Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

minbebis76 skrev 2008-10-08 22:52:04 följande:
    Har nästan längtat hem för att få sätta mig här och läsa idag igen. Har funderat mycket på en sak men inte riktigt velat fråga. Emma, du har ju flera gånger sagt att vi gärna får fråga saker så nu chansar jag och hoppas att du inte tar illa upp.Har du ork att berätta vad som hände när hon kom? Du öppnade dörren, vad hände sen. Sa hon något innan?Som många andra skrivit hoppas jag att straffet blir långt... Inget straff är straff nog.Otroligt fint också med ideén om lapptäckena. Tror att du precis startat en trend - Emmatäcket Ett täcke fyllt av minnen att få smeka eller lukta på.

ååå, vad bra att jag inspirerat till att göra någonting. Jag vill hellre förmedla någonting positivt än bara rädsla tårar osv.

Det som hände när hon kom hem till oss kommer jag ihåg bitvis. Men jag ska frörklara.

Det ringde el knackade på. Jag öppnade, utanför stod hon, hon presenterade sig som "hi, im Tine" Jag kopplade vem hon var. Hon hadde undertecknat det berömda adoptionsbrevet med "Tine" Min blick föll ner över hennes överkropp för att fastna på hennes mage. Jag han tänka "hon kan inte ha fött något barn" jag tyckte hon var för smal. Hon tog några steg in, trängde sig in, jag var tvungen att backa ett steg. Sen smällde det till i huvudet på högra sidan. Det gjorde ont.

• emmy840508
    CissiS skrev 2008-10-08 23:11:05 följande:
    Vill bara kika in och sända över en stor styrkekram till den starkaste mamman jag hört talas om!!Dina barn är så otroligt vackra, vilka leenden!!Cissi, Zebastian och Zaga.Ps: Har pratat mycket med min son om er då han sett lite på tv och läst i tidningen och han har varit väldigt frågvis och intresserad av vad som hänt och hur det gått med dig så jag ska visa honom lite av tråden och dina fina minnessidor vid ett bra tillfälle....
    Då får du hälsa till din son och tacka för att han är en sån godhjärtad person så att han bryr sig så mycket om andra.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-10-09 12:00:00 följande:
    Idag när jag tände ljus för Max och Saga, plockade jag fram helt nya ljus och putsade upp silverstakarna vi fick när vi gifte oss för 9 år sen. De är i olika storlekar. den minsta staken har Sagas ljus och den större ljuset för Max. När jag blåste ut tändstickan råkade jag blåsa mot Sagas ljus som fladdrade till men vägrade slockna. Den symboliken vill jag skicka vidare till dig. Ljuset som vägrar slockna.Kram
    Sånna små, men betydlesefulla händelser gör att man orkar vidare o känner starkt att man har dom i närheten. De fortsätter busa, fast nu från himlen.
  • emmy840508
    svensdotter skrev 2008-10-09 12:37:27 följande:
    ohhh gud vad jag gråter när jag läser din blogg..satt o tittade på bilderna och titta på den sista på max,,då min dotter kom in o pekade och ville komma in sa att ´där är max visst e han söt. jaaa sa hon o nu sringer hon runt och säger ax ax ax ax....o pekar på datan
    åååå, vad fint. Önskar att Max fått många sånna fina vänner att dela sitt fortsatta liv med.
    Önska kommer jag aldrig sluta göra.
  • emmy840508
    Memme81 skrev 2008-10-09 13:28:11 följande:
    Stor kram till er!! Var till graven här om dagen, sååå himla fin!! Nu när dina barn är det så kommer de trivas för att det är så många som går dit och tittar till den och sköter den. Dina barn blir väl omhändertagna nu av alla fina människor som tänker på dem.Kramar från oss!
    Tack för att du ser till de små, det e tryggt.
  • emmy840508
    Carpe diem 08 skrev 2008-10-09 13:45:18 följande:
    Hej Emma, jag beklagar verkligen de som hänt, har tänkt på er alla så mkt. Nu tar jag inte dagarna med mina barn för givet längre.Alla kort jag sett på Max&Saga är helt underbara, så otroligt söta barn!Du är väldigt stark Emma *Många kramar till dej* /Jonna(Mikkiz kusin)
    Hej Mikkiz kusin! :0)

Vad roligt att se dig här och tack för att du är här och delar det med mig.
  • emmy840508
    annis41 skrev 2008-10-09 13:51:41 följande:
    Jag tänker på dig o lider med dig. Jag tände ett ljus var för max o saga igår. Jag hoppas att du en dag ska kunna se ljust på framtiden igen. Men jag måste fråga en sak (du har ju sagt att det är ok) Hur har barnens styvpappa taget de? Den synen han fick när han kom hem måste ju ha etsat sig fast i hans hjärna.
    Tack för din omtanke. Barnens styvpappa har avstått från pressen och att prata med okända människor så som jag gör pga att vi hanterar detta på olika sätt.
    Han går igenom en enorm bearbetning han med. Först den fruktansvärda synen, sen beskedet att barnen avlidit, sen ovissheten om jag skulle klara mig. Ovanpå allt det så skulle han ta att det var någon från hans förflutna som gjort detta.
    Jag gjorde klart för honom att jag aldrig tänker skulllägga honom för någonting.
    Men han mår okej idag, han sysslar lite med sina fritidsintressen, de räddar honom nu.
    Vi e sjukskrivna båda två fortfarande. Men försöker hitta på saker att göra tillsammans.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-10-09 14:22:25 följande:
    Många gånger gråter jag när jag tänker på dessa barn. Att vara inne på minnessidorna är garanterat trillande tårar. Det slog mig att det händer så många hemska saker i vår värld, elakheter mot barn, ja till och med mord. Som exempelvis lilla Engla. Men inget har berört mig så som Saga och Max. Så otroligt fulla va liv och livsglädje. Jag kände dem aldrig men de fattas ändå. Emma du har verkligen förmedlat en levande bild av dem och bilderna av dem är så levande att också de förmedlar så mycket.Att se bilderna på dem så kan man inte förstå. Hur kan de vara borta? Och hur kan någon göra något så bestialiskt och ändå klara av att leva med sig själv
    Tack för att du talar om att kag lyckats... lyckats att föremedla den bild av barnen jag kämpar för hela tiden. Tack för att du berättar för mig om att du förstått hur mina barn var, som levande. O skönt att bilderna säger mer än mina ord, även för andra....
    Tack
  • emmy840508
    Ancha skrev 2008-10-09 15:15:09 följande:
    Min dotter på 5 år tittade på bilden där Max och Saga står tillsammans.Berättade för henne att dessa två barn är i himlen nu.Hennes svar blev - Jag är helt bombsäker på att min morfar tar hand om dem och om dom är ledsna och saknar sin mamma och pappa så kommer morfar krama om dem och ge dom varsin jordgubbsglass. Sänder er en tanke i denna svåra tid.
    ååå, tack... tacka din fina dotter för de fina orden. säg att barnens mamma är nu säker på att de har det bra där uppe. O att jag hoppas att Saga tyckte om jordgubbsglassen. Hon har aldrig förr ätit det.
  • emmy840508
    ElinC skrev 2008-10-09 16:50:50 följande:
    Det har blivit en lång tråd nu... jag har följt den men inte läst allt, så om du svarat tidigare eller inte vill behöver du inte svara... Jag läste ett inlägg du skrev förut att du ville berätta om dina barn..Men mycket här handlar om sorg och så. Hoppas att du vill dela med dig av annat också. Hur dina barn var.Pratade Saga mycket till exempel. Barn har ju ofta mycket att säga som lätt blir lite tokigt. Jag känner ju inte er. Jag har bara läst allt fruktansvärt som stått i tidningarna. Hoppas att du vill skriva lite om era ljusa minnen...

Ja, självklart vill jag berätta om oss.

Mitt finaste minne av barnen... hmm, jag har så många, men ett som jag spontant kommer ihåg är en dag nästan precis en vecka innan händelsen när vi går ner till ån. Vi har med oss fika o gammalt bröd till ankorna. Lite av berättelsen finns på max minnessida under "blogg". Det var en sån lugn dag, vi hadde det extremt mysigt, max visade Saga skulpturer som finns bredvid ån. Saga var lite skeptisk, men Max visade att det inte var nåt farligt alls. Så de tillslut gick fram utan min inblandning, hand i hand o klappade skulpturen.
    El på julafton när Saga var livrädd för tomten, hon hadde intagit mosters knä och lämnade det inte. max blev bästa kompis med tomten och hämtade paketen åt saga....

Saga pratade mycket, tillexempel när hon bajsat så sa hon "bläj" o pekade på blöjan.
    När jag satt på toaletten en dag så hadde jag fått mens, jag skulle precis sträcka mig efter en tampong när Saga kom inspringande. Hon såg vad som hänt i mina trosor och pekade, rynkade på näsan och sa "bläj" -nej sa jag, det är inte bajs.
    Hon sprang iväg och kom tillbaka några sekunder senare med en av sina blöjor!
    Ja, smart var hon iaf...

Svar på tråden Mina två änglar