ElinC skrev 2008-10-09 16:50:50 följande:
Det har blivit en lång tråd nu... jag har följt den men inte läst allt, så om du svarat tidigare eller inte vill behöver du inte svara... Jag läste ett inlägg du skrev förut att du ville berätta om dina barn..Men mycket här handlar om sorg och så. Hoppas att du vill dela med dig av annat också. Hur dina barn var.Pratade Saga mycket till exempel. Barn har ju ofta mycket att säga som lätt blir lite tokigt. Jag känner ju inte er. Jag har bara läst allt fruktansvärt som stått i tidningarna. Hoppas att du vill skriva lite om era ljusa minnen...
Ja, självklart vill jag berätta om oss.
Mitt finaste minne av barnen... hmm, jag har så många, men ett som jag spontant kommer ihåg är en dag nästan precis en vecka innan händelsen när vi går ner till ån. Vi har med oss fika o gammalt bröd till ankorna. Lite av berättelsen finns på max minnessida under "blogg". Det var en sån lugn dag, vi hadde det extremt mysigt, max visade Saga skulpturer som finns bredvid ån. Saga var lite skeptisk, men Max visade att det inte var nåt farligt alls. Så de tillslut gick fram utan min inblandning, hand i hand o klappade skulpturen.
El på julafton när Saga var livrädd för tomten, hon hadde intagit mosters knä och lämnade det inte. max blev bästa kompis med tomten och hämtade paketen åt saga....
Saga pratade mycket, tillexempel när hon bajsat så sa hon "bläj" o pekade på blöjan.
När jag satt på toaletten en dag så hadde jag fått mens, jag skulle precis sträcka mig efter en tampong när Saga kom inspringande. Hon såg vad som hänt i mina trosor och pekade, rynkade på näsan och sa "bläj" -nej sa jag, det är inte bajs.
Hon sprang iväg och kom tillbaka några sekunder senare med en av sina blöjor!
Ja, smart var hon iaf...