad på dagis också. han och Saga gick inte på samma avdelning.