Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Att höra er säga att jag hadde fantastiskt fina barn, Att ni kan se o märka det geom det jag skrivet och genom kort gör mig så stolt. Det gör att jag e säker på att jag förmedlat det jag e ute efter. Att minnas dom och förmedla mina minnen så att alla kan få en uppfattning om hur fantastiska dom var.... jag vet detta skulle varje mamma säga.... men jag bara måste få ur mig det.

• emmy840508
    unclaf skrev 2008-09-30 11:40:45 följande:
    Dina barn hade en sån lyskraft. Naturkigtvis är alla barn speciella, men den glädje som lyser ur Max ögon på korten, och den pillemariska envishet som finns i Sagas ögon...Barnens liv var kort ur en vuxens perspektiv, men detta varinget som de märkte av. Minns hur evighetslånga somrarna var när man var lite...Barn lever varje dag som det är ett helt liv, tar vara på varje ögonblick. Dina barn hann leva massor! Hann känna vad kärle och glädje är.Jag är helt övertygad om att det finns nåt mer än detta "kroppsbundna" liv på jorden, och att dina barn finns med dig i vinden, i vattnet, i ditt hjärta. Det är så svårt att veta vad man ska skriva, man vill att du ska få tröst av det man skriver, och inte bli mer ledsen.kram igen..

ååå, jag var tvungen att läsa upp vad du skrev för min familj. Så fint. O så underbart att du såg mina barn, precsi som dom var. Bara genom att se på ett kort.

Kortet på Max är taget när vi matar ankorna, han frågade mig "mamma min mage skriker inte mer, får jag kasta mackan till ankan?" Mitt svar blev naturligtvis -ja

Kan man säga annat när han ger en sådan blick?

Kortet på Saga är taget hemma hos hennes mormor o morfar, hon har blicken hon ofta hadde, planerade bus hela sin vakna tid. Precis som en tvååring ska göra.

• emmy840508
    TrissiPrinsessor skrev 2008-09-30 11:56:47 följande:
    Sprang på denna sida! Först en bamse kram till dig och dina nära! Förstår inte alls vad du går igenom har inte den blekaste aning om hur det känns.... MEN jag lider med dig, livet är så orättvist! Jag miste min älskade syster för 7månader sen, hon föll plötsligt ihop ooch hade drabbats av proppar i huvudet och hon dog inom tre dygn! Jag han aldrig tala om för henne hur mkt jag älskade henne! Jag känner enotrolig tomhet och har inte kunnat sörja henne ännu, känns fortf overkligt!
    Jag beklagar din sorg. Om jag får gissa lite, så tror jag nog att din syster kännde din kärlek. O känner av den än idag. Ibland behöver inte allt förklaras i ord.
  • emmy840508
    Mc angel skrev 2008-09-30 12:24:00 följande:
    Jag är hemskt ledsen för din förlust.... kan inte föreställa mig hur det kan kännas...Jag hoppas att ni fick chans att vila upp er från allt på er semester...Sådan hemsk slump också att våra tilltänkta barn namn är just Max och Saga....lite läskigt faktis.... men nu är vi otroligt glada och väntar spännt på att Våran lilla Max ska komma till oss i januari...... hoppas han blir minst lika söt som din lilla kille var....*ler*
    Vad fint, jag hoppas verkligen att ni kommer njuta av eran son. Jag tycker självklart namnvalet är bland det bästa som ni kunnat valt :0)
    Max hette Maximilian, men vi kallade honom Max. När han skulle presentera sig för någon så sa han Maximilian Jangestig. Han var väldigt korekt och vill inte att någon skulle TRO att han faktist hette Max. Men det e ju jättegulligt det också.
  • emmy840508
    kulrika skrev 2008-09-30 13:13:24 följande:
    Finner inga ord.. Har följt er fruktansvärda resa, en resa som aldrig borde fått starta! Min 4åring kom in till mig i köket när jag läste en artikel om er,och undrade varör jag grät.. Försökt förklara så gott jag kunnde för homom om vad som hänt.. (Vilket inte var så lätt) så säger han bara -Mamma var inte ledsen, tänk om himlen bara hade varit full med gammla gubbar och tanter, tänk så tråkigt dom hade haft!Ja... tänk om man kunnde se allt igenom barns ögon.Du är fruktansvärt stark Emma, dina barn måste vara så stolt över att få ha just dig som mamma.Önskar dig all lycka famöverMånga kramar /Jenny

ÅÅÅÅ, vad det värmde. Med din sons ord. Krama honom en extra gång från mig.

Tänka att så små barn kan säga precsi de där orden som ingen vuxen skulle komma på att säga... o som hjälper så enormt.

• emmy840508
    villelill skrev 2008-09-30 17:32:48 följande:
    Vilken stark människa Du är.. Jag är full av beundran för det. själv kan man inte ens föreställa sig att bära på sån smärta och sorg.Man blir otroligt ödmjuk inför livet och de barn man har fått till låns...Det är svårt att finna rätt ord, men jag hoppas verkligen att Du får vara med om syskon till Dina små änglar i framtiden om Du vill det.Kram H
    Tack för ditt engagemang. Syskon är jag inte rädd för att skaffa. Jag har bestämmt mig för att sörja ordentligt, man kan inte säga att jag ska sölja klart, för det kommer jag aldrig göra. Men gå igenom detta o försöka hitta mig själv igen. Som Emma, inte mamma Emma. Sen kanske det blir dax för syskon.
  • emmy840508

Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

• emmy840508
    FruSascha skrev 2008-09-30 20:37:22 följande:
    Nu har jag läst hela tråden och jag beundrar verkligen din styrka. Din förlust är så oerhörd att man knappt kan förstå det.Att sitta i rättegång och se personen som gjort det framför sig. Jag undrar hur du gjort för att hantera sorgen och även ilskan som måste finnas där. Jag känner jag blir helt ledsen och arg, nästan aggressiv själv när jag tänker på det, trots att det inte är mina barn. Så jag kan knappt ens föreställa mig hur det måste kännas för dig. Och sedan så undrar jag även om du känner rädsla, jag menar en så störd person som förföljt er familj, det måste ha kännts fruktansvärt att det skett utan att ni ens vetat om det och kunnat skydda er.Och till sist vill jag säga att du inte behöver vara orolig för att du aldrig hann säga adjö och att du älskade dem. Som du skrev så sa ni ju det till varann ofta, och som barn vet man när man är älskad. Jag är säker på att M och S kände en stor trygghet och visste om att de var älskade. Det vet man även om man inte är på samma fysiska plats som sin mamma. Ni verkar vara en familj med stor värme och kärlek till varann och sånt känner barnen av också.Ta hand om dig och lycka till i framtiden. Stor kram.

Hejsan!

tack för ditt stöd, tack för att du känner med mig, tillsammans med mig.

Ja, hur hanterade jag rättegången?

Jag hadde min familj o mina vänner i ett rum bakom. De satt där o jag gick gråtandes ut till dom i pauserna. De fanns där med kramar, dricka, fika o ett öra om jag ville säga nåt.

I rättsalen satt jag och kramade Max spindelmannen som hadde en av Sagas nappar hängandes på sin ena hand. Spindelmannen skyddar alla sa Max. Allt jag nämt nu gör att jag orkar, allt stöd, alla minnen o alla ni som finns vid sidan av o ser på och stöttar. Idag kan jag gå till graven o gråta el bara se till att det e fint där.

Rädsla, ja jag är rädd. Jag e otroligt rädd idag. Jag går till psykolog för att bearbeta mina rädslor. Jag är rädd för att vara ensam hemma. Jag är rädd för att vara ute när det är mörkt, jag e rädd för att möta nya människor själv. Min sambo fick följa med in till psykologen första gången. Rädslan finns där. Men jag vågar mer idag än vad jag gjorde i början av sommaren, jag o alla runt omkring mig ser förändringar hela tiden. Så jag tror jag kommer tillbaka som den Emma jag var.

Tack för det du skrev om att Max o Saga visste att de var älskade.... Jag tror det jag med... men jag ville finnas där deras sista stund...

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-09-30 21:21:24 följande:
    Emma: Jag måste fråga något som jag funderat på. Du behöver absolut inte svara om du inte vill. Skulle du kunna tänka dig att i framtiden skaffa fler barn eller är det något som det här fruktansvärda ändrat på
    Jag vill gärna svara på alla frågor :0) jag e glad att ni undrar o vill lyssna på svaret.
    Jag vill ha syskon till Max o Saga någon gång. Men först ska jag komma på igen vem jag är utan mina barn, vem Emma är. Inte mamma Emma. Jag vill sörja tills jag känner mig redo för att ta emot ett nytt liv. Jag kommer inte stressa, men jag skulle absolut kunna tänka mig att bli mamma igen. Jag trivs i den rollen.
  • emmy840508
    Armino skrev 2008-09-30 23:00:42 följande:
    Här är också en som tänker på dig och skickar allt menatlt stöd jag kan uppbåda! Min första tanke när jag läser vad du skrivit är att jag tycker att du är modig. Som skriver så öppet och tydligt om dina känslor. Jag vet inte om jag skulle kunna formulera mig så bra som du gör. Hur gör du för att bringa ordning i huvudet? Allt måste ju vara ett enda stort virrvarr?
    ja, hur gör jag får att skapa ordning i huvet? Jag pratar o pratar, skriver o upplever o kämpar att få reda på allt, lägga bit för bit av pusslet. Men framför allt delat med mig på alla sätt och vis av vad jag har i huvudet. Det har hjälpt mig enormt. Och på nåt sätt får jag ordning i mitt huvud av det. Jag e så tacksam för att jag hr så många som orkar lyssna o orkasr finnas vid min sida hela tiden.
Svar på tråden Mina två änglar